PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۶۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- پرونده شکایت مجدد فدراسیون جودوی ایران از فدراسیون بین‌المللی در اعتراض به حکم محرومیت 4 ساله، در دادگاه حکمیت ورزش اعلام وصول شد تا مقدمات برگزاری دادگاه فراهم شود.
- درآغاز هفته سی و هشتم (پایانی) ، مسابقات لالیگای اسپانیا دو تیم له وانته و کادیز تن به تساوی 2-2 دادند. شب شنبه ، هفت بازی به طور همزمان و یک دیدار نیز در ساعات پایانی این روز (سویا - آلاوز) ، برگزارمی شود. در کورس قهرمانی ، اتلتیکو و رئال با 83 و 81 امتیاز به ترتیب با وایادولید و ویارئال مصاف دارند.
-  کار انتقال سرخیو آگوئرو پا به سن گذاشته از منچسترسیتی به بارسلونا تمام شد و طرفین به توافق شفاهی و کتبی رسیده اند ، این ستاره آرژانتینی تا سال 2023 بازیکن بارسا خواهد بود ،  بعد از فینال لیگ قهرمانان خبر رسمی اعلام می شود.
- در هفتاد و یکمین کنگره‌ فیفا، جهانگیر بگلری به عنوان عضو کمیته‌ی استیناف فیفا انتخاب شد. بگلری از وکلای فدراسیون فوتبال در سال‌های گذشته بوده و دو سال قبل به عنوان رئیس کمیته استیناف AFC انتخاب شد.
- سیدمهدی رحمتی سرمربی پدیده بعد از بازی برابر گل‌گهر و شکست این تیم، به بازیکنانش اعلام کرد که تمرینات به مدت چهار روز تعطیل شده ولی این امکان وجود دارد که این تعطیلی یک یا دو روز بیشتر شود.
- گومیس ستاره فرانسوی و 36 ساله الهلال ، ملقب به «شیر» در طول 3 سال گذشته برای تیم سعودی بیش از 100 گل به ثمر رسانده و یکی از بهترین خریدهای تاریخ باشگاه شهر ریاض به شمار می آید. منتها هنوز آینده گومیس با الهلال برای حضور در بازی با استقلال مشخص نیست چون قرارداد این ستاره فرانسوی ماه آینده بعد از اتمام فصل به پایان می رسد و شایعاتی درباره جدایی این بازیکن از الهلال به گوش می رسد.
- اردوی تیم ملی فوتبال عراق یکی از رقبای ایران در انتخابی جام جهانی 2022 از هفته گذشته در بصره آغاز شد. گویا باشگاه الشرطه که یک بازی در جام حذفی دارد  درخواست کرد تا 6 بازیکن ملی پوشش آنها اردو را ترک کنند و خودشان را برای بازی جام حذفی به تیم باشگاهی برسانند. با وجود مخالفت کاتانچ سرمربی تیم ملی عراق ،  6 بازیکن ملی پوش الشرطه اردو را ترک کردند. سرمربی تیم ملی عراق لیستی جدید از 6 بازیکن داد تا به اردوی تیم ملی دعوت شوند.
- شنبه ، یکم خرداد و در روز دوم و پایانی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا، ناهید کیانی (منهای 57 کیلوگرم) در گام نخست به مصاف نماینده هنگ کنگ می‌رود و در صورت کسب برد مقابل این حریف، در ادامه برابر "فاناپا هارنسوجین" از تایلند دارنده طلای قهرمانی جهان و طلا و نقره قهرمانی تکواندوی آسیا قرار می‌گیرد. 
- در روز نخست از رقابت‌های تکواندوی کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا، مهلا مومن زاده در وزن منهای 40 کیلو، پس از استراحت درمرحله اول، برابر نماینده فلسطین با نتیجه 24 بر 12 به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل "پو یا سو" هوگوپوش چین تایپه 23 بر 4 نتیجه را واگذار کرد و از کسب سهمیه بازماند. مومن زاده در ادامه برای کسب مدال برنز به مصاف نماینده قزاقستان رفت که با نتیجه 14 بر 4 به برتری رسید و صاحب گردن آویز برنز شد.تکواندوکارانی که به فینال این دوره از رقابت‌ها می رسند ، سهمیه المپیک دریافت می کنند برهمین اساس مبارزات مرحله فینال انجام نمی‌شود.
-  تیم فوتبال فولاد آراد با خرید امتیاز شاهین تهران در رده بزرگسالان ، سال 1400 در مسابقات لیگ برتر تهران شرکت خواهد کرد.
- فیروز کریمی به عنوان مشاور فنی سرمربی تراکتور انتخاب شد. با نظر رسول خطیبی، این مربی باتجربه به عنوان مشاور فنی سرمربی در کنار کادر فنی خواهد بود و از  در تمرینات تیم حضور می‌یابد.
- کیلور ناواس سنگربان پاری سن ژرمن به عنوان بهترین دروازبان فصل 2021 - 2020 رقابتهای لیگ فرانسه انتخاب شد.
- فدراسیون بین المللی فوتبال «فیفا» ،کشور هندوستان را به عنوان میزبان رقابت های جام‌جهانی فوتبال زیر 27 سال 2022 دختران انتخاب کرد.
- نامزد های نهایی جوایز فردی بسکتبال «ان ، بی ، ای » بدین شرح مشخض شدند :  ارزشمندترین بازیکن: جوکیچ، امبید، کری ،  بهترین بازیکن دفاعی: سیمونز، گرین، گوبر بهترین مربی: ویلیامز، تیبودئو، سیندر ، بیشترین پیشرفت: جولیس رندل، مایکل پورتر جونیور، جرمی گرنت ،  بهترین روکی: هالی‌بورتون، آنتونی ادواردز، لاملو بال ،  بهترین بازیکن ذخیره: درک رز، اینگلز، جردن کلارکسون
- الوطن گزارش داد عملکرد رضاییان در تیم السیلیه قطر، مسئولان این باشگاه را قانع نکرده  و به نظر می‌رسد مدافع ایرانی باید این تیم را هم ترک کند.
-  مجید حسینی مدافع ایرانی ترابزون ترکیه به قصد پیوستن به یک تیم قطری از این تیم جدا شد.
- طبق ادعای نشریه مارکا، به دلیل ناآرامی‌های ایجاد شده درکلمبیا حق میزبانی کوپا آمریکا از این کشور گرفته شده و این رقابت‌ها تنها در کشور آرژانتین برگزار خواهد شد.
- سیامک نعمتی، حسین کنعانی، کمال کامیابی نیا، شهریار مغانلو و امید عالیشاه که به علت مصدومیت دیدار مقابل شاهین بندرعامری را از دست دادند، مشکلی برای همراهی سرخپوشان مقابل ذوب آهن ندارند. 
- شیخ دیاباته مهاجم استقلال گفت : مشغول درمان مصدومیت و ریکاوری هستم تا بتوانم به شرایط گذشته بازگردم.  در حال حاضر شرایط بهتری دارم و به محض اینکه بتوانم دویدن را شروع کنم، به تمرینات استقلال باز می‌گردم. اگر خدا بخواهد فکر کنم از شنبه استارت بزنم.
- دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی قصد دارد لیست اعضای تیم را بعد از بازی های لیگ برتر که روز دوشنبه برگزار خواهند شد ، اعلام کند.
- نشریه «آس» اسپانیا خبر داد «گرت بیل» ستاره ولزی رئال مادرید که در فصل اخیر به صورت قرضی برای تاتنهام بازی کرد، در تابستان به برنابئو برمی گردد. وی قصد دارد فصل آینده را برای رئال بازی کند و بعد از پایان فصل از دنیای فوتبال خدافظی نماید . بیل هنوز 31 سال دارد ولی در چند سال گذشته افت داشته و به همین خاطر از رئال به تاتنهام باشگاه سابقش رفت.
- نشریه «تایمز» انگلیس خبر داد هری کین کاپیتان تاتنهام با رئیس باشگاه لندنی به توافق شفاهی رسید تا در پایان فصل از این تیم جدا شود. هری کین حتی مقصد جدیدش را انتخاب کرد و می خواهد زیر نظر پپ گواردیولا در منچستر سیتی بازی کند. تاتنهام برای فروش او مبلغ 175 میلیون یورو درخواست کرده است.
- نشریه «آس» اسپانیا خبر داد زمان امضای قرارداد کیلیان ام باپه با رئال مادرید مشخص شد و این ستاره فرانسوی بزودی راهی برنابئو می شود. ام باپه چندین پیشنهاد باشگاه پاریسی برای تمدید قرارداد را رد کرد چون عزم خود را جزم کرده تا به رئال مادرید ملحق شود.
- دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اعتراض خود را نسبت به احکام صادره کمیته انضباطی در خصوص حوادث دو بازی اخیر لیگ برتر بین پرسپولیس با سپاهان و همچنین مسابقه دربی ، تسلیم کمیته استیناف کردند.
- با توجه به فشردگی مسابقات لیگ برتر و جام حذفی، فرهاد مجیدی مربی استقلال تصمیم گرفت تمرین روز جمعه تیم  برگزار نشود و بازیکنان به استراحت بپردازند. تیم استقلال روز دوشنبه  در آبادان به مصاف صنعت نفت خواهد رفت.
- فدراسیون فوتبال عراق موفق شد برای زیدان اقبال بازیکن عراقی- پاکستانی تیم زیر 23 سال منچستر یونایتد پاستورت کشورش را بگیرد و با کسب رضایت این ستاره شیاطین سرخ، او را به تیم ملی عراق ملحق کند.
-  در کنگره فیفا پیشنهاد برگزاری هر 2 سال یک‎بارِ جام‎جهانی بررسی می‎شود. گفته می‎شود که کشورهای زیادی خواهان برگزاری این مسابقات به صورت هر 2 سال یک‎بار هستند.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار