PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- دربازیهای لیگ باشگاهی اروپا نتایج زیر به دست آمد : وستهام 3 - آرسنال 3 ، آستون ویلا صفر - تاتنهام 2 ، استراسبورگ یک - لانس 2 ، برست صفر - آنژه صفر ، دیژون صفر - ریمس یک ، مون پولیه 3 - بوردو یک ، نانت یک - لورین یک ، لیل یک - نیم 2 ، لیون 2 - پاری سن ژرمن 4 ، هافن هایم یک - ماینز 2 ، هرتا 3 - له ور کوزن صفر ، فرایبورگ 2 - اوگسبورگ صفر ، ورونا صفر - آتالانتا 2 ، یوونتوس صفر - بن ونتو یک ، اودینزه صفر - لاتزیو یک ، سامپدوریا یک - تورینو صفر ، فیورنتینا 2 - میلان 3 ، رم صفر - ناپولی 2 ، ختافه یک الخه یک ، والنسیا 2 - گرانادا یک ، ویارئال 2 - کادیز یک ، آتلتیکو مادرید یک - آلاوز صفر ، سوسیه داد یک - بارسلونا 6
- در دو مسابقه از جام حذفی انگلیس ، تیم لستر سه بر یک از سد تیم منچستریونایتد گذشت و چلسی هم با دوگل خود را به شیفیلد یونایتد تحمیل کرد . در دوبازی دیروز ساوتهمپتون 3 - 0 بر بورنموث غلبه کرد و منچستر سیتی دو بر صفر بر اورتون پیروز شده بود در مرحله نیمه نهایی این جام ، لستر با ساوتهمپتون و چلسی با منچستر سیتی روبرو خواهند شد . 
- صفحه اجتماعی فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا سالروز تولد علی دایی را تبریک گفت و نوشت: دایی برترین گلزن تاریخ دیدارهای ملی، مهاجم سرزنی بود که روی هوا رقیبی نداشت. او توانست دو بار ایران را به جام جهانی فوتبال برساند و در دوران اوج فوتبال خود برای بایرن مونیخ بازی کرد. رکورد 109 گل دایی در دیدارهای ملی همچنان پا برجاست. 
- لیونل مسی به رکورد 768 بازی برای بارسلونا در همه رقابت ها رسید و رکورددار بیشترین تعداد بازی در تاریخ بارسلونا شد. او زننده دو گل از شش گل مسابقه با سوسیه داد بود (6-1) . 
- در هفته نوزدهم لیگ فوتبال اوکراین؛ تیم زوریا در حضور نود دقیقه ای صیادمنش و 22 دقیقه ای زاهدی مقابل تیم کولوس یک بر صفر شکست خورد.
- در هفته بیست و چهارم لیگ پرتغال؛ تیم ماریتیمو با حصور 90 دقیقه ای امیر عابدزاده و 26 دقیقه ای علی علیپور، با نتیجه سنگین چهار بر صفر مغلوب تیم فامالیکائو شد.
- در حالی که اول فصل با اعلام سایت رسمی سازمان لیگ قرار بود بازی سوپرجام فوتبال کشور بین پرسپولیس و تراکتور قهرمانان لیگ و جام حذفی در نیم‌فصل برگزار شود، اکنون با وجود مشخص شدن برنامه تیم ملی و لیگ بیستم خبری از اعلام تاریخ بازی سوپرجام نیست! به نظر می‌رسد تلاش‌هایی صورت می‌گیرد تا انجام این بازی منتفی شود!
- با کمال تاسف و تاثر شنیدیم ، پاراماجارن محمدآقا توحیدی بنیانگذار موی‌تای و کیک بوکسینگ ایران، کاپیتان اسبق تیم‌ملی کاراته و دارنده نخستین کمربند مشکی تکواندوی ایران درگذشت.روحش شاد .
- فروردین ، ماه پرکار و فشرده ای برای تیم تحت رهبری یحیی گل محمدی است.پرسپولیس در این ماه 5 بار ، 2 بار در لیگ و 3 بار در لیگ قهرمانان آسیا در برابر حریفانش قرار خواهد گرفت.  براساس برنامه ، پرسپولیسی ها 14 فروردین با پدیده، 19 فروردین با نساجی، 25 فروردین با برنده بازی الوحده و الزورا، 28 فروردین با الریان و 31 فروردین با گوآ بازی خواهند داشت.
- با اعلام محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان تمرینات تیم ملی که پیش از این قرار بود روز پنجشنبه 5 فروردین ماه شروع شود، لغو شد.
- باشگاه پرسپولیس تهران ، 53 ساله شد ، 53 سال پیش در چنین روزی ( اول فروردین 47) ، منشور توافق رسمی بین مرحوم عبده مدیر باشگاه و مرحوم پرویز دهداری نماینده بازیکنان ، برای تشکیل تیم فوتبال پرسپولیس ، در منزل زنده یاد عبده امضا شد.
- فرهاد مجیدی ، سرمربی جوان استقلال ، از طرح بازگشت محمد دانشگر ، برای حضور دوباره او در باشگاه و تمرینات مخالفت کرد و اصرار دارد که او باید تحت هر شرایطی ازتیم اخراج شود ، این برای چهارمین بار است که دانشگر بر اثر بی انضباطی پس از اخراج توسط سرمربی و قت ، با وساطت اعضای هیات مدیره به تمرینات و ترکیب تیم بر می گردد.
- وحید شیخ‌ویسی دروازه بان پیشین تیم فوتبال پیکان برای نیم فصل دوم به تیم دسته یکی آرمان گهر سیرجان ملحق شد.
- علیرضا فغانی داور نام آشنا و پرافتخار فوتبال کشورمان که در استرالیا بسر می برد ، گفت : خوشبختانه افرادی که باعث حذفم شدند اکنون از تشکیلات فدراسیون کنار گذاشته شدند اما باز قصد پست گرفتن دارند در ایران علاوه بر داوری ، کارمند شهرداری هم بودم و بیشتر تمرکزم روی کار اصلیم بودم تا داوری، ولی اینجا کل زمانم را با داوری می‌گذرانم و در طول هفته هم تمرین می‌کنم. در استرالیا فوتبال ورزش اول نیست، ولی در جایگاه خودش سوم و یا چهارم است ، لیگ حرفه‌ای دارد که چندین سال است از VAR استفاده می‌کند. دلم برای مردم ایران تنگ شده، ولی برای فوتبال با آن شرایط نه!

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار