PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۶۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- رضا شکاری بازیکن 23 ساله و سابق تراکتورسازی با قراردادی 1/5 ساله به عنوان سهمیه آزاد فیفا(سهمیه زیر 23 سال) به جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم گل گهر سیرجان پیوست . 
- تیم فوتبال تراکتور روز جمعه در چارچوب دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر مقابل صنعت نفت آبادان با تساوی یک بر یک متوقف شد.تمرین ریکاوری بعد از مسابقه شاگردان رسول خطیبی برگزار شد اما آنها با یک روز استراحت دور جدید تمرینات خود را برای بازی معوقه با فولاد خوزستان (3 خرداد)  از دوشنبه آغاز خواهند کرد.
- در سه بازی باقی مانده از هفته بیست و سوم لیگ فوتبال ایران ، سپاهان در منزل با نتیجه پرگل 5-1 از سد مس رفسنجان گذشت ، سایپا 2-1 مغلوب پیکان شد و نفت مسجد سلیمان با گل دقیقه 91 فردین رابط ، یک بر صفر خودرابه ماشین سازی تحمیل کرد.
- در جریان مسابقه پیکان با سایپا ، تیم پیکان در کمال تعجب 6 تعویض انجام داد  که داور چهارم متوجه این 6 تعویض نشد ،  ظاهرا  باشگاه سایپا که متوجه این موضوع شده قصد دارد به سازمان لیگ اعتراض کند.
- کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) روز یکشنبه به طور رسمی تأیید کرد کره شمالی از ادامه حضور در مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر و انتخابی جام ملت‌های آسیا 2023 کنار کشیده است. اکنون این موضوع به کمیته برگزاری مسابقات فیفا ارجاع داده خواهد شد و جزئیات بیشتر در مورد جدول رده‌بندی گروه هشتم آسیا متعاقباً اعلام می شود.
- اکبر ترکان ، رئیس اسبق فدراسیون کشتی در دهه 1360 دارفانی را وداع گفت . روحش شاد
- قاسم حدادی‌فر، کاپیتان ذوب آهن از تصمیم خود برای خداحافظی از فوتبال منصرف شده  و قرار است یک فصل دیگر قرارداد خود را با تیمش تمدید کند.
- پیتر (دروازه بان سابق منچستر) و کسپر اشمایکل (سنگربان فعلی لستر سیتی)  اولین پدر و پسری هستند که بعد از یان رایت و شاون رایت در جام حذفی انگلیس موفق به کسب عنوان قهرمانی شده‌اند.
-  با توجه به تصمیمات اخیر فدراسیون بین المللی جودو، مسئولان فدراسیون جودوی ایران با هماهنگی‌های لازم و جلسات مشترک با مسئولان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و مشاوره با وکلای ورزشی به این نتیجه رسیدند که در فرصت باقی مانده برای احقاق حق قانونی جودوی ایران، بازهم دردادگاه حکمیت ورزش بر علیه این رای کمیته انضباطی فدراسیون بین المللی جودو پرونده‌ای تشکیل دهند.
- مسولان باشگاه استقلال پس از بازداشت رئیس هیات مدیره خود ،  در بخش اداری - مالی دچار مشکل بزرگی شده‌اند به طوری که گفته می شود حساب باشگاه به طور کل مسدود شده است. قرار است این مشکل با کمک وزارت ورزش و تصمیمات هیات مدیره استقلال رفع و حساب باشگاه دوباره فعال شود.
- سیامک نعمتی بازیکن پرسپولیس در بازی دربی با استقلال  با پرتاب اوت و بلند کردن دست ، دچار درد قدیمی کتف شد و در نهایت در دقیقه 46 جای خود را به فرشاد فرجی داد. حالا گفته می شود کپسول مفصلی کتف (شانه) سیامک نعمتی دچار پارگی شده است.
- کنفدراسیون بوکس قاره کهن  نسبت به فهرست اعلام شده تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2021 دوبی واکنش نشان داد و به ترتیب دانیال شه‌بخش، سید شاهین موسوی و احسان روزبهانی را سه شانس اصلی کسب مدال برای تیم ایران دانست.  ایران که در مسابقات کسب سهمیه المپیک اردن دو سهمیه را به دست آورده‌ ، در دو دوره آخر رقابت‌های قهرمانی آسیا (2017تاشکند و 2019 بانکوک) با یک مدال برنز به کار خود پایان داد. 
- تیم دورتموند با برد مقابل ماینز در رقابتهای هفته اخیر بوندس لیگا سهمیه لیگ قهرمانان خود را قطعی کرد.
- در پیکارهای لیگ برتر فوتبال انگلیس این نتایج رقم خورد : وست برومویچ یک - لیورپول 2 ، کریستال پالاس 3 - استون ویلا 2 ، تاتنهام 2 - وولور هامپنون صفر ، اورتون صفر - شیفلد یونایتد یک 
- در ادامه بازیهای لیگ فوتبال فرانسه این نتایج به دست آمد : بوردو 3 - لانس صفر ، دیژون صفر - نانت 4 ، لیل صفر - سنت اتین صفر ، لورین 2 - متز یک ، مارسی 3 - آنژه 2 ، موناکو 2 - رن یک ، مون پولیه صفر - برست صفر ، نیس صفر - استراسبورگ 2 ، نیم 2 - لیون 5 ، پاری سن ژرمن 4 - ریمس صفر 
- در دو دیدار باقی مانده از هفته اخیر لیگ فوتبال آلمان ، دورتموند در زمین ماینز سه بر یک به برتری رسید و لایپزیگ و وولفسبورگ 2-2 شدند. 
 - در بازیهای شب یک شنبه لیگ ایتالیا ، آس میلان با کالیاری و بن ونتو با کروتونه صفر بر صفر  و یک بر یک شدند . ناپولی در زمین فیورنتینا ، سامپدوریا در منزل اودینزه و ساسولو در خانه پارما به ترتیب با نتایج 2-0 ، یک بر صفر و سه بر یک پیروز شدند.
- با برتری رئال مقابل بیلبائو (1 - 0)  و اتلتیکو مادرید برابر اوساسونا (2 - 1) ، سرنوشت قهرمانی این فصل لالیگا به هفته آخر کشیده شد . بارسلونا و سویا هم در رده های سوم و چهارم  2-1 و 4 - 0 به سلتا و ویارئال باختند ، در هفته پایانی رئال با 81 امتیاز مقابل ویارئال و اتلتیکو با 83 امتیاز برابر  وایادولید صف آرایی خواهند کرد ،  در  سایر بازیهای هفته سی و هفتم این نتایج رقم خورد : آلاوز 4 - گرانادا 2 ، بتیس یک - هوئسکا صفر ، ختافه 2 - له وانته یک ، کادیز یک - الخه 3 ، سوسیه داد 4 - وایادولید یک ، والنسیا 4 - ایبار یک

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار