شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۶۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
خبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:  

- تیمهای منچستر یونایتد و ویارئال علی رغم توقف در مرحله برگشت دور نیمه نهایی روز 26 می در کشور لهستان فینال رقابتهای جام اروپا را برگزار خواهند کرد ، در دور برگشت مرحله نیمه نهایی ، رم در ایتالیا 3 -2 منچستریونایتد را برد اما این نتیجه برای پاک کردن باخت 6 - 2 مسابقه رفت کافی نبود ، در انگلیس هم تیم آرسنال نتوانست شکست 2 - 1 پیکار رفت با ویارئال را در اسپانیا جبران کند بنابراین با خلق تساوی صفر - صفر ، تیم اسپانیایی حریف منچستر در فینال شد.
- دیدار منچستریونایتد و لیورپول روز پنجشنبه 13 می (23 اردیبهشت) ساعت 23/45 در استادیوم اولدترافورد برگزار خواهد شد . 
- باشگاه پرسپولیس در دو هفته آتی حکم 15 میلیاردی دادگاه عالی ورزش در خصوص گابریل کالدرون را دریافت خواهد کرد. کالدرون که 16 تیر ماه 1399 توانست پرسپولیس را در دادگاه فیفا محکوم کند، حالا یک و نیم سال پس از جدایی، احتمالا موفق خواهد شد تا به حق خود دست پیدا کند. پرسپولیس در آن دوره ابتدا پرونده را به کمیته استیناف فیفا بُرد و سپس برای اتلاف وقت راهی دادگاه عالی ورزش شد.
- از سند تک برگ شده ساختمان فدراسیون فوتبال که در ازای بدهی دو میلیون یورویی به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) به این شرکت منتقل شده است، رونمایی شد.
- با اعلام رسمی سایت باشگاه گل گهر سیرجان، محمد اسفندیار پور که بیش از این رئیس هیات مدیره باشگاه و معاون شرکت توسعه آهن و فولاد کارخانه گل گهر بود، به سمت مدیرعاملی باشگاه خوشنام سیرجانی ها منصوب شد. اسفندیار پور که دارای مدرک دکترا مدیریت منابع انسانی از دانشگاه تهران می باشد در این باشگاه به دنبال کسب سهمیه آسیایی برای استان کرمان است.
- شنیده‌ها حکایت از آن دارد که هم عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال و هم وزارت ورزش معتقدند تیم ملی در صورت صعود به جام جهانی نمی‌تواند با اسکوچیچ در قطر موفق باشد و به همین خاطر به مربی‌ای احتیاج دارند که هم تجربه این مسابقات را داشته و هم شناخت خوبی از فوتبال ایران داشته باشد. با این وجود چه ایران به جام جهانی صعود کند و چه نکند، همکاری اسکوچیچ با تیم ملی به پایان خواهد رسید. از طرفی دیگر گزینه اول فدراسیونِ عزیزی خادم برای جانشینی اسکوچیچ، هموطنش یعنی برانکو است.
- 9 ماه پس از شکست پاری سن ژرمن مقابل بایرن‌مونیخ در فینال لیگ قهرمانان 2020 ، بار دیگر توماس توخل و تیاگو سیلوا این بار به همراه چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند.
- دو تیم منچسترسیتی و چلسی روز شنبه 8 خرداد ماه در شهر استانبول ترکیه دیدار تمام انگلیسی فینال لیگ قهرمانان اروپا را برگزار خواهند کرد.
- تیم چلسی به اولین باشگاه تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که در یک فصل هم تیم مردان و هم زنان آنها به فینال این تورنمنت راه پیدا کرده اند.
- در فینال جام اتحاد فوتبال قطر ،السیلیه با رامین رضائیان به لطف برتری یک بر صفر مقابل المرخیه قهرمان شد.
- دستیاران ویلموتس در تیم ملی که متشکل از مربیان اسپانیایی و بلژیکی بودند، حکم محکومیت 700 هزار یورویی را علیه فدراسیون فوتبال ایران گرفته‌اند که رقمی بسیار بالاتر از مبلغ بدهی به شستا است و همین اتفاق فدراسیون‌نشینان را با چالش جدی مواجه می‌کند.
- امیر جعفری، اولین نماینده تیم ملی پارا وزنه برداری ایران در دسته 65 کیلوگرم،به روی تخته رفت و با مهار وزنه 197 کیلوگرمی در جایگاه نخست ایستاد و موفق به کسب مدال طلا شد.
- فیفا امروز اعلام کرد مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر در قاره آفریقا که قرار بود در ماه ژوئن انجام شود، به علت اوج گیری مجدد کرونا به تعویق خواهد افتاد. این سازمان در بیانیه ای افزود اوج گیری کرونا جان اعضای تیم ها را تهدید می کند. از این رو مسابقات در ماه‌های سپتامبر، اکتبر، نوامبر 2021 و مارس 2022 انجام خواهند شد.
- غایبان دیدار استقلال با ذوب‌آهن در لیگ برتر مشخص شدند ، گویا ذوبی ها قاسم حدادی فر را به دلیل مصدومیت زانو در اختیار ندارند و فرشاد محمدی مهر هم به خاطر سه کارته بودن دیدار برابر استقلال را از دست داده است.در استقلال هم کاپیتان آبی پوشان وریا غفوری هم به دلیل مصدومیت نمی تواند آبی ها را برابر ذوب آهن همراهی کند.
- نشریه الرایه قطر نوشت : مهدی قایدی ستاره استقلال به بازی در لیگ ستارگان این کشور نزدیک شده و قرار است به زودی با یکی از تیم‌های این لیگ قرارداد امضا کند ؛ السد و الدحیل ازجمله تیم هایی هستند که برای جذب قایدی ابراز تمایل کرده‌اند.
- طبق برنامه‌ریزی اولیه سازمان لیگ، اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، فینال حذفی این فصل از رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران در اواخر مرداد برگزار می‌شود. تاریخ دقیق به زودی از سوی سازمان لیگ تعیین خواهد شد.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها