PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۶۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- درتنها بازی معوقه از هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال کشورمان ، تیم پدیده مشهد با تنها گل دقایق پایانی یزدان دوست ، یک بر صفر از سد تیم گل گهر سیرجان گذشت. گل گهری ها به نحوه قضاوت داور معترض بودند.
- مهدی طارمی مهاجم ملی پوش ایران با گلی که در آخرین بازی برای پورتو به ثمر رساند خودش را 16 گله کرد و در رده سوم بهترین گلزنان فصل قرار گرفت. همچنین وی با 15 پاس گل در صدر جدول بیشترین پاس گل فصل جاری لیگ برتر پرتغال قرار گرفت.
- در بازیهای دور تازه لیگ دسته اول فوتبال ایران ، ملوان انزلی در کرج 2 - 1 مغلوب گل ریحان شد ، خیبر هم با مربیگری ویسی سه بر یک بر رایکای بابل غلبه کرد .
- طبق برنامه کادرفنی تیم ملی فوتبال ، ملی پوشان از چهارم خرداد در تهران به اردو می روند تا لژیونرها هم به جمع آنهااضافه شوند. لژیونرها در روزهای چهارم و پنجم  خرداد به اردو خواهند رفت ، تیم ملی در تهران دو، سه جلسه تمرین خواهد داشت ، سپس ششم خرداد اعضای تیم ملی راهی کیش می شوند. شاگردان اسکوچیچ بعد از اردوی کیش از همان جزیره مستقیم به بحرین می روند.
- آنتونی استوکس و لی هری اروین مهاجمان ایرلندی و اسکاتلندی باشگاه تراکتور در فصل هجدهم لیگ برتر، پس از جدایی پُرحاشیه از این تیم، با شکایت به فیفا در اسفند ماه سال 98 باشگاه تراکتور را به ترتیب به پرداخت 475 و 175 هزار دلار محکوم کردند. پس از این اتفاق، باشگاه تراکتور پرونده‌های شکایت استوکس و اروین را به دادگاه عالی ورزش (CAS) ارجاع داد و بیش از یک سال، دادگاه عالی ورزش باشگاه تراکتور را به پرداخت مطالبات این دو بازیکن محکوم کرده است.
- تمرینات بازیکنان تیم نفت مسجد سلیمان با نظر محمود فکری به مدت 4 روز تعطیل اعلام شد و فعلا با عدم اعلام برنامه مسابقات هفته بیست و چهارم آنها استراحت خواهند کرد.
- درخصوص شکایت باشگاه پیکان علیه پدیده مشهد مبنی بر استفاده بازیکن غیرمجاز به نام محمدرضا فلاحیان در بازی بین دو تیم از هفته هجدهم ، نسبت به صحت و اصالت فرم فسخ قرارداد که توسط مشارالیه به سازمان لیگ ارائه شده با توجه به بررسی پرونده ، کمیته انضباطی حکم بر برائت بازیکن و باشگاه طرف شکایت را صادر کرد.
- نشریه «الشرق» قطر خبر داد شجاع خلیل زاده و یاسین براهیمی دو لژیونر الریان در فصل گذشته تاثیرگذار ظاهر شدند و در فصل آینده نیز در ترکیب تیم خواهند ماند. 
- دفتر دادستانی شهر سان ایسیدروی آرژانتین اعلام کرد کادر پزشکی ماردونا در حفظ سلامتی او بی‌احتیاط بود و مارادونا را به حال خود رها کرد. هفت متهم مرگ مارادونا تا رسیدگی کامل پرونده ممنوع‌الخروج شدند.
- شکایت انجام شده توسط چند باشگاه مبنی بر ثبت غیر قانونی بازیکنان پایه استقلال در کمیته انضباطی هیات فوتبال رد شد.
- با اعلام سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، پس از بازگشت تیم ملی کشورمان از بحرین رقابت‌های لیگ برتر با انجام دیدارهای هفته بیست‌وچهارم از سی‌ام خرداد دوباره از سر گرفته خواهد شد. ضمن آنکه پیکارهای نیمه نهایی و فینال جام حذفی بعد از خاتمه انجام می شود . 
- ساندرو پل مجارستانی ، داور بازی ایران و استرالیا در رقابت های انتخابی جام جهانی 1998 در 65 سالگی درگذشت. او علاوه بر اینکه یک بار در تهران بازی دربی را سوت زد ، قضاوت دیدار نهایی جام‌جهانی 1994 آمریکا بین ایتالیا و برزیل را نیز برعهده داشت که یکی از کمک های وی ، محمد فنایی از ایران بود.
- کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، آرای مربوط به درگیری‌های بازی دربی را صادر کرد و بر اساس آن، بهزاد غلامپور، ازکادر فنی استقلال و فرشاد فرجی، بازیکن پرسپولیس هرکدام دو جلسه از همراهی تیم خود محروم شدند. غلامپور و فرجی، یک جلسه محرومیت تعلیقی هم دریافت کردند. مهدی ترابی و محمد نادری هم به یک جلسه محرومیت تعلیقی محکوم و 4 نفر، به پرداخت 75 میلیون تومان جریمه و دوباشگاه پرسپولیس و استقلال به ترتیب به پرداخت 150 و 100 میلیون تومان ، جریمه نقدی محکوم شدند.
- کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ، آرای مربوط به دیدار سپاهان و پرسپولیس را هم صادر کرد که مطابق آن، جلال حسینی و عزت‌اله پورقاز به یک جلسه محرومیت و سعید آقایی و محمدرضا حسینی به یک جلسه محرومیت تعلیقی محکوم شدند. همچنین محمد حسین کنعانی زادگان و این چهار نفر به پرداخت مبلغ 75 میلیون تومان جریمه شدند.
- آخرین تمرین تیم ملی بوکس ایران پیش از سفر به امارات جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا صبح روز پنجشنبه برگزار شد. بوکسورهای تیم ایران روزجمعه ساعت 18 تهران را به مقصد دبی محل برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا ترک خواهند کرد. این رقابت‌ها از سوم خرداد آغاز می‌شود و یک هفته ادامه دارد. امید احمدی‌صفا ، دانیال شه‌بخش ، اشکان رضایی ، مسلم مقصودی ، سید شاهین موسوی ، میثم قشلاقی ، احسان روزبهانی و پوریا امیری ترکیب تیم ایران را در این رقابت‌ها تشکیل می‌دهند.
- فدراسیون فوتبال اعلام کرد؛ با توجه به تخلفات صورت گرفته ازسوی فراز کمالوند، سرمربی تیم سایپا مبنی بر بدرفتاری در قبال مقامات رسمی مسابقه، با اعلام کمیته انضباطی جلسه رسیدگی به این پرونده روز دوشنبه سوم خردادماه برگزار می شود.
- طی حکمی از سوی منصور قنبرزاده، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال، غلامرضا جباری به عنوان سرپرست دپارتمان جوانان منصوب شد.
- روبن دیاز مدافع منچستر سیتی به عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلیس از سوی انجمن فوتبال نویسان انگلستان انتخاب شد.
- جان لوئیجی بوفون سنگربان یوونتوس ، با قهرمانی در جام حذفی ، با شش عنوان اولی به پرافتخارترین بازیکن کوپا ایتالیا تبدیل شد.
- فدریکو کیه زا گلزن یوونتوس به عنوان بهترین بازیکن فینال کوپا ایتالیا بین یووه و آتالانتا (2-1) انتخاب شد.
- تیم فوتبال زنان بارسلونا پس از برد 8 بر صفر مقابل اتلتیک بیلبائو جام قهرمانی رقابت های لالیگا را دریافت کرد و با رونمایی از جام چمپیونزلیگ در حضور خوان لاپورتا جشن قهرمانی گرفت . 
- کریستیانو رونالدوی پرتغالی با فتح کوپا ایتالیا، قهرمانی در همه رقابت های ممکن باشگاهی را در طول دوران حرفه ای به عنوان بازیکن منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس تجربه کرده است.
- آنخل دی ماریا، با پاس گلی که در فینال جام حذفی فرانسه داد، با 104 پاس گل به بهترین گل ساز تاریخ باشگاه پاری سن ژرمن تبدیل شد.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار