PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۶۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- به نقل از روزنامه معتبر الرایه و سایر رسانه های قطری  سه تیم ثروتمند السد ، الدحیل و الغرافه به دنبال جذب مهدی قایدی ستاره جوان باشگاه استقلال و تیم ملی ایران هستند، قایدی از آلمان،پرتغال و هلند هم پیشنهاداتی دارد و بعید بنظر می رسد که پیشنهاد قطری ها را قبول کند. از طرفی باشگاه استقلال برای صدور رضایت نامه این بازیکن سه میلیون دلار می خواهد.
- قاسم حدادی فر کاپیتان تیم فوتبال ذوب آهن به دلیل پارگی رباط صلیبی ادامه فصل را از دست داد. کاپیتان سبزپوشان روز گذشته زانویش را به تیغ جراحان سپرد.
- فدراسیون فوتبال، شایعه حضور برانکو به عنوان سرمربی تیم ملی را تکذیب کرد.
- سیدجلال حسینی کاپیتان تیم پرسپولیس گفت : درد اندکی از ناحیه همسترینگ دارم اما جدی نیست و می‌توانم در اصفهان برای دیدار با سپاهان به تیم کمک و بازی کنم.
- فرشید اسماعیلی ،  به علت مصدومیت دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن را از دست داد.
- نتیجه تست فرشاداحمدزاده مثبت اعلام شده و مربیان فولاد منتظر نتیجه تست دوم هستند تا اگر نتیجه مجددا مثبت شد این خبر را اعلام کنند.
-  مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: برای انتخاب مهلا مومن‌زاده و ناهید کیانی جهت حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک به تنهایی تصمیم نگرفتم و اتاق فکر داشتم.
- درفاصله چهار هفته به خاتمه مسابقات این فصل لالیگا، روز شنبه شاهد یک پیکار سرنوست ساز بین دوتیم از سه تیم مدعی قهرمانی این رقابت ها خواهیم بود ، درساعت 18/45 تیمهای بالاجدولی بارسلونا و آتلتیکو مادرید به مصاف هم خواهند رفت ، رئال ضلع سوم قهرمانی با چشم دوختن به این بازی ، خود روز یک شنبه با سویا روبرو می شود.
- یکی از اتفاقات جالب در بازیهای این هفته فوتبال لیگ برتر انگلیس این است که ، دو تیم منچستر سیتی و چلسی روز شنبه ، با هم مصاف خواهند داد ، همان تیمهایی که سه شنبه و چهارشنبه گذشته با غلبه بر تیمهای پاری سن ژرمن و رئال ، فینالیست لیگ قهرمانان اروپا شده اند.
- سولسشیر اولین عضو باشگاه منچستریونایتد است که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی به فینال رقابت های اروپایی (لیگ قهرمانان اروپا/لیگ اروپا) می‌رسد.
- فینالیست های جام اروپا در فصل آتی دو تیم منچستریونایتد انگلیس و ویارئال هستند ، نکته مهم اینجاست که این دو باشگاه درچهار تقابل قبلی ، چهار نتیجه تساوی بدون گل را رقم زده اند! نه هیچ تیمی برنده شده و نه تیمی گلی به ثبت رسانده است .
- در هفته نهم مرحله نهایی لیگ برتر فوتسال ایران این نتایج به دست آمد: سن ایچ ساوه 3 _  گیتی پسند اصفهان 4 ، مقاومت البرز 3 _  مس سونگون 4 ،  کراپ الوند 6 _  فرش آرا مشهد 3
- سیده الهام حسینی با مهار وزنه 122 کیلوگرم در حرکت دوضرب توانست رکورد وزنه‌برداری زنان را به نام خود ثبت کند و تنها ایرانی‌ است که سنگین‌ترین وزنه‌ را در بخش زنان بالای سر برده است.
- در ادامه روز دوم از مسابقات جام جهانی وزنه‌برداری تایلند، روح اله رستمی ملی‌پوش دسته 80 کیلوگرم کشورمان به روی تخته رفت و با شکستن رکورد جهانی، به مدال طلا رسید.
- محمدرضا خلعتبری در جریان تمرینات آماده سازی تیم سپاهان از ناحیه زانو احساس درد کرد و نتوانست به کارش ادامه دهد. نتیجه  ام آر آی نشان داد رباط داخلی زانوی خلعتبری دچار کشیدگی شده است و این بازیکن برای حداقل سه هفته قادر به همراهی تیمش نخواهد بود.
- قرارداد 10 استقلالی‌ در پایان فصل تمام می‌شود. سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد نادری، هروویه میلیچ، آرش رضاوند، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان، ارسلان مطهری و شیخ دیاباته 10 بازیکن یادشده هستند.
- شایان مصلح مدافع چپ سپاهان بعد از تست کرونا با پاسخ مثبت مواجه شد تا بلافاصله اردوی این تیم را ترک کند و به قرنطینه برود .  پرسپولیس و سپاهان روز یکشنبه در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت و به احتمال زیاد ، مصلح به اتفاق خلعتبری ، از غایبین این مسابقه خواهند بود.
- اگر ناصرعلیزاده فرنگی کار کشورمان بتواند در مسابقات انتخابی وگزینشی مدال کسب کند ، تعدادسهمیه المپیک توکیوی ایران به 61 نفر خواهد رسید.
- تیم های فوتبال منچسترسیتی و چلسی با راهیابی به فینال لیگ قهرمانان اروپا تاریخ‌سازی کردند. با صعود این دو تیم لیگ برتری، برای سومین مرتبه فینال لیگ قهرمانان، چهره ایی تمام انگلیسی را به خود می گیرد. 2 سال قبل آخرین بازی جام میان لیورپول و تاتنهام انجام شد. همچنین در سال 2008  تیم های منچستریونایتد و چلسی برگزار کننده  فینال بازی ها بودند.
- در چند مسابقه از دور تازه لیگ های انگلیس ، آلمان ، فرانسه و اسپانیا  این نتایج رقم خورد : لستر سیتی 2 - نیوکاسل 4 ، لانس صفر - لیل 3 ، اشتوتگارت 2 - اوگسبورگ یک ، سوسیه داد 2 - الخه صفر
- در جریان بازی مس کرمان و خوشه طلایی ساوه از لیگ دسته اول فوتبال ایران ، حسن مرادی فر از فاصله دور و از زمین خودی توپ ضربه کاشته را وارد دروازه تیم مس کرد.
- دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به همراه دستیاران خود با حضور در اصفهان، دیدار سپاهان و پرسپولیس را از نزدیک تماشا خواهند کرد.
- پدرو آلمیدا خبرنگار برزیلی فعال در حوزه نقل و انتقالات، اعلام کرد که باشگاه الهلال عربستان رقیب آینده استقلال در مرحله حذفی لیگ آسیا  برای به خدمت گیری آندره ویلاش بواش سرمربی پرتغالی سابق تیم های پورتو، چلسی و مارسی یک قرارداد یک ساله با گزینه تمدید برای یک سال دیگر و با دستمزد سالانه 5 میلیون یورو، پیشنهاد داده است.
- کامی ریتا راهنمای توانمند و 51 ساله نپالی هیمالیا، برای بیست و پنجمین بار به اورست صعود کرد و رکورد خود را در این زمینه شکست، ریتا از سال1994 کار خود را با فتح اورست آغاز کرد و تاکنون 38 بار قلل بالای 8 هزار متر دنیا را زیر پا گذاشته است . 
- باشگاه سپاهان اصفهان همیشه عادت دارد  با تابلو فرش یا محصولات سنتی و صنایع دستی شهر خود ، از برخی اعضای تیم های مهمان قدردانی و تقدیر می‌کنند. این بار اما دست اندرکاران تیم پرسپولیس تصمیم گرفته‌اند زیر بار تقدیر نروند! چرا که پرسپولیسی‌ها معتقدند این تقدیر و تمجیدها آن هم پیش از شروع مسابقه حس مبارزه و برتری‌جویی را نزد بازیکن یا مربی مهمان از بین می‌برد.!
- 9 باشگاه از 12 باشگاه که از بازی و شرکت در  سوپر لیگ  منصرف شدند  باید 5 درصد از درآمد حاصل از بازی های اروپایی خود را به عنوان جریمه پرداخت کنند؛ سه باشگاه دیگر شامل رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس تحت اقدامات شدید انضباطی یوفا قرار خواهند گرفت.
- شهربانو منصوریان کاپیتان تیم ملی ووشو بانوان که برای انجام تمرینات حرفه‌ای در تایلند حضور داشت، پس از احساس درد در ناحیه شکم راهی بیمارستان و بستری شد. وی پس از احساس درد در ناحیه شکم ابتدا یک شب در تایلند بستری شد اما به دلیل هزینه‌های بالای درمان و عدم تشخیص به ایران بازگشت تا مراحل درمان را در کشورمان پیگیری نماید.
- در آغاز پیکارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران ، روز شنبه ماشین سازی با سایپا ، مس رفسنجان با نساجی و صنعت نفت با آلومینیوم مصاف خواهند داد. روز یک شنبه (19 اردیبهشت) هم سپاهان با پرسپولیس در اصفهان و استقلال با ذوب آهن در تهران به میدان می روند.
- در دومسابقه انجام شده از هفته بیست و سوم لیگ دسته اول فوتبال ایران ، تیمهای خوشه طلایی ساوه و هوادار تهران با نتایج مشابه یک بر صفر از سد مس کرمان و چوکای تالش گذشتند.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار