PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۶۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
زبان سرخ/بسکتبال ایران و حکایت ملانصرالدین!

**سکانس اول(29بهمن99)

*رضا صالحی امیری: در سالهای اخیر تغییر ذائقهای بین نسل جوان اتفاق افتاده که تمایل خود را به بسکتبال و والیبال نشان میدهند. این رشتهها سهمیه المپیک گرفتهاند. بسکتبال بخشی از هویت ورزش ایران است، در مسیر جهش قرار دارد و در مسیری قرار گرفته که در آینده جزو مدعیان المپیک خواهد بود. چنین اتفاقی جز با مدیریت خوب، حمایت باشگاهها و گرایش نسل جوان به بسکتبال تحقق پیدا نمیکند.

رئیسکمیته ملی المپیک افزود: این مهم ممکن نیست مگر اینکه سه ظرفیت کنار یکدیگر قرار بگیرند. در مرحله نخست مدیران سختکوشی باید وجود داشته باشند همانند طباطبایی و شجاعی و عامل مهم دوم باشگاههای فعال هستند که موتور محرکه به حساب میآیند، در این زمینه هم باشگاههای خوبی داریم که فعالیتهای چشمگیری دارند و درنهایت وجه سوم ماهیت ویژه بسکتبال از منظر نشاط و شادیآوری آن میباشد.

**سکانس دوم(3اسفند99)

رامین طباطبایی: این ظرفیت را داریم که به جمع هشت تیم برتر المپییک توکیو راه پیدا کنیم.بازیهای ما مقابل اسپانیا و پورتوریکو را(در جام جهانی چین) دیدید. من به بچههای تیم ملی گفتم اگر بتوانیم اینچنین در المپیک حضور پیدا کنیم، میتوانیم به دور بعد هم صعود کنیم. سبک بازی بسکتبال در چند سال اخیر تغییر کرده و ما توانسته ایم خودمان را به سطح تیمهای اروپایی برسانیم تا خودی نشان بدهیم! رئیسفدراسیون همچنین در مورد کادر فنی تیم ملی گفت: با توجه به پتانسیلی که بسکتبال ایران دارد، به نظرم کادر فنی فعلی بهترین مربیانی هستند که تاکنون به کارگرفته شدهاند و...

**سکانس سوم(سال800 هجری قمری)

روزی ملانصرالدین برای خرید نان به نانوایی رفت و چون صف نانوایی شلوغ بود، فكری به ذهنش رسید و اعلام كرد كه در كوچه بالایی آش نذری میدهند مردم برای گرفتن آش نذری، صف نان را رها كردند و به سوی آدرس غلط روان شدند هنگامی كه همه رفتند، ملا در یك لحظه پیش خود فكر كرد، نكند واقعا دارند آش نذری میدهند و ما اینجا بینصیب بمانیم، به همین دلیل بدون این كه نان بخرد، خود نیز به دنبال مردم به سوی محل خیالی برای گرفتن آش راهی شد!

پینوشت: بعد از افاضات رئیسکمیته ملی المپیک و رئیسفدراسیون بسکتبال بسیاری از پیشکسوتان بسکتبال با کیهان ورزشی تماس گرفتند و نسبت به اظهارات غیرواقع بینانه صالحی امیری و طباطبایی اعتراض کردند.برخی از این دوستان با طعنه میگفتند شما تیم جنگ زده سوریه را ببر، نمیخواهیم همطراز تیمهای اروپایی بازی کنی. وحید ابوالحسنی، مربی و گزارشگر بسکتبال هم که اخیرا به کووید-19 مبتلا شده، این قدر پشت تلفن عصبانی بود که ما نگران سلامتی اش شدیم و از او خواستیم فعلا بیخیال شود و آرامش خود را حفظ کند تا خدای نکرده اتفاق بدی برایش نیفتد،هرچند«آقا وحید» بهتر شده و دیروز هم مسابقه مهرام و ذوب آهن را از شبکه ورزش برای علاقه مندان بسکتبال گزارش کرد.

*کامران خطیبی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار