PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۶۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- به‌دنبال درخواست احسان حاج‌صفی مبنی بر جدایی از تیم تراکتور و علیرغم تلاش‌های مالک و مدیریت باشگاه جهت جلب رضایت این بازیکن و بنا به تاکید و اصرار حاج‌صفی، باشگاه با جدایی وی موافقت کرد. بر این اساس حاج صفی با پرداخت حق فسخ قرارداد خود، به همکاری با باشگاه تراکتور پایان داد.
- فرهاد مجیدی مربی استقلال در پی حوادث بعد از مسابقه این تیم با پیکان در جام حذفی گفت : به همه بازیکنان استقلال تاکید می‌کنم که حرمت این پیراهن مقدس را نگه دارند و اصول اخلاقی و شخصیت باشگاه را همواره مد نظر قرار دهند.اگر چیزی جز این رقم بخورد، با کسی تعارف نداريم و با او برخورد خواهيم كرد. هیچ نامی بزرگتر از استقلال نیست، در اینجا، استقلال سالار است و بازیکن سالاری جایی در تیم استقلال ندارد.
- شاهین ثاقبی هافبک گیلانی فصل گذشته ماشین سازی تبریز با عقد قراردادی رسمی به باشگاه نساجی مازندران پیوست . 
- با اعلام باشگاه استقلال، فرهاد مجیدی، سرمربی تيم فوتبال استقلال، محمد دانشگر را به دلیل مسائل انضباطی و رفتار غیرحرفه‌ای از حضور در تمرینات منع کرد و این بازیکن را در اختیار باشگاه قرار داد.
- درجدال رفت مرحله حذفی بیست و نهمین دوره پیکارهای تنیس روی میز لیگ برتر بزرگسالان رده آقایان باشگاه های ایران به میزبانی تالار آکادمی احتشام زاده تهران ، تیم دانشگاه آزاد با نتیجه 6 - 0 از سد تیم شادروان اقبال لطف اله نسبی گذشت .
- در شرایطی که قرار بود رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا پس از بازی‌های المپیک توکیو برگزار شود، طبق برنامه جدید این رقابت‌ها در 8 وزن و از اول خردادماه سال آینده به مدت 10 روز به میزبانی شهر دهلی‌ نو هندوستان برگزار می‌شود. ترکیب نهایی تیم‌ملی ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در هند، در نیمه اردیبهشت‌ماه 1400 اعلام خواهد شد.
- سومین دوره سوپر لیگ جودو باشگاههای برتر کشور همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) در سالن شهید افراسیابی تهران با قهرمانی تیم رعد پدافند هوایی سمنان به کار خود پایان داد.در این رقابت ها 16 تیم حضور داشتند که در پایان، تیم های خوشگوار مشهد و خانه جودو ملک شهرری عناوین دوم و سوم را کسب کردند.
- باشگاه ماریتیمو پرتغال که دوبازیکن ایرانی عابدزاده و علیپوررا در اختیار دارد ، اعلام کرد با خولیو ولاسکوئز به عنوان سرمربی جدید قرارداد امضا کرده است . 
- پس از پایان دیدار تیم های فوتبال استقلال و پیکان تهران در جام حذفی و هنگامی که بازیکنان قصد ترک ورزشگاه را داشتند، یکی از افراد حاضر در بیرون ورزشگاه قصد داشت با محمد دانشگر بازیکن استقلال عکس بگیرد که این بازیکن در این‌باره امتناع کرد و دو نفر به درگیری لفظی پرداختند.
- باشگاه پرسپولیس ، ITC یا مجوز بازی شهریار مغانلو را دریافت کرد و مهاجم جدید سرخپوشان مشکلی برای همراهی تیم ندارد. پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی تا اینجا، مهدی ترابی و شهریار مغانلو را در اختیار گرفته است.
- در پی معرفی میزبانان مسابقات فصل آتی لیگ قهرمانان ، سلطانی فر وزیر ورزش کشورمان گفت : استقلال به هیچ عنوان نباید در عربستان بازی کند؛ یا ایران یا کشور ثالث! درباره اعلام میزبانی دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا و میزبانی عربستان از گروه استقلال ارزیابی ما از این تصمیمات خوب نیست. اگر قرار است بین تیم‌های ایرانی و عربستانی مسابقه‌ای برگزار شود، یا باید در کشور ما برگزار شود یا در کشور ثالث.
- مهدی تارتار سرمربی پیکان پس از مسابقه با استقلال در نشست خبری گفت : انتظار داشتیم نیمه اول به گل برسیم، اما غفلت کردیم و پنالتی دادیم؛ در ادامه روی یک ضربه ایستگاهی گل دوم را خوردیم و کار سخت شد. استقلال در ضد حملات موقعیت‌های خوبی داشت و بازیکنانم جوانمردانه و فداکارانه توپ را از دروازه در آوردند. 
- فراز کمالوند کمک مربی استقلال بعد از پیروزی مقابل پیکان گفت: بازی بسیار خوبی بود، از پیکان شناخت داشتیم. تارتار تیم جوان و منسجمی دارد مهره کلیدی ندارند اما به معنای واقعی تیم هستند. هر دو تیم فوتبال خوبی بازی کردند و موقعیت‌های زیادی داشتند و فکر می‎کنم بینندگان پای تلویزیون لذت بردند. هیات مدیره قول داده‌ تا سه‌شنبه پنجره را باز کنند تا دو - سه بازیکن خوب جذب کنیم.
 - میزبانان لیگ قهرمانان آسیا رسما از سوی AFC اعلام شد؛امارات، عربستان و هندوستان میزبانان تیم های ایرانی محسوب می شوند. تراکتور در گروه B با تیم‌های پاختاکور ازبکستان، شارجه امارات و برنده پلی‌آف (الوحده عربستان یا نیروی هوایی عراق) حضور دارد که میزبانی این گروه به امارات سپرده شد ، استقلال نیز در گروه سوم با تیم‌های الاهلی عربستان، الشرطه عراق و الدحیل قطر همسفر است که میزبانی این گروه به عربستان واگذار شد ، پرسپولیس با گوای هند، الریان قطر و برنده پلی‌آف (الوحده امارات یا الزورای عراق) هم‌گروه شده است که میزبانی این گروه را نماینده هندوستان بر عهده گرفت .
- در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی پیکارهای لیگ فوتبال اروپا این نتایج به دست آمد : آژاکس 3 - یونگ بویز صفر، دینامو کیف صفر - ویارئال 2 ، منچستر یونایتد یک - آس میلان یک ، اسلاویا پراگ یک - رنجرز یک ، رم 3 - شاختار صفر ، المپیاکو یک - آرسنال 3 ، تاتنهام 2 - دینامو زاگرب صفر و گرانادا 2 - مولده صفر
- بازیهای مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران آغاز شد ودر اولین روز این نتایج رقم خورد : ذوب آهن 2 - شهرخودرو یک ، گل گهر 2 - مس کرمان یک ، ماشین سازی صفر - فولاد خوزستان 3 ، استقلال 2 - پیکان یک ، نساجی صفر - سایپا صفر (8 - 7 باپنالتی نساجی) ،
برنامه : شهدای بردسکن - خوشه طلایی ، استقلال ملاثانی - شاهین بندر عامری ، مس نوین کرمان - پرسپولیس ، اتحادکامیاران - قشقایی شیراز ، آلومینیوم اراک - هوادارتهران ، ملوان انزلی - ویستا توربین تهران ، پارس جنوبی جم - پاس همدان ، تراکتور تبریز - شهرداری ماهشهر ، نفت مسجد سلیمان - خیبرخرم آباد ، سپاهان - مس رفسنجان (22 اسفند) ، صنعت نفت آبادان - داماش پارسه تهران (23 اسفند)
- دیدار رده بندی لیگ برتر بسکتبال بانوان ایران بین تیمهای نارسینای تهران و پالایش نفت آبادان برگزار شد که با برتری 83 - 76 نارسینا و کسب عنوان سومی این تیم همراه بود . پیکار رفت نیز 64 - 61 به سود نارسینا شده بود .
- درمسابقات بین المللی تکواندوی ترکیه ، تیم بانوان ایران توسط غزل سلطانی صاحب یک مدال نقره ، ملیکا میرحسینی و ناهیدکیانی به دو مدال برنز دست یافت . تلاش کوثر اساسه هم نتیجه ای در بر نداشت .
- رافائل نادال ، تنیس باز مطرح جهان ، پیشنهاد وایلدکارت اماراتی ها برای شرکت در مسابقات تنیس دبی را نپذیرفت ، نادال اعلام کرد به دلیل درد کمر حاصل پیکارهای آزاد استرالیا احتیاج به ریکاوری و استراحت دارد . فاتح 20 عنوان گرنداسلم تنیس در مرحله یکچهارم نهایی رقابت های استرالیا متحمل شکست شده بود.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار