PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۶۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
پشت پرده انتخابات فدراسیون فوتبال چه می گذرد؟
کیهان ورزشی-

با نزدیک شدن به زمان انتخابات فدراسیون فوتبال اقدامات زیرپوستی و تلاش های دو کاندیدا وارد فاز جدیدی شده است و باید دید خوابی که برخی برای فوتبال کشور دیده اند به چه شکل تعبیر می شود. فوتبالی که بارها تاکید کرده ایم از سوی دولت ها جدی گرفته نمی شود، حالا به گوشتی قربانی مبدل شده و چند طیف در پشت پرده به شدت بر سر آن درگیر هستند.
گرچه تا این لحظه هنوز کسی با صراحت از شانس بالای گزینه ای سخن نگفته است اما اتفاقات و توافقات روزهای اخیر دو کاندیدای ریاست فدراسیون با شمار زیادی از اعضای مجمع دهم اسفند، در واقع نبرد چهار کاندیدا را به جنگی دو نفره مبدل ساخته تا عملا دو گزینه دیگر شانسی برای ریاست نداشته باشند.
جنگ قدرت بر سر صندلی ریاست فدراسیون فوتبال که گروهی با تمام خرابی هایی که طی چند سال گذشته به بار آورده اند خیال دست کشیدن از این فدراسیون را ندارند، این روزها در راهروهای همین فدراسیون جریان دارد؛ جایی که دو عضو پرقدرت این مجموعه در تلاش برای جمع آوری آرا به سر می برند.
مهدی محمد نبی به عنوان دبیر فدراسیون از یک سو تلاش می کند و حیدر بهاروند سرپرست رد صلاحیت شده از سوی دیگر!
این دو که تا چند ماه قبل در یک مسیر حرکت می کردند حالا در دو جبهه قرار دارند. یک نفر آنها در خدمت گزینه ای که گفته می شود مورد حمایت وزارت ورزش نیز هست فعالیت می کند و دیگری کاندیدایی را مورد حمایت قرار می دهد که با وی قرابت دارد.
سیاست اینها حرکت با چراغ خاموش است و جلسات شان با مراکز تاثیرگذار روی مجمع کاملا مخفیانه.
یک منبع آگاه به کیهان ورزشی خبر داد که امروز چهارم اسفند ماه نیز حامیان یکی از دو کاندیدای مورد نظر ، در محلی واقع در کرج تعداد زیادی از صاحبان رای را فراخوانده اند تا از بابت رای آنان مطمئن شوند‌ و ...
بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال و در واقع یکی از طرفین جنگ دو نفره قدرت، به برخی روسای هیات ها اعلام کرده اگر قصد دارند در روز انتخابات مسیر آرای خود را به سوی رقیب تغییر دهند زودتر وی را مطلع کنند تا به نفع رقیبش کنار بکشد!
البته آشنایان با مجامع انتخاباتی در ورزش ایران بهتر می دانند که چنین کناره گیری هایی تنها با هدف بدهکار کردن رییس جدید و سهم خواهی صورت می گیرد؛ مثل اتفاقی که امروز در انتخابات هیات فوتبال استان تهران رقم خورد و یک کاندیدا با انصراف خود، رفت تا بعدها بهره همین کناره گیری را ببرد و ...لذا اگر روند انتخابات به همین شکل پیش برود، قطعا دو رقیب مورد نظر در انتهای مسیر به هم وصل خواهند شد و چنین جنگی بازنده ای نخواهد داشت جز خود فوتبال که سرنوشت آن به جلسات پشت پرده و لابی های مشمئز کننده گره خورده است.
امیدواریم نهادهای نظارتی تا دیر نشده و فوتبال که دلخوشی مردم است بار دیگر اسیر دست عده غریبه و فرصت طلب نشده، به اتفاقات مرتبط با انتخابات فدراسیون فوتبال ورود کنند و قبل فرا رسیدن تاریخ برگزاری مجمع اقداماتی چکشی را انجام دهند؛ اقداماتی که انتظار می رفت پس از خسارات قرارداد فاجعه بار با مارک ویلموتس صورت بگیرد اما...
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار