PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۶۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- پرونده بازیهای سه گروه دوم ، چهارم و پنجم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا با صعود مستقیم تیمهای شارجه امارات ، النصرعربستان و پرسپولیس ایران به مرحله یک هشتم نهایی بسته شد. در دور پایانی ازمرحله گروهی ، تراکتور در گروه دوم بادوگل ازسد شارجه گذشت و با 10 امتیاز درمکان دوم ایستاد. در گروه چهارم ، فولاد یک بر صفر به الوحدات اردن باخت تا با 5 امتیاز دررده چهارم قراربگیرد ، پرسپولیس با خلق برتری 4 - 2 مقابل الریان با 15امتیاز مقتدرانه ازگروه پنجم صعودکرد.الوحده امارات نیز ازهمین گروه با 13 امتیاز به عنوان اولین تیم برتر رده دومی بار صعود بست .
- بابرگزاری چهار مسابقه باقی مانده از گروه های اول و سوم چهره چهار تیم صعودکننده دیگر لیگ قهرمانان آسیا مشخص خواهدشد. شب جمعه ، ازگروه اول الهلال و استقلال تاجیکستان با داشتن 10 امتیاز ، به ترتیب با تیمهای الشباب و آی جی ام ک ازبکستان روبرو خواهندشد. درگروه سوم ، اوضاع خیلی پیچیده است ، استقلال 8 امتیازی با الشرطه عراق بازی دارد ، الدحیل و الاهلی 8 امتیازی هم به مصاف یکدیگر می روند.
- استقلال تهران در صورتی می تواند از گروه خود درلیگ قهرمانان آسیا به عنوان تیم اول صعود کند که در پیکار باتیم بدون انگیزه الشرطه عراق پیروز شود و اگر مساوی کند باید ازمسابقه دوم گروه خود نیز تساوی بخواهد ، اگر تن به شکست دهد ، الدحیل با یک مساوی هم می تواند صعود نماید ، ضمن آنکه الاهلی در این شرایط برای کسب جواز صعود فقط باید الدحیل را مغلوب کند که تیم اول گروه خواهدشد.
- در دو بازی از مرحله نیمه نهایی لیگ فوتبال اروپا ، منچستر یونایتد با نتیجه خیره کننده ، 6 - 2 بر رم ایتالیا غلبه کرد و آرسنال دیگر تیم انگلیسی هم 2 - 1 نتیجه را به تیم ویارئال اسپانیا واگذار کرد.
- درچهار بازی جام حذفی فوتبال ایران این نتایج رقم خورد : گل گهر سیرجان 3 - پارس جنوبی جم صفر ، خوشه طلایی ساوه صفر - سپاهان 2 ، خیبر خرم آباد یک - صنعت نفت آبادان صفر ، نساجی مازندران صفر - ملوان انزلی یک
- سعید آذری ، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در خصوص وضعیت بازیکنان کرونایی خود گفت : متاسفانه تست دوم حردانی مثبت بود و AFC اجازه خروج به او و سه عضو دیگر باشگاه فولاد که به کرونا مبتلا شده‌اند را نمی‌دهد و باید در کشور عربستان ایزوله شوند و قرنطینه باشند تا جواب تست‌هایشان منفی شود. تمامی هزینه‌های پزشکی و قرنطینه‌شان بر عهده AFC است.
مربی و خارجی‌های گوا از هند فرار کردند!
- رسانه‌های هندی خبر داده‌اند که «خوان فراندو» سرمربی و بازیکنان خارجی تیم فوتبال گوا پیش از آخرین بازی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا به دلیل وضعیت وخیم کرونا از هند خارج شده‌اند.
- دربرنامه تلویزیونی اسپانیا ، یک کارشناس فوتبال اعلام کرد که خوان لاپورتا مدیر عامل باشگاه بارسلونا تصمیم دارد پپ گوآردیولا بازیکن و مربی اسبق بارسا و سرمربی فعلی منچسترسیتی را باردیگر به بارسلون برگرداند.
- کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو با احتساب حدود 20 ماه تعلیق فدراسیون جودوی ایران در خلال روند رسیدگی به این دعوا در دیوان داوری ورزش، حکم خود را مبنی بر محرومیت فدراسیون جودو ایران به مدت 4 سال اعلام کرد که این محرومیت تا 26 شهریور 1402 اعمال خواهد شد. بر اساس مقررات بین المللی، فدراسیون جودو ایران ظرف 21 روز از تاریخ وصول این رأی، فرصت دارد اعتراض خود را نسبت به رأی محرومیت چهار ساله نزد دیوان داوری ورزش ثبت کند.
- در دیدار معوقه لیگ اسپانیا ، در حالیکه تیم بارسلونا فرصت داشت با پیروزی بر گرانادا به صدر جدول پرواز کنداما بارسا این مسابقه را 2--1 واگذار کرد.
-- تیم پرسپولیس ایران با کسب پاداش‌ها و کمک‌هزینه‌هایی به ارزش 500 هزار دلار، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 را به پایان رساند.
- اعضای تیم استقلال تهران پس از پایان دیدار مقابل الشرطه عراق؛ عازم مکه مکرمه می شوند و پس از زیارت خانه خدا شنبه شب حدود ساعت 23 عازم تهران خواهند شد.
- نکته اصلی که تا حدودی نگرانی کادرفنی استقلال و فرهاد مجیدی را در پی داشته ، دست‌کم گرفتن احتمالی نماینده عراق توسط بازیکنانش است تا جایی که او طی این چند روز مرتبا به بازیکنان استقلال این موضوع را هشدار داده و از آنجایی که نماینده عراق در این گروه برای الدحیل صدرنشین لقمه گلوگیری شد کادرفنی آبی‌پوشان به‌مراتب این موضوع را یادآور شدند که نباید تحت هیچ شرایطی حریف عراقی دست‌کم گرفته شود.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار