PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۶۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- تیم چلسی انگلیس با برتری سه بر یک برابر رئال مادرید اسپانیا ، مجموع دوبازی رفت و برگشت در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ، صعود خود به فینال این رقابتها را جشن گرفت ، در مسابقه برگشت به میزبانی استامفورد بریچ لندن ، تیم چلسی دو بر صفر بر حریف نامدار غلبه کرد. بازی فینال بین دوتیم انگلیسی چلسی و منچستر سیتی برگزار خواهد شد.
- تیم ملی فوتسال کشورمان روزهای هشتم و دوازدهم تیر ماه 2 بازی دوستانه برابر ونزوئلا برگزار می کند. این دیدار به میزبانی ایران و در سالن تازه تاسیس صدرای شیراز انجام می شود.
- بر اساس اطلاع رسانی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا ، فوتبالیست ها به دلیل برگزاری بازی ها مدام در حال سفر و حضور در امکان عمومی از جمله فرودگاه و هتل هستند ودر معترض ابتلا به کووید 19 می باشند . از اینرو فدراسیون های ملی باید در مذاکره با وزارت بهداشت کشور خود تیم های فوتبال را در لیست دریافت واکسن کرونا قرار دهند.
- ایکر کاسیاس سنگربان و کاپیتان سابق تیم‌های ملی اسپانیا، رئال مادرید و پورتو روز چهارشنبه گذشته حین انجام بازی پادل با یکی از دوستان خود دچار ناراحتی قلبی و به همین دلیل راهی بیمارستان شد.
- شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال به تازگی پیشنهادی به محمد دادکان داده اما رئیس اسبق فدراسیون تقاضای او را رد کرده است . وی از دادکان خواسته بود تا به عنوان مشاور در کنارش فعالیت کند.
- دکترامین نوروزی به عنوان مشاور پزشکی ریاست فدراسیون فوتبال منصوب شد.
- درصورت پیروزی شاگردان محرم نویدکیا در دیدار برگشت لیگ برتر برابر پرسپولیس هریک از آنها پاداش 80 میلیون تومانی از سوی مدیریت باشگاه دریافت خواهد کرد.
- 6 بازیکن پرسپولیس در پایان فصل قراردادشان به اتمام می‌رسد ، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، وحید امیری، مهدی شیری، کمال کامیابی نیا و محمد حسین کنعانی زادگان 6 بازیکنی هستند که در پایان فصل قرارداد آنها با پرسپولیس به اتمام می‌رسد.
- در مسابقات جام جهانی شیرجه توکیو در مرحله مقدماتی ماده سه متر ، حمید کریمی با امتیاز 266/۰5 پنجاه دوم و مجتبی ولی پور با امتیاز 302/35 چهل و ششم شدند بین پنجاه و چهار ورزشکار و بر خلاف ادعای مسئولین فدراسیون شنا نتوانستند سهمیه المپیک کسب کنند مسابقات برای نمایندگان ایران به پایان رسید .
- فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان به منظور تماشای رقابت‌های کسب سهمیه المپیک اروپا و رصد تکواندوکارانی که از این قاره موفق به اخذ سهمیه حضور در بازی های المپیک توکیو می‌شوند، پنجشنبه 16 اردیبهشت‌ راهی بلغارستان می‌شود. این پیکار‌ها قرار است روزهای 17 و 18 اردیبهشت‌ در صوفیه برگزار شود.
- براساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا ،بازی‌های تیم ملی ایران با حریفان در ساعت های 17/30 و 19/30 برگزار می‌شود. یعنی زمان‌هایی قبل از غروب آفتاب که گرمای شدیدی در بحرین حکم فرماست : 13خرداد با هنگ کنگ ساعت 17/30 ، 17 خرداد با بحرین ساعت 19/30 ، 21 خرداد با کامبوج ساعت 17/30 ، 25 خرداد با عراق ساعت 19/30
- شب پنج شنبه ، دوبازی برگشت مرحله نیمه نهایی جام اروپا بین منچستریونایتد با رم و آرسنال با ویارئال برگزار خواهدشد ، در مرحله رفت ، منچستر و ویارئال بر حریفان پیروز شده بودند.
- منچستر سیتی که با چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافته با عملکرد 11 برد ، یک تساوی ، بدون باخت ، 25 گل زده و 4 گل زده ، قدم به ایستگاه پایانی می گذارد.
- نمایندگان کشتی فرنگی ایران برای حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک روز چهارشنبه راهی کشور بلغارستان شدند.
- سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو رنکینگ المپیکی تکواندوکاران در ماه می را اعلام كرد.بر این اساس، آرمین هادی‌پور نماینده وزن 58 - کیلو کشورمان با 312/84 امتیاز در رده ششم قرار گرفت، در 68 - کیلو میرهاشم حسینی با 288/56 امتیاز جایگاه خود در رده هفتم را حفظ کرد، محمد علی خسروی در وزن 80 - کیلو با 108/24 امتیاز در رده سی و هفتم قرار گرفت و سجاد مردانی در 80 + کیلو با 252/10 امتیاز جایگاه هشتمی را به خود اختصاص داد. - اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت اردوی ما از 4 خرداد در تهران شروع می شود و لژیونرها به ما ملحق می شوند و  4 و 5 خرداد در تهران تمرین خواهیم کرد و 6 خرداد هم در کیش دور تازه تمرینات شروع خواهد شد.
- فرهاد مجیدی ، سرمربی استقلال به مدیران این باشگاه اعلام کرد تحت هر شرایطی باید دیاباته و قائدی را در تیم نگهدارند ، چون برای قوی ماندن خط حمله تیم به وجود آنها احتیاج دارد.
- طبق اعلام نشریات قطر ، قرار شد ژاوی مربی اسپانیایی تیم السد علی رغم عدم نتیجه گیری در لیگ آسیا و حذف زودهنگام تا پایان جام جهانی به کارش در تیم السد ادامه دهد منتها هر وقت از بارسا پیشنهاد رسید او می تواند قطر را ترک و به اسپانیا برود .

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها