PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۶۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی-

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

-  باتوجه به انجام تست کرونا از اعضای تیم ملی فوتبال در روز گذشته و با مشخص شدن نتیجه تست‌ها، عارف غلامی و محمدرشید مظاهری به دلیل مثبت بودن تست‌هایشان از اردو خارج شدند و حامد لک و عارف آقاسی از لیست انتظار به اردوی تیم ملی ورود پیدا کردند روز قبل از این نیز ، مهدی قائدی ، دیگر بازیکن استقلال ، به همین دلیل از لیست تیم ملی برای بازی با سوریه خط خورد .
-  لیست تیم فوتبال استقلال جهت حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا فصل 2021 ،  به فدراسیون فوتبال ایران و AFC ارسال شد. در این لیست هیچ نامی از محمد دانشگر نیست . 
- علاوه بر قائدی ، غلامی ، مظاهری و سید حسین حسینی ، اسامی فرزاد مجیدی، مدیر اجرایی، مهران کاظمی، مدیررسانه و همین‌طور فراز کمالوند به عنوان مدیرفنی تیم استقلال در لیست کرونایی جدید این تیم دیده می شود.
- "توشیهیکو کوگا" قهرمان اسبق جودوی ژاپن و جهان و سه دوره بازیهای المپیک سئول، بارسلون و آتلانتا به دلیل ابتلا به سرطان، در 53 سالگی درگذشت. این جودوکا قرار بود مشعل المپیک 2022 را در ایالت ساگا در مراسمی که از پنجشنبه همین هفته در کشور میزبان المپیک برگزار می‌شود، حمل کند.
- مایک تایسون، بوکسور 54 ساله آمریکایی از برگزاری سومین مبارزه‌اش با اِواندر هالیفیلد 58 ساله در 29 می (8 خرداد) احتمالا در روسیه، خبر داد. تایسون در این باره گفت: اهالیفیلد یک انسان فروتن است و می‌خواهم در مبارزه 29 می موفق شوم. تنها کار لازم بازنگری برخی بندهای قرارداد است و پس از آن شاهد سومین مبارزه‌مان خواهید بود. 
- فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد که سپ  بلاتر رئیس سابق این نهاد و جروم والکه  دبیرکل اسبق فیفا از تمامی فعالیت‌های فوتبال به مدت 6 سال و 8 ماه محروم  و یک میلیون فرانک سوئیس جریمه نقدی خواهند شد.
- بعد از مثبت اعلام شدن تست کرونای قائدی ، مظاهری و غلامی، حامد لک و عارف آقاسی به اردوی تیم ملی فراخوانده شدند. بنا بر مقررات اردویی این 2 بازیکن امروز تست کرونا دادند که پاسخ تست هر 2 بازیکن منفی شد ، همچنین علی قلی زاده با پشت سر گذاشتن تست کرونای بدون مشکل، وارد تهران خواهد شد تا در اردوی تیم ملی حضور یابند. تیم ملی فوتبال ایران روز دهم فروردین به مصاف سوریه می رود.
- آخرین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی بوکس جوانان پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان، با حضور 7 ورزشکاراز پنجشنبه (5 فروردین) در تهران آغاز می‌شود و تا 21 فروردین ماه ادامه خواهد داشت‌. مسابقات بوکس قهرمانی جوانان جهان، از 21 فروردین تا 4 اردیبهشت 1400 در لهستان برگزار می‌شود.
- باشگاه پرسپولیس، میلاد سرلک، هافبک خود را به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور در یک فروشگاه ورزشی بدون زدن ماسک، 200 میلیون ریال جریمه کرد.
- حسن جعفری، مدافع راست تیم پدیده مشهد به تیم مس رفسنجان پیوست.
- تیم ملی فوتبال آلمان  در دو تقابل خود با ایسلند و رومانی با نفرات تیم دوم خود  به میدان خواهد رفت.
- بوژیدار رادوشویچ دروازه بان دوم و کروات پرسپولیس که برای دیدار با خانواده اش ایران را ترک کرده بود به تهران برگشت. او در زمان ورودش به تهران با شرایط عجیبی در فرودگاه امام (ره) روبه‌رو شد. گویا هزینه تست کرونا برای ایرانیان 330 هزار تومان است اما از خارجی‌ها 930 هزار تومان دریافت می‌شود ‌و همین‌ مسئله صدای گلر مجبوب سرخ‌ها را درآورد.
- وفا هخامنش مدافع نیم فصل نخست تیم فوتبال تراکتور تبریز با عقد قراردادی به تیم راتچابوری در لیگ تایلند پیوست.
- رونالدو نازاریو بازیکن اسبق تیم ملی برزیل گفت : من نمیخواهم مسی و رونالدو را زیر سوال ببرم ولی ستاره های دوران ما ‌زیدان ، رونالدینیو ، ریوالدو ، رائول ، فیگو و من بودیم ، به نظرم نسل ما سر تر بود!
- با وجود ابتلای چند بازیکن استقلال، کمیته مسابقات سازمان لیگ هنوز برنامه ای برای لغو دیدار استقلال و پیکان ندارد و قصد دارد طی روزهای آینده با انجام تست های جدید از آبی ها تصمیم خود را درباره این بازی اتخاذ کند.
- به نقل از سایت فوتبال نیوز بلژیک، داستان کاوه رضایی در نقل‌وانتقالات تابستانی باشگاه کلوب بروژ روشن است. این بازیکن ایرانی در نخستین فصل حضورش در این تیم نتوانست به دلیل آسیب‌دیدگی کارش را ادامه دهد و تنها یک گل از روی نقطه پنالتی زد. رضایی سپس به صورت قرضی راهی شارلوا شد. قرارداد او با کلوب بروژ سال 2022 به پایان می‌رسد اما به نظر می‌رسد او آینده‌ای در این تیم ندارد.
- تونی اوسنیک ، دستیار اول دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان که از روز اول با انتصاب اسکوچیچ به جمع کادرفنی ایران اضافه شده بود، از تیم ملی جدا شد.
- با انجام 12 بازی ، مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی 2022 قطر در منطقه اروپا شد در دیدارهای انجام شده این نتایج به دست آمد : پرتغال یک -آذربایجان صفر  ، صرب 3 -  ایرلند 2 (گروه اول) ، فنلاند 2 - بوسنی 2 ، فرانسه یک -  اوکراین یک (گروه چهارم)  ، بلژیک 3 - ولز یک  ، استونی 2 چک 6 (گروه پنجم) ، ترکیه 4 - هلند 2 ، جبل الطارق  صفر -  نروژ 3 ، لتونی یک  - مونته نگرو 2 (گروه هفتم) ، مالت یک -  روسیه 3 ، اسلوانی یک - کرواسی صفر ، قبرس صفر -  اسلواکی صفر ( گروه هشتم )
- پنج شنبه شب در ادامه بازیهای مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر ، این بازیها انجام می شود : سوئد با گرجستان ، اسپانیا با یونان ، بلغار با سوئیس ، ایتالیا با ایرلندشمالی ، رژیم اشغالگر با دانمارک ، مولداوی - جزایر فارو ، اسکاتلند با اتریش ، آندورا با آلبانی ، انگلیس با سن مارینو ، مجارستان با لهستان ، آلمان با ایسلند ، لیختین اشتین با ارمنستان ، رومانی با مقدونیه شمالی 
- کریستین رونالدو در بازی تیم ملی کشورش پرتغال با جمهوری آذربایجان نتوانست گلی به ثمر برساند تا فاصله هشت گل پیشتازی علی دایی مهاجم اسبق ایران با وی در صدر جدول گلزنان برتر دنیا پابرجا بماند . پرتغالی ها با اشتباه بازیکن حریف (گل به خودی) توانستند یک بر صفر آذربایجان را شکست دهند .

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار