PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۶۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- در ادامه بازیهای این هفته لالیگای اسپانیا تیم بارسلونا توانست با گل دقایق پایانی عثمان دمبله یک بر صفر برابر وایادولید به برتری برسد و با 65 امتیاز در مکان دوم بین آتلتیکوی 66 امتیازی و رئال مادرید 63 امتیازی قراربگیرد.
- در دوبازی باقی مانده از دور تازه لیگ برتر انگلیس ابتدا دوتیم اورتون و کریستال پالاس یک بر یک شدند اما در دومین دیدار ، تیم وستهام سه بر دو تیم وولورهامپتون را شکست داد.
- مرحله نهایی لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه های ایران قرعه کشی شد و 30 تیم حاضر در این رقابت ها در سه گروه ده تیمی قرار گرفتند.
- دوتیم سپیدرود رشت و شمس آذر قزوین طی یک مسابقه تدارکاتی به میدان رفتند که درنهایت تن به تساوی 2-2 دادند.
- رئیس گروه نظارت بر فعالیت باشگاه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد همزمان با قرمز شدن اوضای کرونای پایتخت و با دستور ستاد ملی کرونا فعالیت  سه هزار باشگاه و مکان های ورزشی آبی و چند منظوره در حوزه های چهارگانه تهران (شمال غرب، شمال شرق، جنوب غرب و جنوب شرق) و شهرستانهای ری و شمیرانات از روز 16 فروردین تا رسیدن به شرایط زرد و آبی برای فعالیت مجدد ورزش، تعطیل شدند.
-  مهران تیشه گران رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان ایران طی حکمی خانم منیژه ابری پیشکسوت و داور بین المللی و با تجربه کشورمان را به سمت نایب رئیس بانوان انجمن تنیس روی میز این فدراسیون منصوب کرد.
- 17 فروردین ماه مصادف با 6 آوریل  ، روز جهانی تنیس روی میز بر همه ورزشکاران،قهرمانان،مربیان و دست اندرکاران تنیس روی میز کشور گرامی باد.
- در حاشیه هشتاد و یکمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که با حضور صالحی امیری رئیس کمیته برگزار شد، از خانم سیمین رضایی داور بین المللی تنیس روی میز کشورمان که به عنوان داور در بازی‌های المپیک توکیو حضور خواهد داشت با اهدا لوح، تقدیر به عمل آمد.
- پس از برگزاری نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته ، وان  2021 استانبول، فدراسیون جهانی کاراته اقدام به انتشار رنکینگ کاراته کاها کرد که بر این اساس بهمن عسگری ، سجاد گنج زاده و حمیده عباسعلی در صدر اوزان خود قرار گرفتند. ذبیح الله پورشیب نیز در این رده بندی  رتبه دوم وزن را به خود اختصاص داد، سارا بهمنیار در رتبه سوم رده بندی وزن خود ایستاد، ضمن اینکه رزیتا علیپور  ، صالح اباذری و طراوت خاکسار نیز رتبه های چهارم و  پنجم اوزان خود شدند.
- احسان حاج‌صفی کاپیتان سپاهان که با پاس گل به پورقاز نقش مهمی در پیروزی خارج از خانه تیمش مقابل سایپا و بازگشت به صدر جدول داشت، نه تنها در پاس گل به رکورد خسرو حیدری در استقلال رسید، بلکه با 117 پیروزی، رکورددار بیشترین تعداد برد با پیراهن سپاهان در لیگ برتر شد تا از رکورد محرم نویدکیا در این تیم عبور کرده باشد.
- سرپرست تیم فوتبال نساجی مازندران  اعلام کرد تست کرونای هفت عضو این باشگاه مثبت شده اما با این وجود مقابل پرسپولیس به میدان می‌رویم.
- طی حکمی از سوی شهاب‌الدین عزیزی‌خادم ، رئیس فدراسیون فوتبال ایران ، مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست جدید تیم ملی فوتبال بزرگسالان انتخاب شد.
 - کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان قرعه کشی و برگزاری مسابقات مرحله مقدماتی و نهایی فوتبال بانوان آسیا را پنجشنبه 6 خرداد ،  اعلام کرد.
- مراسم قرعه‌کشی مرحله 1/8 نهایی جام حذفی فوتبال ایران ساعت 15:00 روز سه شنبه با حضور مقامات فوتبال  توسط محسن خلیلی و مهدی امیرآبادی دو پیشکسوت این ورزش برگزار می‌شود. 
-  رقابتهای جودوی قهرمانی آسیا با حضور «عبید العنزی» رئیس اتحادیه جودوی آسیا در هتل «جنت» شهر بیشکک به صورت آنلاین قرعه کشی شد و جودوکاهای کشورمان رقبای خود را شناختند .  محمد محمدی بریمانلو ،  امین کامیابی ،  قاسم باغچقی ،  علی پرهیزگار نفرات کشورمان در این مسابقات هستند ، مبارزات جودوکاهای ایران پیکارهای آسیایی قرقیزستان از روز چهارشنبه آغاز می شود.
- عیسی آل‌کثیر مهاجم پرسپولیس اعلام کرد ضمن احترام  به همه از فعالان رسانه‌های مجازی خواهش می‌کنم با توجه به عدم انجام مصاحبه، از انتشار هرگونه نقل قول منسوب به اینجانب که غیر واقعی خواهد بود، خودداری کنند.
- باشگاه فولاد خوزستان موفق شد حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی دیدار با العین را در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کند.
- اکبر طاهری سرمربی تیم ملی تنیس برای انتخاب تیم ایران جهت حضور در مسابقات دیویس کاپ، 51 بازیکن را به مسابقات انتخابی دعوت کرد و این افراد از 21 فروردین به رقابت  می پردازند. از نکات قابل توجه در لیست اعلام شده ، حضور نام امیر جدیدی بازیگر سینما در میان نفرات دعوت شده به انتخابی تیم ملی است.
- با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا، به اطلاع می‌رسد علاوه بر تهران ، تمامی اماکن ورزشی شهر مشهد مقدس نیز اعم از دولتی و خصوصی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهدبود.
- یک روزنامه اماراتی خبر داد کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی شرایط کشورهای مختلف است و احتمال دارد مراحل نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم مثل مرحله گروهی به صورت متمرکز برگزار شود.
- در ادامه بازیهای لیگ یونان ، تیم  آ.اک آتن در خانه مقابل المپیاکو شکست سنگین و تحقیرآمیز 5 بر یک را تجربه کرد. انصاری فرد که از نیمه دوم وارد مسابقه شد توانست تنها گل تیم آ.اک را به ثبت رساند. رد این رابطه اسپورت 24 یونان گزارش داد که کریم انصاری فرد پس از این شکست در رختکن با عصبانیت با سرمربی آ.اک صحبت کرد و اظهار داشت: اگر به ما اعتماد نداری و اگر نمی‌توانی تیم را مربیگری کنی چرا در اینجا هستی؟ گویا طرفداران تیم از این نتیجه بسیار عصبانی هستند.
- هر سال پیش از شروع رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، تیم هایی که در این تورنمنت حضور دارند مدتی را با توپ هایی که در این مسابقات استفاده می شود تمرین می کنند اما درفصل اخیر این اتفاق هنوز رخ نداده و توپی برای نماینده های ایران ارسال نشده که این اتفاق می تواند به دلیل  اعتراض فدراسیون فوتبال ایران به بحرین در کسب امتیاز میزبانی باشد.
- کاروان تیم فوتبال پرسپولیس قرار است به زودی عازم شهر گوا در هند شود تا دیدارهای خود در لیگ قهرمانان آسیا  را برگزار کند اما نکته عجیب ماجرا اینجاست که هنوز ویزای اعضای این تیم صادر نشده است. از سوی دیگر سفارت هند هزینه صدور ویزا برای هر نفر را 280 دلار اعلام کرده است که در این صورت کاروان 45 نفره پرسپولیس باید بیش از 300 میلیون تومان بابت صدور ویزا بپردازد.
- سه شنبه شب ، دور رفت بازیهای مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا با دودیدار منچستر سیتی با دورتموند و رئال با لیورپول آغاز خواهد شد.چهارشنبه شب نیز پورتو با چلسی و بایرن مونیخ با پاری سن ژرمن مصاف خواهند داشت .  

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار