PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۶۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

 خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- تیم فوتبال استقلال تهران یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا ، برای انجام شش بازی با تیمهای همگروه ، ساعت سه بعد از ظهر روز یکشنبه (22 فروردین) با پرواز اختصاصی از فرودگاه مهرآباد عازم عربستان می‌شود‌.
- یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس قبل از اعزام تیمش به هندوستان مل برگزاری دیدارهای گروه پنجم لیگ قهرمانان آسیا گفت : از مسئولین می‌خواهیم در خرید واکسن کرونا سریعتر عمل کنند ، نگرانی‌مان این است که در هند، حباب امنیتی وجود ندارد و تمام اتاق‌های هتل ناامن است!
- تیم فوتبال پاس گیلان ، یکی از تیمهای حاضر در مرحله نهایی لیگ دسته سوم ، تصمیم گرفت با تلاش سردار ملکی و هیات مدیره باشگاه به فعالیتش در لیگ کشور ادامه بدهد.تا مدتی پیش شایعه شده بود که قرار است یک تیم تهرانی با خرید امتیاز باشگاه پاس گیلان در لیگ دسته سوم شرکت کند.
- پس از بروز علایم مشهود کرونا در بین اعضای تیم سپیدرودرشت در دو روز گذشته، با صلاحدید تیم پزشکی ، صبح روز جمعه از تمامی اعضای کادرفنی و بازیکنان تیم مجددا تست رپید و پی سی آر کرونا گرفته شد که پس از مثبت شدن بیش از نصف اعضای تیم ، تمرینات تیم فوتبال این باشگاه به صورت موقت تعطیل شد.
- تیم فوتبال پاراگ تهران در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم لیگ دسته اولی پارس جنوبی جم رفت و موفق شد در پایان با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی دست یابد.
- رادو دراگوشین ، بازیکن باشگاه یوونتوس ایتالیا تا سال 2025 قراردادش را با این تیم تمدید کرد.
- در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی گزینشی کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا که به میزبانی قزاقستان در حال برگزاری است، محمدرضا گرایی در 67 کیلو ، در دور اول کمتر از یک دقیقه با نتیجه 8 بر صفر شروز اوچیلوف از تاجیکستان را از پیش رو برداشت. گرایی در دور بعد مقابل احمد داحشان به برتری رسید . این کشتی‌گیر کشورمان در دیدار فینال هان سو ریو قهرمان جهان از کره جنوبی را با نتیجه 9 بر صفر مغلوب کرد و به مدال طلا رسید و سهمیه المیپیک را به دست آورد.
- خانم پری نقی‌پور ملی‌پوش اسبق تیم بسکتبال بانوان ایران در بازی‌های آسیایی تهران پس از مدت‌ها بیماری در لس آنجلس آمریکا از دنیا رفت. نقی‌پور یکی از ستاره‌های مهم بسکتبال ایران در دهه‌های 40 و 50 خورشیدی بود.روحش شاد 
- کشور هندوستان میزبان گروه پنجم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا ، به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که شرایط قرنطینه را خود باشگاه باید اعمال کند و کاری از دست تیم میزبان برنمی آید!
- اعضای تیم فوتبال تراکتورتبریز جهت برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا راهی امارات شدند. این تیم در گروه دوم باید به مصاف تیمهای پاختاکور ، الشارجه و نیروی هوایی عراق برود .
- در ادامه مسابقات گزینشی کشتی فرنگی ، در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر جهانگیر توردیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با با نتیجه 10 بر 2 یانان چن از چین را مغلوب کرد و ضمن کسب سهمیه المپیک به دیدار فینال راه یافت. ساروی در دیدار فینال هم اوزور ژوژوپبیکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. یاد آور می شویم که در وزن 87 کیلوگرم، حسین نوری در مرحله نیمه نهایی سهمیه المپیک توکیو را از دست داد.
- فدراسیون جهانی تکواندو در گزارشی به مناسبت آغاز مسابقات تکواندوی قهرمانی اروپا به میزبانی صوفیه - بلغارستان نوشت : برخی از بهترین ورزشکاران قاره به منظور کسب عنوان قهرمانی اروپا و امتیازات بالا در رنکینگ، در این‌مسابقات حضور دارند 363 تکواندوکار (161 زن و 262 مرد) از 45 کشور اروپایی برای شرکت در این‌ مسابقات ثبت نام کرده‌اند.
- محمد دانشگر، مدافع تیم استقلال که به دلیل درگیری و ایجاد حواشی در بازی مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی مقابل پیکان از سوی فرهاد مجیدی کنار گذاشته شد، هنوز برای بازگشت به تمرینات و عزیمت با تیم به عربستان چشم انتطار دستور سرمربی تیم است .
- اعضای تیم فوتبال پرسپولیس برای آخرین بار قبل از سفر به هندوستان جهت مبارزه با تیمهای گروه پنج لیگ قهرمانان آسیا تست کرونادادند. در این میان اگر تست فرشاد فرجی خریدتازه این تیم . دوباره مثبت باشد وی از سفر به هندوستان باز خواهد ماند.
- به نقل از تایمز، فیفا در حال بررسی امکان نصب سیستم آفساید گیری خودکار در جام جهانی قطر است.
- برنامه تلویزیونی «الدوری مع الولید» عربستان به تحلیل اوضاع بحرانی این روزهای تیم الاهلی عربستان پرداخت. این برنامه ورزشی در کشور عربستان به آمار بد تیم الاهلی که یکی رقبای اصلی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا است، پرداخت. طبق اعلام این برنامه الاهلی بعد از نقل و انتقالات زمستانی 8 بازی در لیگ انجام داد که در هیچ کدام به پیروزی نرسیده است.
 - تیم الوحده امارات با غلبه بر الزورا عراق در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، راهی مرحله گروهی شد. این تیم در گروه پنجم لیگ قهرمانان در کنار پرسپولیس ایران، گوا هند و الریان قطر قرار گرفت. بازی‌های این گروه به میزبانی گوا هند برگزار می‌شود و روز گذشته با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، ساعت بازی‌های این گروه تغییر کرد. علت تغییر ساعت درخواست فدراسیون فوتبال امارات و تلاش این فدراسیون بوده است .
- سایت «اسپورت» عراق خبر داد علا عباس مهاجم ملی پوش و عضو باشگاه فوتبال ژیل ویسنته پرتغال به دلیل مصدومیت بازی های پیش رو در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 را از دست داد. عراق یکی از رقبای ایران در مرحله گروهی انتخابی جام جهانی است. 
- فدراسیون‌ جهانی کاراته در گزارشی با اشاره به نتایج مسابقات کاراته وان لیگ برتر استانبول، از ذبیح الله پورشب کاپیتان تیم‌ملی کاراته ایران، ساندرا سانچز (اسپانیا)، سراپ اوزچلیک (اسپانیا) و لوئیجی بوسا (ایتالیا) به عنوان کاراته کاهایی که می‌توانند در جمع گرند وینرهای سال 2021 باشند، خبر داد.
- مجتبی خورشیدی، سرپرست جدید تیم ملی فوتبال ایران گفت : افرادی که به من انتقاد می‌کنند، هدفشان زدن فدراسیون و فوتبال ایران است وگرنه با من مشکلی ندارند. از سال 75 در راه آهن معاون ورزشی بودم و در تمام قسمت‌های باشگاهداری کار کرده‌ام. بخاطر یکسری جناح بندی‌ها و سهم خواهی‌ها بی‌رحمانه به من حمله کردند، طبق برنامه‌ از چهارم تا دهم خرداد در کیش اردو خواهیم زد و روز دهم خرداد با پرواز چارتر به بحرین سفر می‌کنیم.
- برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا - ازبکستان؛ ترکیب تیم ملی وزنه برداری ایران مشخص شد : حافظ قشقایی(61 کیلو) ، میر مصطفی جوادی(73) ، حسین سلطانی(81) ، علی میری و کیانوش رستمی (89) ، سهراب مرادی(96) ، رسول معتمدی و رضا دهدار(102) ، کیا قدمی (109) ، علی داودی (109+)
- تفاهم نامه همکاری متقابل بین فدراسیونهای جودوی ایران و قرقیزستان، روز جمعه (20 فروردین) توسط آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو کشورمان و کولبایوف همتای قرقیزستانی وی در هتل «اورین» شهر «بیشکک» امضاء‌ شد.
- نشریه «الاتحاد» امارات خبر داد طحون الزعابی هافبک ملی پوش الوحده 48 ساعت قبل از سفر کاروان تیم به هند برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا مصدوم و از لیست آسیایی خارج شد.
- به خاطر قرمز شدن پایتخت و اغلب مراکز استانهای کشورمان ، فعالیت در پیست اسکی دیزین روز پنجشنبه به پایان ‌رسید و این پیست برای آمادگی جهت فصل آینده به مدت یک ماه تعطیل خواهد بود.
- در آغاز دور تازه لیگ های فوتبال باشگاه های اروپا ، تیم وولورهامپتون یک بر صفر فولام را برد ، لیل 2-0 متز را شکست داد ، بیلفیلد با یک گل از سد فرایبورگ گذشت و هوئسکا هم در لالیگا سه بر یک از کنار تیم الخه عبور کرد.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار