PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۶۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی-

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- درادامه پیکارهای لیگ های فوتبال ، بارنلی و فولام در لیگ برتر انگلیس یک بر یک شدند و منچستر سیتی هم برای ادامه صدرنشینی درمنزل اورتون سه بر یک به برتری رسید ، درلیگ فرانسه مارسی 3 - 2 خودرا به نیس تحمیل کرد و بازی له وانته با آتلتیکو مادرید در لیگ اسپانیا یک بر یک شد.
- در دومین شب بازیهای مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا ، تیم پورتو در خانه خود دو بر یک از سد یوونتوس گذشت که زننده گل اول پورتو ، مهدی طارمی مهاجم ایرانی بود ، دربازی دیگر ، دورتموند در خانه سویا 3 - 2 فاتح شد.
- پنج شنبه شب ، دور رفت مرحله حذفی  جام اروپا با برپایی 16 مسابقه شروع خواهد شد . در مهمترین بازیها سوسیه داد با منچستر یونایتد ، بنفیکا با آرسنال ، لیل با آژاکس ، ستاره سرخ با آس میلان ، گرانادا با ناپولی ، آنتورپ با رنجرز و ... روبرو خواهند شد . 
- صفحه‌رسمی لیگ‌قهرمانان فوتبال اروپا نوشت : طارمی پنجمین بازیکن ایرانی که موفق به گلزنی در لیگ‌ قهرمانان‌ اروپا می‌شود.
- گل مهدی طارمی به یوونتوس در ثانیه 63 پس از گل داوید آلابا در ثانیه 2 4 در سال 2013، دومین گل سریع تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان در مرحله حذفی لقب گرفت.
- گفته می‌شود یکی از مدیران استقلال با امیر قلعه‌نویی سرمربی فعلی گل گهر سیرجان به توافقات اولیه رسیده و احتمال دارد بعد از بازی جمعه گل گهر و پرسپولیس خبر حضور امیر قلعه نویی روی نیمکت استقلال رسانه‌ای شود. 
- باشگاه پرسپولیس در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار آن شد که امکان حضور عیسی آل‌کثیر در تمرینات را با توجه به نزدیک شدن پایان محرومیت وی بررسی کند. این تقاضا روز دوشنبه از طریق فدراسیون فوتبال ایران، ارسال شد.
- پیمان رنجبری و محسن کریمی به علت مصدومیت قادر به همراهی گل‌گهر در دیدار مقابل پرسپولیس نیستند. ضمن اینکه گادوین منشا نیز فعلا به دلیل محرومیت انضباطی نمی‌تواند در لیست شاگردان امیرقلعه‌نویی قرار بگیرد و به این ترتیب باید دید سرمربی کهنه کار تیم سیرجانی چه تدابیری را برای خط حمله تیمش در این دیدار مهم اتخاذ می‌کند.
- در تنها بازی معوقه از مرحله رفت لیگ برتر فوتبال ایران عصر روز جمعه (اول اسفند) ، تیمهای گل گهرسیرجان و پرسپولیس تهران به مصاف هم می روند ، پرسپولیس با یک تساوی ، تیم برتر نیم فصل اول خواهد شد و بالاتر از سپاهان و استقلال قرار می گیرد.
- توماس گرون‌مارک، مربی متخصص پرتاب اوت درباشگاه  لیورپول در توئیترش نوشت: «واقعا پرتاب اوت محمدی از ایران خیلی خیلی بلند بود.عجیب‌ترین اوتی که دیده بودم بین 45 تا 47 متر مسافت داشت و این یکی فکر می‌کنم 53 یا 54 متر را طی کرد که بستگی به اندازه زمین مسابقه دارد. - در آغاز پیکارهای مرحله حذفی فوتبال اروپا ، پنج شنبه شب تیم آنتورپ بلژیک میزبان باشگاه رنجرز اسکاتلند است ، نام علیرضا بیرانوند هم در لیست 18 بازیکن آنتورپ دیده می شود.
- تمرین روز چهارشنبه استقلال در حالی برگزار شد که وریا غفوری کاپیتان این تیم که شایعاتی مربوط به حضور نام او در لیست مازاد محمود فکری وجود دارد به دلیل مصدومیت تمرین را ترک کرد و راهی کلینیک شد.
- هروویه میلیچ مدافع استقلال شب بعد از دربی ایران را ترک کرد و‌ در این بین به مدیران باشگاه گفته فقط در شرایطی بر می گردد که که اول باشگاه طلب 50 هزار دلاری او را پرداخت کند و در درجه دوم‌ باشگاه قرارداد این بازیکن را به مدت 2 فصل دیگر تمدید کند. باشگاه هم از بی پولی می نالد چرا که در تلاش است تا بخشی از قرارداد بازیکنان را پرداخت کند. با این شرایط باید دید آیا میلیچ از استقلال به فیفا شکایت می کند یا تصمیم دیگری در مورد آینده اش می گیرد.
- ژلکو میاچ یکی از اعضای کادرفنی پرسپولیس در زمان مربیگری علی دایی گفت : طلب من از باشگاه به قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی سال 90 مربوط می‌شود که در آن زمان دستیار علی دایی در این تیم بودم. پس از برتری مقابل ملوان براساس بندی که در قرارداد  با پرسپولیس بود قرار بود 13 هزار دلار به من پرداخت شود که این اتفاق رخ نداد. 
- فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد به صورت رسمی برای میزبانی از ادامه مسابقات گروه C در انتخابی جام جهانی 2022 قطر درخواست داده است. پیش از این فدراسیون کشورمان و بحرین نیز برای میزبانی از مسابقات این گروه اقدام کرده بودند. 
-  چند بازیکن استقلال اعلام کرده اند که با توجه به مشکلاتی که با فکری دارند حاضر به همکاری با او نیستند و در این شرایط قرارداد خود را فسخ می کنند‌  نکته قابل توجه این که این نفرات از جمله بازیکنان کلیدی استقلال هم هستند.
 -  ابوالفضل حسین پور پیشکسوت کشتی، هم دوره و یکی از دوستان نزدیک جهان پهلوان غلامرضا تختی در 89 سالگی درگذشت. روحش شاد و یادش گرامی باد .
-  عبدالمهدی نصیرزاده رئیس کمیسیون ورزش‌های دانشگاهی فدراسیون جهانی پرورش اندام شد .
- ابراهیم تهامی پیشکسوت فوتبال جنوب کشور و بازیکن اسبق تیم ملی گفت : دعوت نکردن من به بازی بزرگداشت علی انصاریان و مهرداد میناوند توهین به مردم خوزستان بود. اگرمسئولان برپایی این مسابقه یادشان باشد من نیز عضو تیم ملی در راه جام جهانی 98 فرانسه بودم .
- خنده‌های رونالد کومان هلندی  سرمربی بارسلونا پس از سوت پایان بازی برابر پاری‌سن ژرمن که با شکست سنگین 4 - 1 بارسا همراه بود موجب خشم هواداران تیم کاتالانی در فضای مجازی شد.
- محمود فکری مربی استقلال در جمع هواداران معترض به او برای ادامه مربیگری در تیم گفت : کسی نمی‌تواند از کنار من پول حرام بخورد ، سر یکسری قراردادها که به مشکل خورده، میلیاردی جابجا شده است ، هواداری که نمی‌داند قربانعلی‌پور به تیم آمده، می‌گوید دستیار اضافه کنید ، ما ابزار خوب بازی کردن را نداریم.
- محمودزاده، مسئول نقل و انتقالات لیگ برتر اعلام کرد : پنجره نقل و انتقالات استقلال و پرسپولیس بسته است ، در این شرایط  فسخ یک طرفه برای بازیکنان طبعات حقوقی دارد.
- هاشمی‌طبا رئیس اسبق تربیت بدنی (وزارت ورزش) گفت : اگر من وزیر ورزش بودم استقلال و پرسپولیس را خصوصی نمی‌کردم بلکه آنها را منحل می‌کردم و دو باشگاه دیگر با همین اسامی راه می انداختم . 
- کریم اسلامی که پیش‌از شروع لیگ‌بیستم از بادران تهران راهی نساجی‌مازندران شده بود، پس از نیم‌فصل عضویت دراین تیم تصمیم به قطع همکاری‌گرفت تا در دور برگشت برای تیم دیگری به میدان برود.
- طبق دستور مقامات فوتبال اروپا ، لیگ قهرمانان جوانان فصل 2021-2019 بدلیل همه‌گیری ویروس کرونا لغو شد. یوفا گفته سلامتی جوانان در اولویت قرار دارد . 
- شنیده می شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای‌پرونده سرمربی گل‌گهرسیرجان را صادر کرده است که یک جلسه محرومیت قطعی، یک جلسه محرومیت تعلیقی و 50 میلیون تومان بوده است.اگر امیر قلعه‌نویی از داورانی که نام آنها برده شده، عذرخواهی کند محرومیت یک جلسه تعلیقی بخشیده می شود.قرار است رای‌این پرونده بنا بر دلایلی پس از دیدار با پرسپولیس اعلام شود.
- حسن استکی و مجید محافظت کار به عنوان مربی، مهدی خان‌آباد به عنوان مربی بدنساز، رسول زمانی به عنوان مربی دروازه‌بانها و صادق غفاریان به عنوان آنالیزور، سرمربی جدید تیم ذوب آهن را در ادامه مسابقات لیگ بیستم یاری خواهند کرد. حسینی ، چندروز پیش به جای رحمان رضایی ،  مربی ذوب آهن شد . 
- مسابقات جهانی بوکس انتخابی المپیک که قرار بود ماه ژوئن به میزبانی پاریس برگزار شود لغو شد و راهیابی بوکسورها به المپیک توکیو در سهمیه‌های باقی مانده، بر اساس رنکینگ آن‌ها خواهد بود. تاکنون سید شاهین موسوی و دانیال شه‌بخش از طریق  مسابقات قاره ای، دو سهمیه المپیک را در اوزان 75 و 57 کیلوگرم کسب کرده اند.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار