PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۶۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷

زبان سرخ / بسکتبال ، پیشکسوتان و آدم های اضافه...

چرا حالشان از این بسکتبال به هم می خورد ؟!

همان طور که در خبرها خوانده اید سعید داورپناه و محمد حسن زاده بازیکنان ملی پوش پالایش نفت آبادان بعد از برگزاری بازی پنجم نیمه نهایی و شکست مقابل مهرام ، حسابی گرد و خاک راه انداختند و با مصاحبه های آتشین در جمع خبرنگاران، از داوری، فدراسیون بسکتبال و تیم مهرام انتقاد کردند .

این دو بازیکن در گفت و گویی که با کیهان ورزشی داشتند ، درخواست کردند تا گفته هایشان را منعکس کنیم چرا که معتقد بودند با این شرایط دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود . حرف های زیادی بینمان رد و بدل شد اما نکته ای دردناک که به صورت کامل شرح دادند مربوط به فحاشی بازیکن تیم مهرام در حین بازی به بسکتبالیست های نفت آبادان بود. داورپناه و حسن زاده با بیان کردن این رفتار غیرورزشی از سوی دو بازیکن مهرام (که نامشان نزد کیهان ورزشی محفوظ است ) با شرمساری می گفتند : چقدر آدم باید کوچک باشد که وقتی می بیند در زمین مسابقه حریف نمی شود بخواهد با فحش های ناموسی تمرکز بازیکنان حریف را به هم بزند ؟ این دیگر بسکتبال نیست و نمی دانیم نامش را چه می شود گذاشت ؟

پی نوشت : مسئولان و بازیکنان تیم مهرام اگر قرار است واکنشی نسبت به ادعاهای داورپناه و حسن زاده داشته باشند ، می توانند با کیهان ورزشی تماس بگیرند .

فقط پیشکسوتان ، زیادی بودند ؟!

هفدهم فروردین 1400 خبر زیر درخصوص ممنوعیت حضور افراد متفرقه روی سایت فدراسیون بسکتبال منتشر شد :

«به منظور حفظ سلامت بازیکنان و اعضای تیم‌ها، ادامه رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال مردان، بدون حضور پیشکسوتان و خانواده‌ها برگزار خواهد شد.به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، این تصمیم طبق اعلام ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، باتوجه به افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان ویروس کرونا در کشور، جهت حفظ سلامت پیشکسوتان عزیز و خانواده‌ها در ادامه مسابقات نیمه‌نهایی لیگ برتر اخذ شده است. بر این اساس فدراسیون بسکتبال به اطلاع می‌رساند با کمال احترام و امتنان پس از این هیچ فرد دیگری جز عوامل برگزارکننده مسابقات، کادر تیم‌ها، خبرنگاران و عکاسان اجازه حضور در حاشیه بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال مردان را ندارد.کلیه عکاسان و خبرنگاران محترم هم تنها با آی دی کارت رسمی فدراسیون بسکتبال مجاز به حضور در سالن آزادی هستند.»

پی نوشت : حتی بعد از موج چهارم و کشنده کرونا هیچ گونه پروتکلی در سالن آزادی رعایت نمی شود و این محدودیت ها فقط در حد حرف باقی مانده است .برای مثال ، همین چهارشنبه هفته گذشته نفرات بسیاری برای تماشای مسابقه پنجم مهرام – پالایش نفت آبادان به سالن آزادی آمده بودند که اتفاقا یک صدا تیم مورد علاقه شان را تشویق می کردند . از مسئولان فدراسیون بسکتبال می پرسیم که فقط پیشکسوتان اضافه و به اصطلاح خودشان، متفرقه بودند ؟

هرچه شبکه ورزش بگوید

فدراسیون بسکتبال طوری مطیع و وابسته شبکه ورزش شده که صدای اکثر اهالی و مخاطبین این رشته پرطرفدار آمده است . در تمامی برنامه هایی که از جانب فدراسیون اعلام می شود ، عبارت « به دلیل پخش زنده تلویزیونی امکان تغییر ساعت بازی ها وجود دارد» به چشم می خورد و...

نکته جالب ماجرا اینجاست که با همه این هماهنگی هایی که صورت می گیرد ، بسیاری از بازی ها یا پخش تلویزیونی ندارد یا نیم بند روی آنتن شبکه ورزش می رود . پخش از شبکه سه هم که به آرزوی علاقه مندان بسکتبال تبدیل شده است .

هنوز همان «مهدی پلنگ» است !

مهدی کامرانی ، گارد راس تیم مهرام در 39 سالگی هنوز هم می درخشد . او با ارائه یک بسکتبال روان ، در کنار صمد نیکخواه بهرامی یکی از اصلی ترین ارکان رسیدن تیمش به فینال رقابت ها بود .

کامرانی پا به پای سایر بازیکنان می دود ، تلاش می کند و به اصطلاح از بازی اش نمی دزدد . او در دیدارهای نیمه نهایی مقابل پالایش نفت آبادان چهره پرفروغی داشت و خیلی خوب توانست با تجربه بالایش کنترل بازی را در دست بگیرد .

آقای زحمتکش ، لطفا زحمت بکش !

دیدارهای نیمه نهایی مهرام – نفت آبادان بسیار پرحاشیه دنبال شد و تیم های داوری اشتباهات فنی زیادی را مرتکب شدند . از فرهاد زحمتکش ، رئیس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال می خواهیم که با آنالیز مسابقات برگزار شده ، داوران مناسبی را برای دیدارهای فینال انتخاب کند تا حواشی پدید آمده در سری فینال تکرار نشود .

* کامران خطیبی


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار