PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
مقایسه ارزش 8 تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2021 نشان می دهد که 3 نماینده کشورمان در این مرحله چقدر برای حضور در این رقابت ها هزینه کرده اند.
کیهان ورزشی- 

پرونده مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 در منطقه غرب هفته گذشته بسته شد و 8 تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شدند. ایران با داشتن 3 نماینده یعنی استقلال، پرسپولیس و تراکتور بیشترین سهم را در کشورهای غرب آسیا از آن خود کرد و پیشرفت فوتبالش را به رخ آسیایی ها کشید.

همیشه در تقابل نمایندگان کشورمان با تیم های متمول عربی در لیگ قهرمانان آسیا هزینه هنگفت رقبا برای تجدیدقوای تمیشان مطرح می شود. به همین بهانه ارزش 8 تیم راه یافته به این مرحله مورد بررسی قرار گرفته اند.

این گزارش با استناد به سایت معتبر «ترانفسر مارکت» است و با توجه به مطالب آن، به مقایسه قیمت 8 تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2021 پرداخته شده است.  با بررسی این موضوع مشخص می شود که کدام تیم بیشترین هزینه را کرده و کدام تیم ارزان ترین است. همچنین ارزش تیم های کشورمان در سبد نقل و انتقلات و قیاسشان با هم بررسی شده است.

*ارزش 8 تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به ترتیب قیمت‌ها و به صورت تقریبی به شرح زیر است:

1-النصر عربستان: 44/03 میلیون یورو( 1100 میلیارد تومان)

2-الهلال عربستان: 43/68 میلیون یورو( 1075 میلیارد تومان)

3-شارجه امارات: 20/18 میلیون یورو(500 میلیارد تومان)

4-استقلال: 14/98 میلیون یورو(حدود 375 میلیارد تومان)

5-پرسپولیس: 12/05 میلیون یورو(حدود 305 میلیارد تومان)

6-الوحده امارات: 11/85 میلیون یورو(290 میلیارد تومان)

7-تراکتور: 8/90 میلیون یورو(220 میلیارد تومان)

8-استقلال تاجیکستان: 4/80 میلیون یورو(120 میلیارد تومان)

ارزش تقریبی تیم های راه یافته نشان از فاصله نجومی تیم های پایتخت عربستان با دیگر تیم ها دارد. دو تیم مطرح ریاض یعنی الهلال و النصر که رقبای استقلال و تراکتور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شمار می آیند تنها تیم های بالای 1000 میلیارد تومانی هستند.

النصر رقیب تراکتور گران ترین تیم مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شمار می آید. البته الهلال رقیب استقلال هم با فاصله اندک دومین تیم گران قیمت این مرحله است.

شارجه امارات سومین تیم گران قیمت مرحله یک هشتم است ولی با نگاه به ارزشش این تیم(500 میلیارد تومان) در مقایسه با تیم های اول و دوم فاصله زیادی دارد و به نوعی سعودی ها هزینه دو برابر و حتی چند برابر نسبت به تیم های دیگر راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا کردند.

استقلال با ارزش تقریبی 375 میلیارد تومان چهارمین تیم گران قیمت مرحله یک هشتم نهایی و گران ترین تیم کشورمان در این مسابقات به شمار می آید. پرسپولیس رقیب سنتی آبی ها هم با فاصله اندک با ارزش حدود 305 میلیارد تومان پنجمین و دومین تیم گران قیمت در آسیا و ایران است.

الوحده امارات بعد از پرسپولیس ششم است و نکته جالب ارزش تراکتور است که با حدود 220 میلیارد تومان در رده هفتم قرار دارد. تیم تبریزی جزو تیم های کم هزینه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شمار می آید. در رده آخر هم استقلال تاجیکستان پدیده این مسابقات قرار دارد که ارزش حدود 120 میلیارد تومان دارد.

*تراکتور مقابل گران ترین تیم آسیا

مشخص شد النصر عربستان گران ترین تیم این مسابقات است و با داشتن بازیکنان خارجی گران قیمت مثل عبدالرزاق حمدالله  6 میلیون یورویی مقابل تراکتور قرار می‌گیرد. ارزش شاگردان خطیبی از لحاظ پولی یک پنجم تیم سعودی است و تراکتوری ها به نوعی در این بازی با دلارهای نفتی سعودی ها تقابل خواهند کرد.

*پرسپولیس مقابل ارزان ترین تیم آسیا

با نگاه به ارزش تیم استقلال تاجیسکتان که غالبا متکی به بازیکنان داخلی است، متوجه شوید این تیم شگفتی ساز جام است. استقلال با کمترین هزینه موفق شده به این مرحله برسد. تیم شگفتی ساز تاجیک با ارزش  120 میلیارد تومانی می خواهد مقابل پرسپولیس 305 میلیاردی رقابت کند.  در واقع ارزش مالی شاگردان گل محمدی تقریبا 3 برابر استقلال است.

*استقلال مقابل نماد ملی عربستان و دومین تیم گران قیمت آسیا

اگرچه النصر با فاصله اندک از الهلال گران قیمت ترین تیم مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2021 به شمار می آید ولی جایگاه الهلال در میان مردم عربستان و مقامات سعودی قابل قیاس با النصر نیست. استقلال باید مقابل پرافتخارترین تیم عربستان و جزو 3 باشگاه پرافتخار تاریخ آسیا قرار بگیرد. ارزش پولی الهلال تقریبا 3 برابر استقلال است.

طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی های مرحله یک هشتم نهایی به صورت تک بازی در روزهای ۱۳ و ۱۴ سپتامبر (۲۲ و ۲۳ شهریور) برگزار خواهد شد. هنوز فرمت برگزاری به دلیل شرایط کرونایی مشخص نیست و دو احتمال وجود دارد. احتمال اول این است به دلیل شرایط کرونایی بازی ها در کشور بی طرف برگزار شود. احتمال دوم در صورت بهبودی شرایط کرونا بازی ها طبق برنامه سابق برگزار شود که در این صورت استقلال در تهران میزبان الهلال عربستان می شود. پرسپولیس و تراکتور هم به ترتیب میهمان استقلال تاجیکستان و النصر عربستان می شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار