PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۶۴۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
این شور و هیجان را به نفع خودتان مصادره نکنید!


*امیر ایلیاوی(بازیکن اسبق تیم ملی و کارشناس بسکتبال)

شرایط امسال لیگ به خاطر پاندمی کرونا، عادی نبود و برگزاری مسابقات در این وضعیت قطعا مشکلات خاص خودش را هم داشت ولی با توجه به درنظر گرفتن جمیع جهات فکر می کنم قابل قبول بود .درباره بازی آخر شهرداری گرگان و مهرام باید بگویم که یکی از بازی های خاص چند دهه اخیر را شاهد بودیم . پرتاب «پری پتی» هم بسیار اعجاب انگیز بود چرا که معتقدم این اتفاق درNBA هم به ندرت دیده می شود اما بالاخره چاشنی شانس هم با گرگانی ها یار بود.

****

بسکتبال در گرگان شرایط خاص خودش را دارد و باتوجه به این که آن ها به خاطر متمرکزبودن مسابقات ،از حضور تماشاگرانشان محروم بودند ، کار بزرگی انجام دادند. قطعا مهران شاهین طبع برای تیم خیلی زحمت کشید . از صمیم قلب به تیم گرگان و همه عاشقان بسکتبال در استان گلستان تبریک می گویم .ضمن این که خودم هم از علاقه مندان بسکتبال گرگان هستم و آن ها یکی از قطب های اصلی بسکتبال کشور هستند .

****

مهرام هم زحمات زیادی کشید و بازی های خوبی انجام داد اما نمی دانم چرا فدراسیون با آن ها نامهربان است ! برگزاری کمیته انضباطی برای صمد، شب قبل از مسابقه واقعا چه مفهومی دارد ؟

****

معتقدم هنوز تیم ملی بسکتبال ما روی کاکل بازیکنان قدیمی اش میچرخد. بازیکنان خوبی در لیگ امسال دیدیم اما هنوز هیچ کدامشان مثل حامد حدادی ، صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی شاخص نیستند .باید بررسی کنیم که چرا یک بازیکن 38 ساله هنوز می درخشد و هیچ کس هم نمی تواند مهارش کند. هنوز نتوانسته ایم پشتوانه سازی کنیم ،استعدایابی هم بلد نیستیم . این ها همه به ضعف مدیریتی فدراسیون بر می گردد . ما باید چند بازیکن در سطح این سه نفر داشته باشیم اما متاسفانه واقعیت ، چیز دیگری است.

****

چند ماه بیشتر از عمر فدراسیون نمانده و از نظر من آن طور که باید و شاید عمل نکرده اند و امور معطل مانده بسیاری در بسکتبال ایران داریم. این فدراسیون در شرایطی نیست که بتواند کار مثبت انجام دهد. باید واقعبین باشیم.

****

بعد از قهرمانی دراماتیک شهرداری گرگان موج عجیبی در جامعه و شبکه های اجتماعی ایجاد شده و متاسفانه بعضی ها فکر می کنند بسکتبال ایران رو به جلو رفته است اما واقعیت این است که بسکتبال ما در این حد و اندازه ها نیست . پرتاب یک بازیکن خارجی که نشانه پیشرفت نیست! صمد نیکخواه هم از این کارها زیاد کرده است . در دوره خود ما و در سال 1353 هم مشابه این اتفاق هم افتاده است. از این شور و هیجانی که در جامعه برپا شده باید به سود بسکتبال بهره ببریم نه این که فقط جریان خاصی این شور و حال را مصادره کند.

****

در دوره مشحون من منتقد او بودم و نسبت به برخی از تصمیماتش اعتراض می کردم اما الان فدراسیون در دست دو نفر است و برای خودشان دیکتاتوری درست کرده اند، کاری کرده اند که می گویم خدا پدر مشحون را بیامرزد. کسانی که در دوره مدیریت مشحون در فدراسیون حضورداشتند ، همه از قهرمانان و صاحب نظران بودند اما برخی از این آقایان یک تیم دبستان را هم نمی توانند اداره کنند . جایگاه بسکتبال ما باید فراتر از این باشد و این در گرو مدیریت صحیح و کارآمد است ، نه شوآف . از قدیم گفتهاند: تب تند زود عرق می کند یعنی زود سرد می شود.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اسدالهی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
1
استاد همه بسکتبالیست ها
رمضانی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
فکر می کردم ایشان فوت کرده اند . خدا به ایشان سلامتی عطا فرماید ان شالله
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار