PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۶۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

-  از هفته سی و چهارم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس قرار بود تیم‌های منچستر یونایتد و لیورپول به مصاف هم بروند که به دلیل اغتشاش و آشوب هواداران در ورزشگاه اولدترافورد در ساعت مقرر برگزار نشد.
- «خالد الشنیف» خبرنگار عربستانی مدعی شد طبق اخباری که از کنفدراسیون فوتبال آسیا درز پیدا کرده است، مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز و در یک کشور بی طرف برگزار می‌شود. این خبرنگار اعلام کرد کشور بی طرف احتمالاً قطر خواهد بود.کشور قطر سال گذشته و در پی شیوع ویروس کرونا، تمام مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را میزبانی کرده بود.
- باشگاه اینتر با عبور از میلان برای نوزدهمین بار فاتح لیگ ایتالیا و به دومین باشگاه پرافتخار این مسابقات تبدیل شد، یوونتوس با 36 قهرمانی در صدر قراردارد.
- از گوشه و کنار شنیدیم که با رفتن کنعانی زادگان به لیگ قطر ، شجاع خلیل زاده مدافع سابق پرسپولیس و فعلی الریان قطر قصد دارد بار دیگر به باشگاه قبلی خود برگردد.
- با کسب یک سهمیه دیگر ، تعداد نفرات اعزامی کاراته کشورمان به بازیهای المپیک توکیو ، به چهار نفر افزایش یافت ، 
- سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نتایج نظرسنجی بهترین لژیونر هفته گذشته قاره کهن را اعلام کرد که مهدی طارمی ستاره پورتو با کسب 47 درصد آراء موفق به کسب این عنوان شد.
- تیمهای السد، الدحیل و الریان 3 نماینده قطر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا ،  به شکل باورنکردنی حذف شدند. الغرافه هم در پلی آف مغلوب شد تا قطر بعد از چندین سال کارنامه درخشان در لیگ قهرمانان قاره کهن برای اولین بار در مرحله یک هشتم نماینده ای نداشته باشد گویا السد و الدحیل تصمیم دارند ژاوی اسپانیایی و لموشی فرانسوی را ازسمت مربیگری اخراج کنند .
- به نقل از روزنامه الریاضیه عربستان؛ باشگاه الهلال ریاض با فراهم‌سازی مقدمات سفر ژوزه مورایس به این کشور آماده امضای رسمی قرارداد این سرمربی پرتغالی است. طبق توافق حاصل شده قرارداد ژوزه مواریس 2 ماهه و تا پایان فصل جاری لیگ عربستان است و پس از آن طرفین در مورد ادامه همکاری مذاکره خواهند کرد.الهلال در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف استقلال خواهد رفت.
- شنیدیم سازمان لیگ تصمیم دارد بازی استقلال- ذوب‌آهن به‌جای جمعه 17 اردیبهشت را روز  یک‌شنبه 19 اردیبهشت و دربی تهران به‌جای چهارشنبه 22 اردیبهشت، را روز جمعه 24 اردیبهشت برگزار نماید .
- تیم‌ بسکتبال بانوان کمتر از 15 سال ایران در رقابت آنلاین با تیم های استرالیا و فلسطین به عنوان تیم برتر گروه خود به مرحله جهانی مسابقات مهارت‌های فردی صعود کرد.
- سردار آزمون مهاجم باشگاه روسی زنیت پیترزبورگ ، زننده سه گل از شش گل تیمش مقابل لوکو موتیو مسکو در پیکارهای لیگ این کشور بود. زنیت این مسابقه را شش بر یک ، پیروز شد . 
- در پایان رقابت‌های کاراته وان لیسبون، نمایندگان کشورمان موفق به کسب یک مدال طلا، یک‌نقره و دو برنز شدند.در فینال وزن 84 -  کیلو، ذبیح الله پورشیب با توجه به عدم حضور ریتارو آراگا از ژاپن، با نتیجه 8 - 0 به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد. بهمن عسگری در فینال وزن 75 -  کیلو با نتیجه 3 - 0  مقابل لوییجی بوسا از ایتالیا شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.حمیده عباسعلی در مسابقه رده بندی وزن ۶۸+ کیلو، با نتیجه ۳-۱ الینا چاتزیلادو از یونان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد. سجاد گنج زاده در مسابقه رده بندی وزن 84 + کیلو مقابل مهدی فیلالی از فرانسه با نتیجه 3 - 2 پیروز و مدال برنز را برگردن انداخت.
- تیم آژاکس آمستردام  با پیروزی 4-0 مقابل تیم امن، قهرمان لیگ فصل 2021- 2020 هلند شد.
- نشریه «رکورد» پرتغال خبر داد که الهلال با موسی مارگا مهاجم مالیایی پورتو قرارداد امضا کرد و این بازیکن بزودی راهی ریاض می شود. طبق توافق صورت گرفته و قرارداد امضا شده مارگا 3 ساله با تیم متمول سعودی قرارداد بست و قرار است سالیانه 5 میلیون یورو دستمزد دریافت کند.
- غلامعباس مظلومی، برادر مرحوم غلامحسین و همچنین پرویز مظلومی پیشکسوت استقلال، بر اثر کرونا درگذشت .
- شکایت میلیسیچ لکیچ، مربی سابق استقلال باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم شد. فصل پیش و زمانی که فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شد، میلیسیچ لکیچ را به کادر فنی این تیم اضافه کرد اما او به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش از این تیم جدا شده و به فیفا شکایت کرد. حالا حکم این مربی صادر شده و استقلال به خاطر این حکم از 2 پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده است. گویا باشگاه استقلال برای شفافیت موضوع ، بیانیه ای را صادر کرد.
- برنامه بازی های معوقه از هفته های  22  و 18 لیگ برتر فوتبال اعلام شد. 17 اردیبهشت : فولاد – گل گهر سیرجان ،  استقلال - ذوب آهن  ،  سپاهان - پرسپولیس ، 18 اردیبهشت : مس رفسنجان - نساجی ، صنعت نفت  - آلومینیوم ، ماشین سازی - سایپا ،  پیکان  -  تراکتور
- سهیل مهدی از چهره ها و روسای لیگ فوتبال کشورمان گفت : ترتیب مسابقات تا دربی همان استاما با توجه اردوی تیم ملی امکان دارد یک تا دو روز زمانبندی بازی‌ها جابجا  شود ، سازمان لیگ متعلق به 16 باشگاه است و برنامه ما هم برای آنهاست.وقتی نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان برگشتند انتظار داریم به ما هم کمک کنند تا وارد برنامه‌مان شوند.
- سعید آقایی، مدافع چپ پرسپولیس قادر است با در اختیار داشتن تست منفی کرونا و با صلاحدید کادرفنی این باشگاه به اردوی تیمش اضافه شود.
- سابقه فینال جام حذفی فوتبال آلمان بین دورتموند و لایپزیگ روز پنجشنبه 23 اردیبهشت در ورزشگاه المپیک برلین برگزار خواهد شد. 
- گروه بندى مسابقات فوتبال انتخابى جام جهانى بانوان 2023 در قاره اروپا مشخص شد و تيم ها حريفان خود را شناختند.
- با بازگشت استقلال به تهران فراز کمالوند کمک مربی فرهاد مجیدی در سفر به عربستان به مدیریت باشگاه استقلال و همچنین فرهاد مجیدی اعلام کرد که قصد جدایی از این تیم و پیوستن به سایپا را دارد ، که پس از توافق طرفین کمالوند رسما هدایت تیم نارنجی پوش را برعهده گرفت .
- در لیگ های فوتبال باشگاهی اروپا این نتایج به دست آمد : تاتنهام 4 - شفیلد یونایتد صفر ، مون پولیه یک ، سنت اتین 2 ، موناکو 2 - لیون 3 ، اودینزه 1 - یوونتوس 2 ، سامپدوریا 2 - رم صفر ، والنسیا 2 - بارسلونا 3 و ...

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها