PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۶۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

 خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- تیم لستر سیتی با برتری یک بر صفر مقابل چلسی ، برای اولین بار فاتح پیکارهای جام حذفی فوتبال انگلیس شد. در ورزشگاه ویمبلی لندن با حضور 20 هزار تماشاگر به داوری میکائیل اولیور با کمک استوارت بارت و سیمون به نت ، تله مانس در دقیقه 63 تنها گل بازی را رقم زد. آرسنال ، منچستریونایتد و چلسی به ترتیب با 14 ، 12 ، 8 قهرمانی پرچمدار جام حذفی انگلیس هستند.
- کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ، کوراهیه ، جلال حسینی ، کنعانی زادگان ، آقایی از پرسپولیس ، محمد رضا حسینی ، جمالی ، پورقاز از سپاهان و همچنین ترابی ، فرجی ، نادری و  غلامپور را عاملان تشنج ، درگیری و ایجاد حواشی دوبازی پرسپولیس با سپاهان و استقلال معرفی کرد قرار است در جلسه 27 اردیبهشت همه چیز مشخص شود.
- سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس بالاتر از سیدمهدی رحمتی مربی فعلی  پدیده مشهد  رکورددار بیشترین تعداد بازی در لیگ برتر فوتبال ایران شد.
- در پیکارهای لیگ فوتبال ایتالیا ، طی یک بازی سنگین و جنجالی که دو اخراجی هم داشت تیم یوونتوس درورزشگاه آلیانز شهرتورین با نتیجه سه بر دو از سد رقیب دیرینه و قهرمان این فصل سری آ یعنی اینتر میلان گذشت . رونالدو یک گل زد و یک پنالتی برای یووه خراب کرد. در سایر دیدارها ، رم 2-0 لاتزیو را برد ، اسپیزا 4-1 ازسد تورینو گذشت و آتالانتا هم 4-3 در زمین جنووا به برتری رسید.
- در بازیهای دورتازه لیگ های آلمان و انگلیس نتایج زیر رقم خورد : فرایبورگ 2 - بایرن مونیخ 2 ، بیلفیلد یک - هافن هایم یک ، شالکه 4 - فرانکفورت 3 ، له ور کوزن یک - ا نی ن برلین یک ، هرتا برلین صفر - کلن صفر ، اوگسبورگ 2 - وردربرمن صفر ، گلادباخ یک - اشتوتگارت 2 ، برایتون یک - وستهام یک ، ساوتهمپتون 3 - فولام یک ، بارنلی صفر - لیدز 4 
 - رضا قوچان نژاد، خوش پوش ترین بازیکن سال 2020 در لیگ هلند معرفی شد.
- محمود فکری مربی نفت مسجد سلیمان  در نشست خبری پیش از دیدار با ماشین‌سازی گفت : این بازی می‌تواند سخت‌تر از بازی با سپاهان و مس رفسنجان باشد، چون بازیکنان ماشین بدون ترس و استرس بازی می‌کنند. دو بازیکن ما محروم هستند، برای همه دوستان به خصوص استقلالی‌ها آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. از همه طرفداران استقلال می‌خواهم تیمشان را حمایت کنندتا جایگاه خوبی در بالای جدول داشته باشد.
- در سه بازی باقی مانده از هفته بیست و سوم لیگ برتر ، روز یکشنبه سپاهان با مس رفسنجان ، سایپا با پیکان و نفت مسجدسلیمان با ماشین سازی مصاف می دهند.
- کومان سرمربی بارسلونا پس از دیدار با لاپورتا رئیس جدید این باشگاه گفت : نمی توانم جزئیات زیادی در خصوص این ملاقات بگویم ولی برای ماندنم در بارسا و جذب حداقل پنج بازیکن خوب وتاثیرگزار صحبت هایی انجام شد.
-  جیمی واردی کاپیتان لسترسیتی در قرن بیست و یکم موفق به کسب هر سه جام داخلی انگلیس شده است.
- کریستیانو رونالدومهاجم پرتغالی یوونتوس به رکورد 777 گل در دوران حرفه ای خود رسید.
- تیم فوتبال گلاسکو رنجرز با هدایت استیون جرارد بدون شکست ، قهرمانی در لیگ برتر اسکاتلند را جشن گرفت ، این تیم 92 گل به ثمر رساند و تنها 13 گل را دریافت کرد و با 102 امتیاز به کار خود پایان داد . 
- در فاصله 10 روز مانده به پرواز تیم ملی والیبال ایران به ایتالیا ، با منفی شدن تست کرونای اردونشینان ، شماره پیراهن والیبالیست ها در این رقابتها مشخص شد.
- بعد از برگزاری هفته بیست و سوم لیگ برتر،  بازی‌هامتوقف خواهد شد. با توجه به برپایی دیدارهای مقدماتی تیم ملی فوتبال و حضور ملی‌پوشان در بحرین، باشگاه‌ها توقف لیگ را پذیرفتند.
-  تیم ملی فوتبال ایران در مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 و انتخابی جام ملت‌های 2023 آسیا، روز 13 خرداد در بحرین به مصاف تیم هنگ کنگ می‌رود. 17 خرداد مقابل بحرین و 21 خرداد برابر کامبوج به میدان می‌رود. 25 خرداد نیز با عراق رو به رو می‌شود. تیم ملی پیش از سفر به بحرین، اردویی را در جزیره کیش برگزار می‌کند. کاروان ایران روز 10 خرداد،  جزیره را به صورت مستقیم به سمت بحرین ترک می‌کند.
- سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: با توجه به برگزاری بازی‌های تیم ملی، بازی‌های لیگ برتر فوتبال به احتمال زیاد در روزهای 30  یا 31 خرداد دوباره برگزار می‌شود. سعی می‌کنیم بازی‌های معوقه زودتر برگزار شود و تکلیف تیم‌ها مشخص شود.
- زنوزی، مالک باشگاه تراکتور گفت : دوران هزینه برای تراکتور تمام شد؛ تا وقتی هواداران فحش بدهند، خرج نمی‌کنم ، مدیر دولتی نیستم که از فحاشی هواداران بترسم. من از جیبم هزینه می‌کنم و قرض می‌گیرم تا تراکتور بازیکن و مربی جذب کند اما فحش می‌شنوم.
- مسابقات گروه C انتخابی جام جهانی 2022 قطر از 13 لغایت 25 خردادماه با حضور تیم‌های ملی فوتبال ایران، عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج برگزار می‌شود و با اعلام فدراسیون جهانی  اسامی داوران در این گروه به شرح زیر است: کریستوفر بث از استرالیا، فو مینگ از چین، ادهم محمد از اردن، هیرویوکی کیمورا از ژاپن، کیم جونگ هیوک از کره جنوبی و ایلگیز تانتاشف از ازبکستان
- با اعلام سازمان لیگ فوتبال ؛ دیدار دو تیم سپاهان و مس رفسنجان که قرار بود از ساعت 19/20 روز یکشنبه 26 اردیبهشت ماه برگزار شود به ساعت 18/15 همان روز تغییر یافت. 
- به دنبال افزایش خشونت و ناهنجاری در لیگ فوتبال ایران ،  رئیس فدراسیون به کمیته انضباطی و داوران برای برخورد با خاطیان دستور ویژه صادر کرد.
 - اسامی داوران دیدارهای مرحله 1/8 جام حذفی فوتبال ایران بدین شرح اعلام شد : سه شنبه 28 اردیبشهت 1400 : شاهین بندرعامری – پرسپولیس (داور: روح اله شریفی) چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 :  قشقایی شیراز- فولاد خوزستان (داور: احمد محمدی) ، آلومینیوم اراک- تراکتور تبریز (داور: یاسر همرنگ) ، استقلال- ذوب آهن (داور: موعود بنیادی فر)
- مقامات باشگاه شهرداری آستارا در پی شکست های متوالی این تیم در لیگ دسته اول ایران اعلام کردند فعلا 15 درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان را کسر کردیم که اگر عدم نتیجه گیری تداوم یابد ، جریمه سنگین متوجه اعضای تیم خواهد شد.
- باشگاه استقلال اعلام کرد؛ عیسی آل‌کثیر مهاجم تیم پرسپولیس بر اساس فیلم موجود از بازی ، رو به نیمکت تیم فوتبال استقلال حرکت غیراخلاقی و زشتی را انجام داد که به همین دلیل باشگاه استقلال از این بازیکن به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کرد.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار