PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 07 2024
کد خبر: ۶۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴

زبان سرخ / خودزنی به سبک شیمیدر!

ماجرا از آن جایی شروع شد که صفحه اینستاگرامی باشگاه شیمیدر، ساعاتی پس از شکست این تیم در مرحله یکچهارم نهایی مقابل اکسون با انتشار نقل قولی از هنریک درغوکاسیان (مالک شیمیدر) مبنی بر عذرخواهی از هواداران بسکتبال قم، از جرایم سنگین و برخورد با بازیکنان کمکار و کادر فنی تیمش نوشت و ...!

بعد از انتشار این خبر، کادر فنی و بازیکنان از انجام مصاحبه با رسانهها منع شدند و این گونه اعلام شد که به علت دوری از حاشیهها و برقراری آرامش در شیمیدر، عوامل این تیم از مرحله نیمه نهایی پاسخگوی ارباب جراید خواهند بود!

هرچند رفتار غیرحرفهای تیم قمی ادامه یافت و قول آنها محقق نشد اما این هجمهها (!) بیشتر از همه چیز گریبانگیر خودشان شد. در دیدارهای مرحله نیمه نهایی استرس و فشار روانی در سیمای بازیکنان و کادر فنی شیمیدر کاملا مشهود بود، چنانچه نتیجه کوارتر اول از دیدار اولشان، مقابل شهرداری گرگان (20-4) خودش به تنهایی موید این موضوع است. نمیدانیم به بازیکنان چه نکاتی گفته شده بود که این چنین خودشان را از پیش بازنده تصور میکردند. در طول مسابقات نیز فریادهای مصطفی هاشمی برسر بازیکنانش (امیرحسین آذری، رافی درغوکاسیان، مهراد آتشی، عماد سلمانی، ارسلان کاظمی و...) مزید بر علت میشد و تمرکز آنها را کاملا به هم می زد تا آن جایی که برای دقایقی از جریان مسابقه خارج میشدند و... درگیریهای امیرحسین صفرزاده هم ماجرایی داشت و...!

اما در مقابل تیم شهرداری گرگان با آرامش و تمرکزی خاص فقط به پیروزی میاندیشید و توانست فینالیست شود. مهران شاهین طبع هم در مصاحبه های بعد از بازی با طمأنینه و وقار خاصی صحبت میکرد و بدون هر حاشیه ای فقط روی مسائل فنی تاکید داشت.

بدون شک،کیفیت بسکتبالیست های شهرداری گرگان بسیار بالاست و مهران شاهین طبع با در اختیار داشتن بازیکنان طراز اول، دستش مقابل شیمیدر باز تر بود اما آنها در مسیر آرامش قرار گرفتند و بالطبع نتیجه بهتری هم به دست آوردند. اما مصطفی هاشمی که بهعنوان یکی از مربیان پرافتخار بسکتبال ایران عناوین مهمی را در طول سالهای فعالیتش به دست آورده، ظاهرا امسال اسیر حاشیهها شد و همین مسئله بر نحوه هدایت تیمش تاثیر زیادی گذاشت.


*****

فقط از فدراسیون تعریف کنید!

احمد پارو مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پالایش نفت آبادان با تمجید از تلاشهای فدراسیون بسکتبال در خصوص قرار گرفتن در مسیر صحیح استانداردسازی جهانی گفت: این امر قطعا باعث پیشرفت باشگاهها و تقویت تیمهای ملی ردههای مختلف خواهد شد.

احمد پارو که تیمش، یعنی بسکتبال پالایش نفت آبادان در مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ برتر بسکتبال باشگاههای کشور حضور دارد، در این خصوص گفت:حضور تیم جوانان کشور در رقابت های این فصل لیگ برتر نشانه بارز دور اندیشی فدراسیون بسکتبال در جهت تجربه اندوزی بازیکنان جوان تیم ملی و همچنین کاهش هزینههای جانبی برگزاری مسابقات تدارکاتی میباشد و...

پی نوشت: چند سطر بالا گفت و گوی مدیر عامل باشگاه پالایش نفت آبادان را خواندید که روی خروجی سایت فدراسیون بسکتبال قرار گرفته است.

نیازی به توضیح بیشتر نیست و فقط به اهالی بسکتبال توصیه میکنیم که اگر می خواهید نامی از شما روی سایت فدراسیون قرار بگیرد و به اصطلاح روی بورس بمانید از فدراسیون تعریف کنید، حالا اگر حرفتان غیرکارشناسی و غیرواقعی باشد هم، زیاد مهم نیست !


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار