PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۶۴۶۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در رابطه با آخرین وضعیت احسان حدادی، ملی‌پوش پرتاب دیسک ایران که دچار آسیب دیدگی دیسک کمر شده است، توضیح داد.
کیهان ورزشی- 

به نقل از ایسنا، المپیک توکیو قرار است پس از یک سال تعویق به دلیل شیوع ویروس کرونا، اول مردادماه ۱۴۰۰ برگزار شود، یعنی ورزشکاران رشته‌های مختلف که موفق به کسب ورودی این بازی‌ها شده‌اند، کمتر از ۸۰ روز زمان دارند تا آماده حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان شوند.

دوومیدانی ایران نیز تاکنون دو سهمیه توسط احسان حدادی و حسن تفتیان در ماده‌های پرتاب دیسک و دوی ۱۰۰ متر کسب کرده است اما اخباری در مورد آسیب دیدگی احسان حدادی به گوش می‌رسد که شائبه‌هایی را در مورد وضعیت آماده سازی او تا المپیک بوجود آورده است. حدادی  ۲۱ بهمن راهی آمریکا شد تا زیر نظر مک‌ویلکینز تمریناتش را دنبال کند اما پس از آنکه عنوان شد هنوز به دلیل جراحی خارپاشنه در آلمان به آمادگی کامل نرسیده است، به تازگی مشکل دیسک کمر خود را مطرح کرده که کمیته پزشکی در حال بررسی وضعیت این ورزشکار است.

غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در رابطه با آخرین وضعیت احسان حدادی به منظور حضور در المپیک با توجه به آسیب دیدگی به وجود آمده برای این ورزشکار در ناحیه دیسک کمر، اظهار کرد: احسان حدادی به تازگی دچار کمر درد شده که پس از آن MRI  می دهد و اعلام می کند که دچار دیسک کمر است.

وی با اشاره به اینکه هنوز فدراسیون پزشکی ورزشی مدارک پزشکی این ورزشکار را مشاهده نکرده است، عنوان کرد: حدادی، علی رغم اینکه اعلام کرده دارای دیسک و کمر درد است، اما هم اکنون فعالیت ورزشی خود را به همراه فیزیوتراپی دنبال می کند.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه مدارک این ورزشکار باید برای فدراسیون ارسال شود و از سوی متخصصان فدراسیون مورد معاینه قرار گیرد، گفت: همواره مدارک پزشکی و بیمار باید در کنار یکدیگر مورد معاینه قرار گیرند، بنابراین در صورت بازگشت ورزشکار به کشور باید از سوی متخصصان فدراسیون پزشکی ورزشی نیز مورد معاینه قرار گیرد و علائم بالینی و علائم رادیولوژی وی با یکدیگر تطبیق داده شود تا پس از آن تشخیص نهایی اعلام شود.

نوروزی ادامه داد: با توجه به اینکه ورزشکار هم اکنون در حال انجام تمرین است احتمال می‌دهیم که مشکل جدی نداشته باشد. امیدوار هستیم تا این ورزشکار خوب کشور پس از تلاش های صورت گرفته، در المپیک به نتیجه مطلوب برسد و فدراسیون پزشکی ورزشی نیز پیگیر وضعیت سلامت وی خواهد بود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
احسان حدادی یک مدال طلای المپیک به دوومیدانی بدهکار است و بنا به نوشته کیهان ورزشی در اینستاگرام نباید ورزشکاری سالاری در این رشته باب شود!!!مگر خون حدادی و تفتیان از ورزشکاران شهرستانی رنگین تر است!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار