PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
سخنگوی باشگاه استقلال گفت: مذاکرات با برخی از بازیکنان برای تمدید قرارداد صورت گرفته و برخی از آنها در حال نهایی شدن است.


کیهان ورزشی-

حجت نظری در نشست خبری آنلاین در خصوص اینکه برنامه باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد با میلیچ چگونه است اظهار داشت: امیدوارم مردم ایران روزهای سخت را با آرامش بیشتری زندگی کنند. با موج چهارم کرونا امیدوارم عزیزان بیشتری را از دست ندهیم و باید کمک کنیم هموطنانمان از گزند این ویروس در امان بمانند.

*امیدوارم مددی کارهای تمدید میلیچ را زودتر انجام دهد

وی در خصوص اینکه وضعیت تمدید قرارداد میلیچ چه شد عنوان کرد: این قصه خیلی طولانی شده و ما حق می‌دهیم که هواداران نگران باشند که چه اتفاقی رخ می‌دهد. ما 2 بخش سیاست گذاری و اجرا در مجموعه باشگاه داریم که در یکی از جلسات سال 99 هیات مدیره مصوب کرد که میلیچ به ایران برگردد. بعد از کش و قوس‌هایی آقای عبدیان مبلغ پیش پرداخت میلیچ را به باشگاه داد و هیات مدیره همه چیز را برای بستن قرارداد به سرانجام رسانده اما امیدوارم کارهای نهایی توسط آقای مددی انجام شود تا قرارداد این بازیکن را تمدید شده بدانیم.

* هواداران انتظار دارند برای برد و قهرمانی وارد بازی های لیگ قهرمانان شویم

وی در خصوص اینکه برنامه باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا چیست و آیا انتظار دارید این تیم به فکر کسب ستاره سوم باشد یا خیر گفت:طبیعتا وقتی تیمی وارد بازی ها می‌شود برنامه ریزی خواهد داشت. ما وارد این بازی ها نمی‌شویم که زود حذف شویم یا اینکه از همان ابتدا همه را ببریم. طبیعتا هواداران انتظار دارند برای بردن و قهرمانی وارد بازی ها شویم. تلاش می‌کنیم مقدمات را فراهم کنیم تا با بهترین نتایج از آسیا برگردیم. امیدوارم در نهایت دل مردم را شاد کنیم. ابتدا باید بازی های خوب را انجام بدهیم و سپس در مراحل گروهی و حذفی با موفقیت پشت سر بگذاریم.

* از انتقال صیادمنش 20درصد به باشگاه استقلال می‌رسد

سخنگوی باشگاه استقلال در خصوص اینکه آیا از انتقال صیادمنش 20 درصد به باشگاه می‌رسد گفت: در ترانسفر ابتدایی 20 در صد به باشگاه می‌رسد. در ترانسفر دوم هم باید 17.5 درصد به استقلال برسد. امیدوارم این اتفاق رخ بدهد تا یک سرمایه از استقلال به تیم های بزرگ برود. البته اگر پولی پرداخت شود چون تحریم هستیم نمی‌توانیم پول را برداشت کنیم و باید مبالغ برای پرونده های حقوقی باقی بماند تا فیفا یا AFC آن را برداشت کنند.

*در مورد بازی در عربستان تصمیم‌گیرنده نیستیم

وی در مورد اینکه یکی از مشکلات تیم‌های ایرانی این بود که در مصاف با تیم‌های عربستانی باید به کشور ثالث می‌رفتند اما حالا استقلال باید به کشور عربستان برود، گفت: ما جزئی از جامعه جهانی فوتبالیم و در مورد بازی‌های برون‌مرزی تابع نظرات فیفا، AFC، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هستیم. در مورد این موضوعات تصمیم‌گیرنده نیستیم که شرکت کنیم یا خیر و نمی‌توانیم در ادامه با بعضی از تصمیمات غیرفوتبالی باشگاه استقلال را با عواقبی روبه‌رو کنیم. هر چه مراجع بالاتر چه داخلی و چه خارجی تصمیم بگیرند تابع آن هستیم. دوست داشتیم شرایط مطلوب‌تر باشد اما انگیزه بازیکنان و کادر فنی تیم می‌تواند همه چیز را جبران کند.

سخنگوی باشگاه استقلال در مورد مشکل ویزای بازیکنان تیم عنوان کرد:‌ این مسأله برطرف شده و مشکلی وجود ندارد.

*پرونده محمد دانشگر در کمیته انضباطی باشگاه مطرح است

وی در خصوص وضعیت محمد دانشگر اظهار داشت: پرونده او در کمیته انضباطی مطرح است و رأی آن صادر می‌شود. بر اساس نظری که کمیته انضباطی ابلاغ می‌کند، تصمیم می‌گیریم اما بازی کردن او بر عهده سرمربی و کادر فنی است. امیدوارم شرایطی فراهم شود که هم دانشگر و هم دیگر بازیکنان حفظ شوند و بتوانند بازی کنند. امیدواریم پس از تصمیم کادر فنی همه شرایط برای تیم استقلال فراهم باشد.

* در مورد بدهی از زمان سعادتمند متاسفانه اسنادی در باشگاه نیست

وی در خصوص اینکه باشگاه استقلال چه برنامه‌ای برای پرداخت بدهی دوره احمد سعادتمند دارد گفت:‌در این مورد واقعیت این است که متأسفانه اسنادی در باشگاه موجود نیست. نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده اما امیدواریم هر چه زودتر تعیین تکلیف شود. شایعاتی مطرح شده بود اما من سندی را امضاء نکردم. هیأت مدیره اختیار همه امور باشگاه را دارد و می‌تواند بخشی از آن را به مدیرعامل تفویض کند. در این مورد تفویضی نداشتیم و تأیید بعدی هم انجام نشده است. با توجه به این مسأله اسناد وجاهت قانونی ندارند. بخش حقوقی باشگاه موضوعات را پیگیری می‌کند و در حال پیدا کردن جزئیات این بدهی است.

* نمی‌دانیم تا چه زمانی در استقلال مسئولیت داریم

سخنگوی باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که با تغییر دولت و انتخابات پیش روی ریاست جمهوری مدیران باشگاه چقدر امیدوار هستند که در این هیات مدیره باقی بمانند گفت: ما نمی‌دانیم تا چه زمانی در استقلال مسئولیت داریم. فارغ از اینکه تا چه زمانی در این باشگاه مسئولیت داریم برنامه‌هایی را از سال گذشته شروع کردیم که در این مسیر همراهی خوبی وجود دارد و امیدوارم تا هر زمان که خداوند توفقی بدهد که خدمتگزار باشیم، همگی کنار هم این برنامه‌ها را به اجرا برسانیم. در مجموع شرایط مدیریت باشگاه استقلال خوب است و امیدوارم شرایط بهتری را رقم بزنیم.

* توافقات با برخی بازیکنان برای تمدید قرارداد صورت گرفته است

وی در خصوص اینکه آیا با توجه به وعده قبلی در سال 99 اقدامی برای تمدید قرارداد بازیکنان انجام شده یا خیر گفت: ما در ابتدا باید بدانیم سرمربی کدام بازیکنان را برای فصل آینده می‌خواهند. البته مجیدی صحبت‌هایی در این زمینه انجام داده است و نقطه نظرات خودش را به باشگاه در مورد برخی بازیکنان اعلام کرده است. در این راستا آقای عبدیان مذاکرات اولیه را آغاز کرده و امیدوارم این مسیر با سرعت و دقت بیشتری طی شود. به نظر می‌رسد توافقات در حال نهایی شدن است و امیدوار هستیم بعد از توافقات، مددی امور اجرایی را برای امضا قرارداد جدید فراهم کند. امیدوارم این اتفاق در کوتاهترین زمان ممکن رقم بخورد.

* امکان پرداخت پول نقد در شب عید برای قاسمی‌نژاد را نداشتیم

نظری در خصوص ماجرای عدم جذب قاسمی نژاد و اینکه چه کارشکنی در این انتقال صورت گرفته است عنوان کرد: واقعیت این است که در درون باشگاه پدیده چه اتفاقاتی رخ داده و چه کسانی برنامه داشتند. ما تلاش کردیم این بازیکن را جذب کنیم اما متاسفانه این اتفاق رقم نخورد. توافق ما تا دقایق پایانی پیش رفت، در ابتدا قرار بود رقم 2 میلیارد برای رضایتنامه این بازیکن پرداخت شود اما باشگاه پدیده دوباره تاکید کرد که 3 میلیارد می‌خواهد. در توافق با خود بازیکن قرار شد یک میلیارد تومان از قرارداد قاسمی نژاد با استقلال کسر شود تا ما با پرداخت همان 2 میلیارد این بازیکن را جذب کنیم. در این بین آقای نامداری حاضر شد چک بدهد اما مسئولان پدیده گفتند چک آقای عبدیان را می‌خواهند.

وی ادامه داد: در این بین آقای عبدیان چک نداشت و نمی‌توانست از طرف شرکت چکی را به افراد حقوقی یا حقیقی بدهد. در ادامه  عنوان شد پشت چک آقای نامداری را آقای عبدیان امضا کند ولی دوستان چند روز بعد اعلام کردند چک‌های آقای نامداری مشکل دارد. البته پذیرش این موضوع کمی عجیب است چون اعتبار آقای نامداری مشخص است. بعد از این همه اتفاقات کارگزار وارد عمل شد و  قبول کرد چک بدهد اما مسئولان پدیده این موضوع را هم نپذیرفتند. آنها در شب عید اعلام کردند اگر رقم به صورت نقدی پرداخت شود حاضر هستند بازیکن را منتقل کنند اما این موضوع برای ما مقدور نبود. ما نمی‌دانیم چه اتفاقی رخ داد و درون باشگاه پدیده چه مسائلی صورت گرفت اما واقعیت این است که ما تمام تلاش خود را کردیم که قاسمی نژاد جذب استقلال شود.

*به دنبال بدرقه تیم با آرامش و اتحاد هستیم

عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در مورد اینکه پرسپولیس اعلام کرده تا زمانی که بازی استقلال و نفت آبادان برگزار نشود دربی را برگزار نمی‌کند، گفت: ما در شرف بازی‌های آسیایی هستیم و تمرکزمان روی این است که آنجا نتایج بهتری کسب کنیم. آرامش و اتحاد بهترین ره‌توشه ما است تا در عربستان تیم نتایج بهتری بگیرد و به خانه برگردد.به دنبال این هستیم که تیم را با‌ آرامش و اتحاد بدرقه کنیم و امیدواریم این تمرکز نتایج بهتری را برایمان رقم بزند. در مورد مسائل بعد از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به وقتش صحبت خواهیم کرد.

*در پرونده پادووانی وضعیت جدیدی وجود ندارد

نظری در مورد آخرین وضعیت پرونده پادوانی اظهار داشت: در مورد این پرونده هنوز وضعیت جدیدی را شاهد نیستیم. این پرونده در دادگاه CAS مطرح است. دادگاه CAS ادعاهای پادووانی را می‌گیرد و پاسخ‌های ما را هم دریافت می‌کند تا رأیی را صادر کند اما تا الان هیچ وضعیت جدیدی به وجود نیامده است.

* نمی دانم شایعات  از کجا می آیند

سخنگوی باشگاه استقلال در مورد شایعات مطرح شده در روزهای اخیر مانند استعفای مددی، برکناری مدد جباری و وضعیت محمد دانشگر که سکوت باشگاه باعث تشدید این شایعات شده اظهار داشت: نمی‌دانم این شایعات از کجا می‌آیند؟ ما یک بخش خبری به نام 4:44 که اخبار باشگاه را مطرح می‌کند در این میان شایعاتی که احساس کنیم به صورت جدی مطرح می‌شوند را پاسخ می‌دهیم و فکر نمی‌کنم فضایی شفاف‌تر از این بتوان یافت. هفته‌ای یکبار به سؤالات پاسخ می‌دهیم و روزی یکبار اخبار باشگاه را اعلام می‌کنیم. انتظارمان این است که هوادار فهیم از طریق رسانه رسمی باشگاه اخبار را پیگیری کند تا دچار نگرانی و تشویش نشود.

* با عربستان بابت ساعت بازی ها اختلاف نظر نداریم

وی در پاسخ به این سوال که چرا باشگاه استقلال تلاشی برای تغییر ساعت بازی‌‌های تیم در کشور عربستان انجام نداد عنوان کرد: با توجه به اینکه کشور میزان مهد اسلام است و مسلمان هستند، و ما هم مسلمان هستیم از ابتدا عربستان اعلام کرد که بازی‌ها بعد از زمان افطار برگزار می‌شود و این موضوع با شعائر دینی ما منطبق بود. این بازی‌ها به وقت محلی در ساعات 8 و 10:30 شب برگزار می‌شوند  که به وقت ایران 9:30 و 12 شب است. ممکن است پیگیری بازی‌ها برای ما دشوار باشد اما این ساعت در جایی که بازی برگزار می‌شود نامتعارف نیست. با توجه به این مسائل در مورد برگزار شدن بازی‌ها در زمان بعد از افطار اختلاف نظری با عربستان نداشتیم و اعتراضی نداریم.

برچسب ها: استقلال ، حجت نظری
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار