PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۶۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش گفت:کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال در پلن‌هایی که داشتند در حد هزار میلیارد و دو هزار میلیارد برنامه مالی ارائه کردند و فکر می‌کنم آنها به ما (وزارت ورزش) وام هم بدهند.
کیهان ورزشی-

مهدی علی‌نژاد که به عنوان میهمان در مجمع فدراسیون فوتبال حضور پیدا می‌کند در خصوص آخرین اخبار از انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت:بعد از استعفای تاج و بیماری او که سال گذشته با آن مواجه شد هماهنگی کردیم که خیلی زود انتخابات در اسفند 98 برگزار شود اما 10 روز قبل از انتخابات نامه ای از فیفا آمد که با این اساسنامه نمی‌شود انتخابات را برگزار کرد. بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادیم و این فرایند که البته طولانی هم بود حل شد و اساسنامه تغییر کرد و  خوشبختانه حالا این اساسنامه با قوانین کشور و قوانین بین المللی همخوانی دارد.

وی افزود: یکی از ویژگی های اساسنامه این است که اعضای مجمع افزایش پیدا کرده و رنگ و بوی فوتبال بیشتر شده است. به نظرم رقابت خوب و تنگاتنگی را شاهد هستیم و 4 نفر هم با هم رقابت می‌کنند. سیاست وزارت ورزش همراهی به فدراسیون و کمک برای تصویب اساسنامه بود که شرایط دموکراتیک ایجاد شود. اما در مورد دخالت وزارت ورزش در مجمعت باید بگویم که قطعا هیچ دخالتی در انتخابات نداریم و گزینه‌ای نخواهیم داشت. بارها گفته ام و باز هم تاکید می‌کنم اگر کسی خودش را نامزد وزارت ورزش معرفی کرده اعضای مجمع به او رای ندهند. کسانی که ممکن است در فضای رقابتی شانسی نداشته باشند ممکن است سعی کنند با دو قطبی کردن انتخابات دخالت وزارت ورزش را نشان بدهند ولی این کار غیر اخلاقی است و قویا اعلام می‌کنم وزارت ورزش و جوانان هیچ گزینه ای در مجمع روز یکشنبه نخواهد داشت.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش  در خصوص اینکه آیا حتی توصیه‌ای به اعضای مجمع نداشته اند عنوان کرد: اعضای مجمع افراد پخته و عاقلی هستند و کسی نمی‌تواند رای را به آنها تحمیل کند اما ما در حد رایزنی هم هیچ اقدام و توصیه‌ای نکردیم. به قول آقای کفاشیان( با خنده) الان شرایط دنیا اینگونه نیست که کسی بتواند کاری انجام بدهد و کسی متوجه نشود و اگر کسی کوچکترین حرکتی کند فورا مشخص می‌شود. هیچ موردی برای توصیه و اینگونه مباحث تا الان نبوده و مطمئنا شاهد یک انتخابات  خوب هستیم.اگر کسی که مورد تائید مجمع قرار بگیرد مورد تائید وزارت ورزش است و وظیفه ما است که از وی حمایت کنیم.

علی نژاد که با برنامه ورزش و مردم صحبت می کرد در پاسخ به این سوال که آیا رای دهنده‌ای بوده که به وزارت مراجعه کند و نظر آنها را جویا شود گفت: بله خیلی از اعضای مجمع در این 2 -3 ماه مراجعه کردند و سوال کردند که آیا گزینه ای داریم یا خیر. هر چه به انتخابات نزدیک شدیم باز هم این سوالات مطرح شد و ما اعلام کردیم صراحتا هیچ گزینه دیگری نداریم.

علی نژاد در خصوص اینکه آیا ارکان دولت و یا مقامات بالاتر در انتخابات به اعضای مجمع توصیه ای می‌کنند یا خیر گفت: من نمی‌توانم در این مورد حرف بزنم چون خبری موثق ندارم. کسی از ما چیزی نخواسته و دستگاهی به ما توصیه ای نکرده است. ممکن است برخی دوستان در دستگاه ها رابطه هایی دارند ولی من نمی‌توانم مثبت یا منفی در مورد آن حرف بزنم. در مورد افراد و یا افراد تاثیرگذار بی اطلاع هستم و نمی‌دانم ورودی شده یا خیر اما هیچ مستندی وجود ندارد که به صورت سازمان یافته رایزنی از دستگاه خاصی صورت گرفته باشد.

وی در خصوص اینکه آیا تائید می‌کند که با نامزدهای ریاست فدراسیون نشست داشته است تصریح کرد: من با نامزدها جلسه ای نداشتم. ممکن است بعضا تماس های تلفنی و گفت‌و‌گو هایی صورت گرفته باشد. یکی دو نفر تلفنی قبل از کاندیدا شدن با من صحبت کردند که آیا کاندیدا شوند که ما هم اعلام کردیم همه چیز با خودشان است اما من توصیه و نشستی با هیچ کاندیدایی نداشتم.

معاون وزیر در خصوص اینکه ارزیابی خودش از انتخابات چیست یادآور شد:چون آرا مخفی است نمی‌شود ارزیابی دقیقی کرد. شاید در 48 ساعت آتی اتفاقاتی رخ بدهد ولی برداشت من این است که انتخابات نزدیکی خواهیم داشت. تجربه ما در انتخابات و مجامع نشان می‌دهد که شب انتخابات ممکن است ائتلاف‌های جدید شکل بگیرد و خیلی نمی‌شود به امروز استناد کرد. با این  مباحث ممکن است که انتخابات به دور دوم کشیده شود.

علی نژاد در خصوص اینکه آیا احتمال دارد مردم روز یکشنبه از انتخابات فدراسیون فوتبال شگفت زده شوند عنوان کرد: این اتفاق قبلا رخ داده است.خیلی مواقع پیش آمده که در انتخابات اتفاقاتی رخ داده که قابل پیش بینی نبود.

وی در خصوص برگزاری مجمع فدراسیون اتومبیلرانی گفت:ثبت نام اتومبیلرانی ا انجام داده بودیم ولی روند گزینش نامزدها طولانی شد ولی در نهایت 16 اسفند ماه انتخابات اتومبیلرانی برگزار می شود و در آنجا هم رقابت نزدیکی وجود خواهد داشت. در مورد شطرنج متاسفانه نشد که انتخابات را در موعد برگزار کنیم و نهایتا ثبت نام مجدد انجام دادیم و جلسه بدوی تائید صلاحیت‌ها انجام شد که قرار است اعضا تا سه شنبه اعتراض یا مدارک خود را انجام بدهند. از نظر من در اردیبهشت و خرداد انتخابات شطرنج برگزار می‌شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش  در خصوص اینکه آیا وزارت در این دو مجمع گزینه این ندارد گفت:وزارت ورزش از فدراسیون درخواست کرد 7 نفر از اعضای صاحب رای را دعوت کنند و از ترکیب این اعضا کاملا مشخص است که وزارت ورزش نظری در این مجامع ندارد و یک تعادل خوب وجود دارد. این بی طرفی وجود دارد و از اعضای مجمع اتومبیلرانی  هم می‌خواهم به هیچ توصیه ای گوش ندهند.ما به عنوان حاکمیت نگاهمان این است که حتما حمایت کنیم. در بقیه فدراسیون ها غیر از فوتبال صاحب رای هستیم ولی موضوع این است که وزارت ورزش چارچوب هایی دارد و طبیعی است که کسی که رئیس یک فدراسیون می شود باید در چارچوب سیاست‌های وزارت ورزش کار کند وگرنه مورد حمایت ما نیست. همین الان هم چالشی بین فدراسیون ها و وزارت ورزش وجود ندارد و همه با تعامل کار خود را پیش می‌برند.

علی نژاد با اشاره به حضورش در مجمع روز یکشنبه فدراسیون فوتبال گفت: وزیر عضو افتخاری مجمع  است ولی روز یکشنبه من میهمان هستم. خوشحالم  بعد از وقفه یکساله یکشنبه رئیس فدراسیون مشخص می شود و تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی با رئیس جدید پا به مسابقات مهم خواهد گذاشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است رئیس جدید فدراسیون فوتبال در مورد کادر فنی تیم ملی تجدید نظر داشته باشد گفت:این موضوع در اختیار ترکیب هیات رئیسه و کمیته فنی است. ما اصلا دخالتی در تیم های ملی و سرمربیان آن نداریم. خوشبختانه فدراسیون فوتبال درآمدزایی خوبی دارد و کاندیدا در پلن‌هایی که داشتند در حد هزار میلیارد و دو هزار میلیارد برنامه مالی داشتند. فکر می‌کنم که آنها باید به ما(وزارت ورزش) وام هم بدهند. به هر حال برنامه‌های آنها ضبط شده و در رسانه‌های مختلف بازتاب پیدا کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار