PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۶۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- در دوبازی از هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران ، سرخابی ها برابر اصفهانی ها صاحب یک تساوی و یک شکست شدند. پرسپولیس در اصفهان با سپاهان یک بر یک کرد اما استقلال در تهران دو بر صفر مغلوب ذوب آهن شد.
- سایت «اسپورت» امارات خبر داد: کنفدراسیون فوتبال لغو قانون برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2021 با حضور 40 تیم را بررسی می کند و می خواهد مسابقات لیگ قهرمانان را به شکل سابق یعنی با 32 تیم در 8 گروه برگزار نماید.
- در خبرها آمده است تیم ملی فوتبال ایران  بدون بازی دوستانه راهی بحرین می‌شود، پیش تر صحبت از این بود تیم ملی در اردوی کیش یک بازی دوستانه انجام دهد تا با دست یابی به هماهنگی راهی بحرین محل برگزاری دیدارهای باقی مانده مقدماتی جام جهانی شود اما با اعلام مجتبی خورشیدی - سرپرست تیم ملی، ملی پوشان بازی دوستانه جدیدی در برنامه نخواهند داشت.
- در جریان اردوی مشترک تیم‌ ملی بوکس ایران با ازبکستان در تاشکند، کادرفنی تیم ملی اسامی نفرات مدنظر خود و اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا را اعلام‌ کرد. امید احمدی‌صفا، دانیال شه‌بخش، اشکان رضایی، مسلم‌ مقصودی، شاهین موسوی، میثم ‌قشلاقی، پوریا امیری و احسان روزبهانی به عنوان ‌نفرات اعزامی به امارات معرفی شدند.مسابقات قهرمانی بوکس آسیا 2021 یکم تا یازدهم خرداد در کشور امارات برگزار می‌شود.
- مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا در سه بخش پومسه، پاراتکواندو و کیوروگی از 24 تا 28 خرداد 1400 به میزبانی بیروت - لبنان انجام خواهد شد . بر این اساس، آرمین هادی پور ، سروش احمدی ، میرهاشم حسینی ، امیرمحمد بخشی ، مهران برخورداری  و سجاد مردانی نفراتی هستند که در ترکیب تیم‌ ملی تکواندو مردان قرار دارند. تیم بانوان نیز با ترکیب مهلا مومن زاده ، غزل سلطانی ، ناهید کیانی ، یلدا ولی‌نژاد ، ملیکا میرحسینی  و زهرا پوراسماعیل  در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت می‌کند.
- مهدی پوررهنما، اصغر عزیزی، حامد حق شناس و مهدی بهرامی آذر در ترکیب تیم ملی پاراتکواندو مردان و فاطمه دودانگه، رایحه شهاب و مهتاب نبوی نیز به عنوان نمایندگان پاراتکواندو بانوان در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی بیروت شرکت خواهند کرد.
- با موافقت وزارت بهداشت و ستاد مقابله با ویروس کرونا،  همه کاروان تیم ملی فوتبال در این اردوی قبل از اعزام به بحرین ، در دو مرحله واکسینه خواهند شد. مرحله نخست واکسیانسیون ملی‌پوشان از روز 20 اردیبهشت با حضور برخی از بازیکنان داخلی آغاز می‌شود و رفته رفته و با ملحق شدن بازیکنان خارجی، مرحله نخست به پایان می‌رسد. دوز دوم این واکسن نیز برای بازیکنان و افرادی که مرحله نخست را زودتر انجام داده‌اند، قبل از اعزام به بحرین انجام خواهد شد.
- تیم فوتبال فولاد خوزستان در دیداری معوقه با تک گل لوسیانو پریرا از روی نقطه پنالتی توانست گل گهر را از پیش رو بردارد. پریرا که برترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر ایران است، با رسیدن به 85 گل به رکورد فریدون فضلی رسید و فرصت این را دارد تا با به ثمر رساندن یک گل دیگر به عنوان سومین گلزن برتر تاریخ لیگ ایران نامیده شود.غلامرضا عنایتی با 147 گل و مهدی رجب زاده با 115 گل برترین گلزنان ادوار مختلف لیگ برتر هستند.
- نصرالله عبداللهی، سرپرست تیم استقلال گفت : وریا غفوری، فرشید اسماعیلی و نادری مصدومیت خاصی ندارند و به دربی خواهند رسید. ما هم می‌توانیم به زمان دربی و دیگر مسابقات انتقاد کنیم اما برای آرامش خودمان تصمیم گرفتیم که حرفی نزنیم. می‌دانیم که سازمان لیگ برای این برنامه‌های خود دلایل خاص خودش را دارد. مثل الهلال تقویت تیم را هر چه سریع‌تر آغاز خواهیم کرد. 
- احمد نوراللهی ، هافبک تیم ملی که پیشنهاد رسمی یک میلیون و صد و پنجاه هزار دلاری از لیگ ستارگان  قطر  دریافت کرده بود پس از درخواست های مکرر مسئولان باشگاه پرسپولیس تصمیم به ماندن در این تیم با پیش شرط افزایش قابل توجه رقم قرارداد فصل جاری خود گرفت.
- تیم صنعت نفت آبادان آخرین بار در هفته یازدهم لیگ برتر برابر نساجی به پیروزی رسید و بعد از آن در 10 بازی برابر سپاهان، مس رفسنجان، فولاد خوزستان، ماشین سازی، پیکان، پرسپولیس، پدیده، ذوب آهن، گل گهرسیرجان و آلومینیوم اراک موفق به کسب برد نشد.6باخت و 4 تساوی آمار تیم جنوبی در این 10 بازی بوده و صنعت نفت از 30 امتیاز ممکن، فقط 4 امتیاز کسب کرده تا تیمی که روزی با سپاهان و استقلال برای صدر جدول رقابت داشت، حالا در رده یازدهم قرار داشته باشد.
- ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت : در جلسه با عزیزی خادم تاکید کردم باید ستاد ویژه ای برای حمایت از تیم ملی فوتسال قبل از جام جهانی 2021 لیتوانی تشکیل شود.
- با کارت زردی که آرش رضاوند در دیدار ذوب آهن و استقلال دریافت کرد وی بازی دربی را از دست داد.
- با شکست وستهام در دیدار برابر تیم منچستر ، سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان اروپای یونایتدی ها از طریق لیگ قطعی شد.
- پس از خاتمه مسابقه ، ظاهرا شوت‎کردن توپ از سوی بازیکن سپاهان باعث گردید تا پرسپولیسی‎ها نسبت به او معترض شوند و همین موضوع باعث درگیری بازیکنان دو تیم در راهروی ورزشگاه نقش جهان اصفهان شد.
- خبر مذاکره با برانکو ایوانکوویچ در حالی از سوی از فدراسیون فوتبال تکذیب شد که در پست اینستاگرامی مربوطه تصویری از برانکو ایوانکوویچ منتشر شد! اتفاقی که در فضای مجازی سر و صدای فراوانی را برانگیخت.
- سایت  «سعودی» عربستان مدعی شد دو باشگاه الهلال و النصر  به دنبال جذب «اندرسون تالیسکا» ستاره برزیلی تیم گوانگژو چین هستند. تالیسکا سابقه بازی در بنفیکا پرتغال و بشیکتاش ترکیه را نیز دارد. ارزش این بازیکن 27 ساله، 10 میلیون یورو برآورد شده است. 
- «نیمار» ستاره برزیلی پاری‌سن‌ژرمن سرانجام قراردادش را با این باشگاه تمدید و خود را تا سال 2026 به پاریسی‌ها متعهد کرد.
- سه باشگاه رئال ، بارسا و یوونتوس اعلام کردند درخصوص پیشنهاد راه اندازی طرح سوپر جام در اروپا ، یوفا ما را مورد تهدیدها و فشارهای غیرقابل قبول قرار داده اما ما برای اصلاح ساختار فوتبال، جذاب تر شدن آن ها و افزایش درآمد باشگاه ها در این برهه سخت اقتصادی، حاضریم با احترام و بدون تهدید ها به بحث بنشینیم.
- محمد کاظمی، مدیر رسانه‌ای استقلال، به عنوان معاون فرهنگی باشگاه منصوب می‌شود و مدیر رسانه‌ای جدید استقلال بزودی معرفی می‌شود.
- در تعدادی از پیکارهای لیگ های فوتبال در اروپا این نتایج به دست آمد : وولورهامپتون 2 - برایتون یک ، استون ویلا یک - منچستریونایتد 3 ، وستهام صفر - اورتون یک ، آرسنال 3 - وست برومویچ یک ، سنت اتین یک - مارسی صفر ، ریمس صفر - موناکو یک ، رن یک - پاری سن ژرمن یک ، فرانکفورت یک - ماینز یک ، پارما 2 - آتالانتا 5 ، رم 5 - کروتونه صفر ، یوونتوس صفر - آس میلان 3 ، رئال 2 - سویا 2 و ...
- باخلق تساوی 2 - 2 در مسابقه رئال با سویا ، سرنوشت قهرمانی لالیگا به پیکارهای سه هفته پایانی کشیده شد . اکنون اتلتیکو با 77 ، رئال و بارسا با 75  و سویا با 71 امتیاز  برای قهرمانی کورس بسته اند.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار