PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۶۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

 خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- در ادامه بازیهای لیگ های فوتیال فرانسه ، انگلیس ، آلمان ، ایتالیا و اسپانیا نتایج زیر رقم خورد : ماینز 2 - بایرن مونیخ یک ، وولفسبورگ صفر - دورتموند 2 ، فرایبورگ یک - هافن هایم یک ، اونیون برلین 3 - وردربرمن یک ، له ور کوزن 3 - فرانکفورت یک ، جنووا 2 - اسپیزا صفر ، پارما 3 - کروتونه 4 ، ساسولو یک - سامپدوریا صفر ، الچه یک - له وانته صفر ، وایادولید یک - کادیز یک ، والنسیا یک - آلاوز یک ، رئال مادرید صفر - رئال بتیس صفر ، لیورپول یک - نیوکاسل یک ، وستهام صفر - چلسی یک ، شیفیلد یونایتد یک - برایتون صفر ، متز یک پاری سن ژرمن 3 
- درچهار بازی باقی مانده از دور چهارم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ، استقلال تاجیکستان 4 - 1 الهلال عربستان را ضربه کرد ، الشباب الاهلی امارات 3 - 1 آی جی ام ک ازبکستان را به زانو درآورد ، ازگروه سوم ، الاهلی عربستان برابر الشرطه عراق ، دو بر یک پیروزشد و استقلال ایران مقابل الدحیل تن به تساوی 2 - 2 داد . الدحیل ، استقلال و الشرطه به ترتیب با 8 ، 7 و 7 امتیاز دررده های اول تا سوم گروه هستند.
- پرونده توهین اینستاگرامی به مردم هندوستان درصفحه رسمی باشگاه پرسپولیس ، به رغم عذرخواهی باشگاه ایرانی ، هنوز بسته نشده و مقامات ورزش هندوستان پس از شکایت رسمی به ای اف سی ، این روزها پی گیر شکایت خود هستند. یک مقام باشگاه پرسپولیس گفت : درحال تهیه لایحه دفاعی هستیم که آن را به مقامات هند و ای اف سی ارائه خواهیم داد.
- باشگاه واتفورد با پیروزی مقابل میلوال پس از یک فصل غیبت باردیگر به لیگ برتر فوتبال انگلیس بازگشت.
- باشگاه فولاد خوزستان با انتشار یک تصویر اعلام کرد: تیم داوری بازی آنهت با النصر با سوت‌های مداوم، چندین و چند بار روند رو به جلوی فولاد را در حمله گرفت اما مهمترین صحنه این اشتباهات جایی بود که کمک مهند قاسم عراقی با اشتباهی آشکار، نفوذ مهران درخشان‌مهر از سمت راست دفاعی النصر را آفساید تشخیص داد؛ تصمیمی که نتیجه نهایی بازی را به طور کل تغییر داد.
- شاهین موسوی المپین بوکس در خصوص شرایط ملی‎‌پوشان برای حضور در اردوی مشترک با ازبکستان و مسابقات قهرمانی آسیا گفت: همه بچه‌ها تحت نظر کادرفنی در حال آماده‌سازی هستند، فقط بعد از تزریق دور نخست واکسن کرونا دچار ضعف بدنی شدیم و زود خسته می‌شویم.
- با مطرح شدن شایعه لغو مسابقات المپیک احتمال تعویق دوباره جام جهانی فوتسال هم جدی شد. مسابقات جام جهانی فوتسال ابتدا قرار بود شهریور ماه سال 1399 در لیتوانی برگزار شود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا ، فیفا این مسابقات را به مدت یک سال به تعویق انداخت. اگرچه با تعویق یک ساله، هنوز وضعیت بیماری کرونا فروکش پیدا نکرده اما اکثر تیم ها خود را برای حضور در این رقابت‌ها آماده می کنند.
- سازمان لیگ فوتبال، تصمیمی مبنی بر تغییر زمان دیدار برگشت تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال ندارد بر اساس برنامه اعلام شده قرار است این مسابقه 22 اردیبهشت ماه سال جاری در چارچوب رقابت های هفته 23 لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شود.
- شاه‌حسینی، رئیس اسبق کمیته انضباطی فوتبال گفت : بیش از 97 درصد پرونده‌های حقوقی را در مراجع بین‌المللی بازنده بودیم دیپلماسی فوتبالی ما ضعیف بوده و مشاوران و وکیلان مانند وکلای سوئیسی، ایرانی و... حق الوکاله‌های خیلی خوبی گرفتند. 4 نماینده ایران در آسیا معقولانه‌تر از فدراسیون رفتار کردند و در مجموع آبروی کشورمان شدند. فکر می‌کنم شاید یک مافیای حقوقی وجود دارد و کسانی هستند که احتمالا منافعی دارند. ما هم حق الوکاله و هم هزینه دادرسی و هم در بعضی پرونده‌ها هزینه قضات و کارشناسان را پرداخت می‌کنیم و بعد هم همیشه می‌بازیم.
- تیم پرسپولیس ایران با پیروزی چهار بر صفر خود مقابل نماینده هند صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی مسجل کرد تا از سوی AFC پاداشی 100 هزار دلاری بابت صعود خود بگیرد. همچنین قرمز پوشان 50 هزار دلار نیز برای برد این بازی بدست آوردند تا مجموع پاداش های پرسپولیس در آسیا تا این لحظه به 450 هزار دلار برسد.
- سایت «اسپورت» عراق خبر داد مصطفی سعدون دروازه تیم نفت عراق در حین تمرینات دچار ضربه مغزی شد و در نهایت شب گذشته جان خود را از دست داد.
- عبدالرزاق حمدالله ، مهاجم مراکشی النصر 8 بار مقابل 6 تیم ایرانی قرار گرفته و 8 گل به ثمر رسانده است و دومین گلزن خارجی مقابل تیم‌های ایرانی محسوب می شود . عمر السوما با 10 گل و بغداد بونجاح با 7 گل در رده‌های اول و سوم قرار دارند. حالا به این جمع ، اولونگا از تیم الدحیل ، بازدن پنج گل به استقلال ، اضافه شده است . 
- دو رکابزن ملی پوش ، اردوی تیم ملی دوچرخه سواری انتخابی المپیک را ترک کردند. محمود پراش سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری گفت : تست کرونا علی لبیب مثبت شد و محمد رجبلو هم بیماری داشت.
- سرانجام تیم بسکتبال شهرداری گرگان پس از سالها انتظار توانست با عبور از تیم مهرام تهران ، عنوان قهرمانی لیگ برتر بسکتبال کشور را به خود اختصاص دهد. شهرداری درحالیکه از سه بازی قبلی فینال ، 2 - 1 پیش بود ، در مصاف چهارم ، در یک مسابقه جذاب و نزدیک پیروزی 110 - 103 را در وقت های اضافی به تصویر کشاند . دوتیم در وقت معمولی 96 - 96 مساوی شده بودند.
- ژان کلود ون دام، هنرپیشه سرشناس فیلم های اکشن و مبارزه ای، در جریان کمپین خیریه موسوم به "عملکرد لبخند" به میزبانی لیتوانی، به جوانان کاراته آموزش داد.
- در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا در ازبکستان ، کیاقدمی ، ورزشکار دسته 102 کیلوگرم کشورمان با وجود درخشش در یکضرب و ناکامی در دو ضرب ، درمجموع پنجم شد .
- اعضای تیم فوتبال پرسپولیس پس از پایان دیدار مقابل گوا هند از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صبح روز شنبه در محل هتل اقامت خود در شهر گوا تست کرونا دادند و قرار است نتیجه این تست تا فردا اعلام شود.
- رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا روز یکشنبه با مسابقه دسته سنگین‌وزن به پایان می‌رسد، اما در فاصله یک روز تا پایان این مسابقات، ازبکستان عنوان نخست خود را قطعی کرد و ملی‌پوشان کشورمان از قرار گرفتن روی سکوی تیمی بازماندند.
- باشگاه الریان قطر اعلام کرد ابراهیم مسعود دچار مصدومیت شدیدی شده و بعد از بازگشت به دوحه تست های پزشکی را انجام خواهد داد. بدین ترتیب این بازیکن بازی برگشت الریان مقابل پرسپولیس در پنجشنبه آینده را از دست داد. الریان به همراه شجاع خلیل زاده شانس صعود را هفته گذشته از دست داد.
- با توجه به وضعیت حساس در صدر جدول گروه سوم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا ، حالا هرتیم مدعی ، امتیازات دو بازی با الاهلی عربستان را جست و جو می کند ، ضمن آنکه خود تیم الاهلی میزبان این گروه ، به امتیازات دومسابقه با الدحیل و استقلال چشم دوخته است ، البته به شرطی که تیم حذف شده و بدون امتیاز الشرطه عراق ، مزاحمتی برای سه تیم مدعی صعود ایجاد نکند!

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار