PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۶۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
خبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- مسابقه معوقه از هفته بیست و نهم لیگ فوتبال آلمان بین تیمهای ماینز و هرتابرلین با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.
- با منفی بودن دو تست کرونا ، قرنطینه تیم فوتبال پرسپولیس که قرار بود یک هفته در تهران طول بکشد عصر روز دوشنبه به پایان رسید. در حالی قرنطینه اعضای این تیم شکسته شد که در ابتدا قرار بود کاروان بازگشتی پرسپولیس از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در گروه هندوستان، یک هفته دور از تمام افراد به سر برده و سپس مجوز حضور آنها در کنار خانواده و اجتماع صادر شود.
- با مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال دستمزد داوران 300 درصد افزایش یافت. پیش از این دستمزد داوران وسط و کمک داورها در لیگ برتر ایران به عنوان بیش‌ترین حق الزحمه به ترتیب 900 و 450 هزار تومان بود که با افزایش سه برابری، بالغ بر دو میلیون و هفتصد هزار تومان برای داوران وسط و یک میلیون و 350 هزار تومان برای کمک داوران خواهد شد.
- مسئولان فدراسیون فوتبال کره شمالی اعلام کردند به دلیل شیوع ویروس کرونا در رقابت‌های انتخابی جام جهانی شرکت نخواهند کرد و مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا را از این تصمیم مطلع کردند.کره شمالی در گروه هشتم مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 در کنار تیم‌های ترکمنستان، کره جنوبی، لبنان و سریلانکا قرار دارد. این تیم با هشت امتیاز با ترکمنستان در صدر تنها یک امتیاز فاصله دارد.
- با اعلام حامد نجفی مدیرعامل باشگاه ماشین سازی تبریز، تمامی فعالیت‌های این باشگاه بازهم به حالت تعلیق درآمد.
دلیل این اقدام عدم حمایت مسئولین استانی بخصوص عمل نکردن شهردار شهر تبریز نسبت به وعده‌های خود عنوان شده است.
- در جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و پس از بررسی شرایط استان‌های مختلف، کرمان به عنوان میزبان فینال جام حذفی فوتبال انتخاب شد. البته با توجه به نتایج تیم گل گهر سیرجان در جام حذفی، از بین شهرهای کرمان یا سیرجان در نهایت یک شهر میزبان فینال مسابقات حذفی می‌شود.
- با نظر هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مقرر شد برگزاری مسابقات چهارجانبه شهید سلیمانی به میزبانی کرمان در تقویم مسابقات سازمان لیگ گنجانده شود.
- آرتورو ویدال در 10 فصل اخیر 9 بار با تیم‌های یوونتوس، بایرن مونیخ ، بارسلونا و اینتر قهرمان لیگ داخلی شده است، او فقط فصل گذشته با بارسلونا نایب قهرمان شد.
- طی احکام جداگانه مریم ایراندوست سرمربی تیم فوتبال ایران معرفی شد ، مریم آزمون نیز سرمربی تیم جوانان بانوان ایران لقب گرفت . همچنین شادی مهینی سرمربی تیم نوجوانان در سمت خود باقی ماند و مجددا هدایت این رده سنی را بر عهده گرفت.
- چراغپور و رضائیان در کمیته‌های فدراسیون فوتبال پست گرفتند، جلال چراغپور با نظر اعضای هیات رئیسه به عنوان سرپرست کمیته آموزش جانشین غلامرضا جباری در این شد. همچنین بهرام رضائیان، مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی جم هم به عنوان سرپرست کمیته بازی جوانمردانه و مسئولیت‌های اجتماعی این فدراسیون لقب گرفت . حیدر بهاروند، رئیس فعلی سازمان لیگ و سرپرست نایب رئیسی دوم فدراسیون نیز به عنوان رئیس کمیته مسابقات و موقت کمیته فوتبال مجازی فدراسیون فوتبال انتخاب شد.
- سخنگوی باشگاه استقلال با بیان اینکه هیات مدیره این باشگاه در جریان جدایی فراز کمالوند نبوده است، اظهار امیدواری کرد دیدار این تیم با الهلال در لیگ قهرمانان آسیاحتما باید در تهران برگزار شود.
- طی حکمی ، افشاریان به طور رسمی ، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال معرفی شد. همچنین مهرداد سراجی مدیرعامل باشگاه سایپا ، به عنوان سرپرست کمیته فوتسال ، مشغول به کارشد.
- رافائل واران به دلیل مصدومیت 10 روز از میادین دور است و بازی حساس برابر چلسی و سویا را از دست خواهد داد.سرخیو راموس و مندی دیگر یاران مصدوم رئال هم در آستانه دیدار با چلسی به تمرینات تیم مادرید برگشتند.
- در پی شکست خانگی 3 - 2 والنسیا مقابل بارسلونا در مسابقات لالیگا ، ژاوی گارسیا سرمربی والنسیا از سمت خود برکنار شد.
- دنیله اورساتو، داور سرشناس ایتالیایی مسابقه برگشت چلسی و رئال مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را سوت خواهدزد ، بازی رفت دوتیم در ورزشگاه آلفردو دی استفانو ، یک بر یک شده بود . 
- لیست نهایی تیم ملی کشتی آزاد ایران برای اعزام به مسابقات لهستان اعلام شد و نام حسن یزدانی در آن دیده نمی شود.61 کیلوگرم : رضا اطری 74 کیلوگرم : یونس امامی – مصطفی حسین خانی 97 کیلوگرم: محمدحسین محمدیان، علی شعبانی، علیرضا کریمی 125 کیلوگرم : امیر حسین زارع – امین طاهری سرمربی: غلامرضا محمدی
- ترکیب تیم کشتی فرنگی برای مسابقات لهستان اعلام شد. رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام پیتلاسینسکی لهستان طی روزهای 22 و 23 خردادماه در شهر ورشو لهستان برگزار می شود. ترکیب تیم منتخب کشتی فرنگی اعزامی کشورمان به این مسابقات : 97 کیلوگرم: محمدهادی ساروی – مهدی بالی 130 کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی، امین میرزازاده، علی اکبر یوسفی سرمربی : محمد بنا مربیان : رسول جزینی، عادل بالی تبار هستند.
- سارا خادم الشریعه نفر نخست شطرنج بانوان کشورمان ضمن تایید ابتلا خود به ویروس کرونا اظهار داشت :‌ تست کرونای من مثبت و هم اکنون نیز در قرنطینه هستم و این قرنطینه تا زمان بهبودی کامل و منفی شدن نمونه آزمایش ادامه خواهد داشت.
- سایت رسمی فدراسیون جهانی کاراته WKF در گزارشی به بررسی عملکرد مدال‌آوران مسابقات کاراته وان لیسبون پرداخت و مسابقه فینال کومیته انفرادی 75 - کیلو بین بهمن عسگری و لوئیجی بوسا از ایتالیا را به "نبرد تایتان ها" تعبیر کرد که این نبرد به سود کاراته کای ایتالیایی به پایان رسید.
- روزنامه "GONFIATO" ایتالیا اعلام کرد که ژائو پدرو، هافبک بازی‌ساز کالیاری مورد توجه تیم فوتبال الهلال عربستان است و این باشگاه قصد دارد این بازیکن برزیلی را جایگزین جووینکو در خط میانی خود کند.
- هواداران اینتر و آژاکس بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی در میلان و آمستردام تجمع کرده و جشن قهرمانی برگزار کردند ، آژاکس سی و پنجمین عنوان قهرمانی در هلند را جشن گرفت و اینتر بعد از 10 سال قهرمان شد.
- پس از صعود استقلال به دور بعدی لیگ قرمانان آسیا؛ برخی از رسانه‌های عربی ماجرای فسخ قرارداد میلیچ با استقلال و حضور دوباره او در این تیم را بازتاب داده‌اند. نواف الاسیوی خبرنگار مطرح عربستانی در یک توییت نوشته که استقلال از مدافع کروات خود به صورت غیرقانونی استفاده کرده است و این بازیکن پیش از بازگشت دوباره به استقلال با این تیم فسخ کرده است. به نظر می‌رسد عربستانی‌ها این بار در تلاشند تا ماجرای سال گذشته پرسپولیس و النصر را به نوعی دیگر برای الاهلی و استقلال تکرار کنند.
- گل محمدی ، سرمربی پرسپولیس ، تمرین نکردن بازیکنان تیمش و شرایط روحی اعضای این تیم را برای دیدار با سپاهان نامناسب می‌دانست اما مدیرعامل باشگاه همچنان خواهان حفظ قرنطینه از سوی این تیم شده بود ، سمیعی به سرمربی پرسپوليس وعده حتمی تغییر زمان بازی با سپاهان را داده بود تا کاروان این تیم پس از خروج از قرنطینه فرصت دیدار با خانواده خود و سفر به اصفهان را پیدا کند، که این گونه هم شد .
- طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه ، دیدارهای برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ، به ترتیب بین تیمهای منچسترسیتی با پاری سن ژرمن و چلسی با رئال مادرید برگزار خواهد شد . در بازیهای رفت چلسی با رئال یک بر یک شدند و منچستر سیتی در پاریس دو بر یک از سد پاری سن ژرمن گذشته بود.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار