PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۶۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 


خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- درآخرین روز بازیهای دور پنجم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا وازگروه اول تیم های استقلال تاجیکستان و الهلال عربستان باپیروزی مشابه یک بر صفر مقابل تیمهای الشباب الاهلی امارات و آی ام جی ک ازبکستان ، خودرا 10 امتیازی کردند ، در گروه سوم ، مصاف استقلال با الاهلی عربستان بدون گل شد تا دوتیم 8 امتیازی شوند ، حادثه مهم شکست دو بر یک الدحیل برابر تیم بی انگیزه الشرطه عراق بود تا نماینده قطر هم با استقلال و الاهلی در امتیاز 8 شریک شود.بازیهای روز ششم این گروه سرنوشت ساز خواهد بود.
- مددی مدیرعامل استقلال گفت : در آسیا و لیگ برتر نمایش دلچسبی از استقلال را می‌بینیم ، در عربستان بدون مشکل نبودیم ، فعلاً تمرکز ما به عنوان مجموعه استقلال بر روی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و صعود از گروه سوم است.
- مهدی سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد :  تا 30 خرداد نمی‌توانیم بازی‌ها را شروع کنیم. طبق دستور العمل وزارت بهداشت، کاروان پرسپولیس نهایت یک هفته در قرنطینه است اما برگزاری تمرینات در این زمان در اختیار خود باشگاه است. 3،4 هفته آخر باید بازی ها همزمان باشد و اردوی تیم ملی از همه مهمتر است که از چه تاریخی شروع می شود، این اردو تا 25 خرداد ادامه دارد و 28 خرداد انتخابات ریاست جمهوری را خواهیم داشت ، تا 30 خرداد نمی توانیم دیدارها را شروع کنیم.
- حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل سابق پرسپولیس که به ویروس کرونا مبتلا شده بود، پس از بهبودی ، از بیمارستان مرخص شد.
- دراولین بازی از دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا ، تیمهای رئال مادرید اسپانیا و چلسی انگلیس در ورزشگاه آلفردو دی استفانوی مادرید ، تن به تساوی یک بر یک دادند ، تا مصاف برگشت دو تیم حساس شود.در دیگر مسابقه این مرحله ، منچستر سیتی با پاری سن ژرمن روبرو خواهدشد.
- نشریه «استاد الدوحه» قطر در خبری اختصاصی مدعی شد باشگاه الوکره با امید ابراهیمی هافبک ایرانی الاهلی قرارداد امضا کرد. این خبر درحالی منتشر شد که دو روز پیش رسانه دیگر قطری از تمدید قرارداد ابراهیمی با الاهلی خبر داده بود. 
- فدراسیون فوتبال هند و باشگاه گوا چند روز قبل به دلیل انتشار یک پست در صفحه اینستاگرامی باشگاه پرسپولیس که از نظر آنها توهین به مردم هند تلقی شده است از باشگاه ایرانی به AFC شکایت کرد. پس از وصول این شکایت به پرسپولیس تیم حقوقی این باشگاه با همکاری یک وکیل بین المللی بلافاصله لایحه را تنظیم و توضیحات و دفاعیات خود را به AFC فرستاد.
- خبرهای رسیده از راهروی فدراسیون فوتبال حاکی از آن است که عزیزی خادم می‌خواهد تصمیم فدراسیون فوتبال قبلی در مورد تیم ملی امید را نقض و مربی مد نظر خود را در راس کادر فنی این تیم قرار دهد و مربی مد نظر او کسی نیست جز رحمان رضایی.
- با ادعای نشریه ابولا پرتغال امیر عابدزاده در تابستان به بنفیکا ملحق خواهد شد.
- المعمر رئیس جدید هیات مدیره باشگاه النصرعربستان مذاکرات خودرا  برای جذب محمد العویس سنگربان تیم ملی عربستان و باشگاه الاهلی آغاز کرده است. الاهلی در تابستان گذشته نیز به دنبال جذب محمد العویس بود ولی الاهلی حاضر به جدایی این بازیکن نبود و اکنون که قرارداد برد جونز گلر استرالیایی النصر در ماه ژوئن به پایان می رسد، نصراوی خواهان دروازه بان تیم ملی عربستان است.
- درحالی که قرار بود باشگاه پرسپولیس درصد قابل توجهی از  قرارداد بازیکنان و مربیان تیمش را پرداخت کند اما با 2 میلیارد تومانی که کارگزار به پرسپولیس پرداخت کرد، مدیران این باشگاه فقط توانستند 5 درصد از  قرارداد بازیکنان را به آنها بپردازند. پرسپولیس تا به حال 40 درصد از پایه قرارداد بازیکنان و مربیان را پرداخت کرده است.
- فدراسیون فوتبال به همکاری با صفی‌الله فغانپور رئیس کمیته حقوقی پایان داد. این اتفاق در حالی رخ داد که ظاهرا فغانپور در جریان پرونده حق رشد علیرضا جهانبخش اقداماتی را برای پیدا کردن مقصر جریمه 10 هزار فرانکی انجام داده بود. فغانپور چند روز  پیش از تشکیل باند در  فدراسیون عزیزی خادم خبر داد.
- در جریان بازی شب لسترسیتی و کریستال پالاس، وسلی فوفانا مدافع مسلمان لستر در دقیقه 34 ، به کنار زمین رفت و افطار کرد. در این لحظه دروازه‌بان پالاس بازی را با تاخیر شروع کرد تا فوفانا افطار کند ، مدافع فرانسوی پس از بازی در صفحه شخصی خود از باشگاه کریستال پالاس و ویسنته گوایتا تشکر کرد و نوشت همین اتفاقات است که فوتبال را شگفت انگیز می‌کند.
- تیم الوحده امارات  ضمن کسب 3 امتیاز دیدار موفق شد پرسپولیس را بار دیگر و پس از 10 سال شکست دهد، آخرین پیروزی الوحده مقابل پرسپولیس به روز 20 اردیبهشت 1390 برمی گردد که الوحده موفق شد 2 بر صفر سرخپوشان را شکست دهد.
- با اعلام باشگاه بایرن مونیخ آلمان ، يولين ناگلزمن به عنوان سرمربی جدید این تیم جانشین هانسی دیتر فلیک انتخاب شد ؛ قرارداد سرمربی جوان باواریایی‌ها 5 ساله بوده و از تابستان امسال به این تیم ملحق خواهد شد. فلیک هفته پیش ، قبول پست مربیگری تیم ملی آلمان و جدایی از بایرن را در پایان فصل اعلام کرده بود.
-  «طارق همام» کاپیتان نیروی هوایی عراق وبازیکن سابق استقلال ، در بازی این تیم حرکت عجیبی انجام داد که به عنوان حرکت کمدی هفته از سوی AFC انتخاب شد. 
- ازسوی سازمان لیگ اسامی‌داوران و بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی بدین شرح اعلام شد .
پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 : گل گهر سیرجان - پارس جنوبی جم (علیرضا حیدرپناه) ، خوشه طلایی ساوه - فولاد مبارکه سپاهان (وحید زمانی) ، خیبر خرم آباد - صنعت نفت آبادان ( وحید صالحی ) ،  نساجی مازندران - ملوان بندرانزلی (کیوان علیمحمدی)
 برای نخستین بار رقابت‌های تیمی مشترک تکواندو به صورت آزمایشی در بازی‌های المپیک توکیو برگزار می شود که در این بخش امیرمحمد بخشی، عرفان ناظمی، یلدا ولی نژاد و ملیکا میرحسینی در ترکیب تیمی حضور خواهند داشت.
- به نقل از سعودی اسپورت، مدیریت باشگاه الهلال تصمیم گرفت که روجریو میکالی سرمربی این تیم را پیش از پایان فصل فوتبالی 2021-2020 از سمت خود برکنار کند.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها