PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۶۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- در ادامه دور دوم پیکارهای لیگ قهرمانان فوتبال آسیا ، تیم استقلال توانست با پیروزی سه بر صفر مقابل تیم الشرطه عراق ، صدرنشین گروه سوم لقب بگیرد. در این بازی که تیم الشرطه در ابتدای نیمه اول 10 نفره شد ، نادری ، اسماعیلی و دیاباته برای استقلال گلزنی کردند و رضاوند هم بهترین بازیکن معرفی شد. 
- دردیگر بازیهای دور دوم گروه های اول و سوم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا ، الدحیل قطر و الاهلی عربستان یک بر یک شدند ، درگروه اول نیز ، الهلال عربستان با دو گل از سد الشباب امارات گذشت و استقلال تاجیکستان هم برتری 3-2 رامقابل تیم ازبکستانی آی جی ام ک به تصویر کشاند.
- با برتری سه بر صفر استقلال مقابل الشرطه عراق در گروه سوم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا ، پس از 50 سال آبی پوشان ایران توانستند تیم عراقی را مغلوب کنند ، 50 سال پیش استقلال (1971) ، هردوبازی با الشرطه را به حریف واگذار کرده بود. در دوره گذشته این مسابقات ، استقلال با مربیگری مجیدی و نامجومطلق ، در دوبازی با نماینده عراق تن به تساوی داد.
- تیم ملی کشتی آزاد ایران با سه طلای شعبانی ، یزدانی و قاسمپور از مازندران ، سه مدال نقره سرلک ، سوادکوهی وحسین خانی و دو برنز قیاسی و طاهری به میزبانی آلماتی قهرمان مسابقات آسیا شد.
- در فاصله چند دقیقه به پایان پیکار استقلال با الشرطه در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا ، با خطای امجد عطوان مدافع الشرطه بر روی دیاباته ، داور اردنی به بازیکن عراقی کارت زرد نشان داد که درنهایت بین او و مهاجم گلزن استقلال درگیری لفظی پیش آمد ،  که تا چند دقیقه پس از مسابقه هم ادامه یافت .
- بابیانیه رسمی تیم رئال مادرید و حضور 12 باشگاه اروپایی ازجمله  رئال ، بارسا ، منچستر یونایتد ، آرسنال ، چلسی ، تاتنهام ، من سیتی ، لیورپول ، آتلتیکو ، اینتر و آس میلان ، یوونتوس و .....در کنار دو جام لیگ قهرمانان و یوفا (اروپا) ، مسابقات سوپ لیگ هم در قاره سبز راه اندازی شود.
- تیم لستر با پیروزی یک بر صفر مقابل ساوتهمپتون ، حریف تیم چلسی در مسابقه فینال جام حذفی انگلیس شد. در دیگر مسابقه نیمه نهایی این رقابت ها ، 24 ساعت پیش از این ، تیم چلسی با همین نتیجه خودرا به منچستر سیتی تحمیل کرد و اولین فینالیست لقب گرفته بود.
- تن‌کات سرمربی الوحده امارات گفت : پرسپولیس بهترین تیم آسیاست ، برنامه‌ریزی AFC را دوست ندارم ، ما در یک بازه زمانی کوتاه باید بازی‌های زیادی انجام دهیم ، صادقانه باید بگویم این نوع برنامه‌ریزی کاملا اشتباه است .
- بازیکنان پرسپولیس پس از پیروزی مقابل الوحده امارات، پاداش برتری در این مسابقه را دریافت کردند.
- در ادامه بازیهای لیگ پرتغال ، تیم پورتو با تنهاگل مهدی طارمی خود را یک بر صفر ازکنار تیم ناسیونال عبورداد. طارمی که در دقیقه 73 تعویض شد ، حتی بهترین بازیکن این دیدار لقب گرفت.
- سعید آقایی بازیکن پرسپولیس ، به احتمال فراوان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را به طور کامل از دست خواهد داد. آقایی که تست کرونایش در آخرین روز پیش از سفر به هند مثبت شد،‌ برای انجام تست‌های مجدد باید دو هفته کامل در قرنطینه باشد و با این وضعیت تنها شانس حضور در دیدار پایانی مرحله گروهی را خواهد داشت.
- مهدی پاشازاده ، که طی دوسال اخیر بیش از تعداد انگشتان یک دست درتیمهای مختلف نصف و نیمه مربیگری کرده ،  به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال چوکای تالش انتخاب شد. قبل از او علی لطیفی مربی چوکا بود .  
- پس از سوت پایان بازی لیگ دسته دوم علم و ادب تبریز و امید گناوه ، دروازه بان تیم امید در اقدامی عجیب و به دلایل نامعلوم به بازیکن خودی حمله ور و با وی درگیر شد.
- داور مرحله پلی آف لیگ بانوان فوتبال بلژیک، یاسمن فرمانی همسر علی قلی زاده لژیونر ایرانی در لیگ این کشور را به دلیل داشتن حجاب از حضور در این بازی محروم کرد.
- اکبر عبدی هنرمند قدیمی تلویزیون و سینمای ایران در واکنش به برد تیم استقلال مقابل الاهلی در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا گفت : امیدوارم که استقلال همیشه این طور در تمامی مسابقات بدرخشد بلکه طرفداران پرسپولیس کمتر به ما مَتَلک بگویند؛ یکی از آنها هم داماد خودم است! ما مثل سنگ جلوی شما می ایستیم و مثل توپ پشت شما هستیم، فقط گل بزنید. به نوبه خودم این موفقیت بسیار بسیار چشمگیر را به همه عوامل محترم استقلال از جمله کادرفنی و تک تک بازیکنان تبریک می‌گویم.
- با تصمیم هیات رئیسه فدراسیون بین المللی ووشو IWUF و به توصیه کمیته اخلاق این فدراسیون، فعالیت‌های فدراسیون ووشو کونگ‌فو اروپا تا انجام بررسی ها و اتخاذ تصمیمات لازم، به حالت تعلیق درآمد. این تعلیق شامل فدراسیون های عضو اروپا که عضو IWUF هستند و همچنین ورزشکاران مربوطه نمی‌شود.
- با قهرمانی در جام حذفی اسپانیا ، لیونل مسی به رکورد کسب 35 جام همراه با بارسلونا رسید.وی با ثبت 9 گل رکورددار مسابقه فینال جام حذفی هم شد.
- در ادامه رقابت‌های جهانی بوکس جوانان به میزبانی کلیتس لهستان، شنبه شب سه نماینده ایران روی رینگ رفتند. سیدعلی سید صدری با ارائه نمایشی عالی و ناک دان «رزینچک» از جمهوری چک، به عنوان برنده این دیدار معرفی شد. همچنین در رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی  امیررضا شکاری به مصاف «میکائیل زاینولابیدوف» رفت و در مقابل بوکسور روسیه ای شکست خورد، ضمن اینکه مهدی پرویزی نیز در مقابل بوکسور هندی با قبول شکست، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار