PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۶۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی-

 خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- درپایان بازیهای فصل اخیر لیگ های فوتبال اروپا تیمهای منچسترسیتی در انگلیس ، بایرن مونیخ در آلمان ، اتلتیکو مادرید در اسپانیا ، لیل در فرانسه و اینتر میلان در ایتالیا بر تخت قهرمانی تکیه زدند.
- در دوبازی باقی مانده از هفته پایانی لیگ فوتبال اسپانیا ، گرانادا با ختافه بدون گل به تساوی رسید و سویا نیز با یک گل آلاوز را مغلوب کرد. درفصل اخیر لالیگا ، اتلتیکو ، رئال و بارسلونا اول تا سوم شدند. مسی از بارسا با 30 گل ، بنزما از رئال و جرارد از ویارئال با 23 گل و لویی سوارز از اتلتیکو با 21 گل زده بهترین گلزنان لقب گرفتند. هوئسکا ، وایادولید و ایبار به زیرگروه سقوط کردند.
- تیم لیل با یک امتیاز برتری نسبت به پاری سن ژرمن (83 به 82) ، برتخت قهرمانی این فصل لیگ فرانسه تکیه زد. موناکو با 78 امتیاز در مکان سوم ایستاد، ام با په از پاری سن ژرمن با 27 گل زده آقای گل شد ، تیمهای نیم و دیژون به زیرگروه سقوط اما نانت فرصت دارد در پلی آف خودرا از سقوط نجات دهد. گالتیه از لیل بهترین سرمربی برگزیده شد.
- با توجه به دریافت کفش طلا توسط هری کین مهاجم تاتنهام با بیشترین گل زده (23) ، تنها سه بازیکن موفق شده اند در سه فصل یا بیشتر کفش طلای لیگ برتر انگلیس را کسب کنند : تیری هانری ( 4کفش طلا ) ،  آلن شیرر (3 کفش طلا) ، هری کین ( 3 کفش طلا) 
- ادرسون، دروازه‌بان منچستر سیتی برنده دستکش طلای فصل 2020/21 لیگ برتر انگلیس شد . 
- وضعیت سهمیه تیم‌ها در پایان فصل بازیهای لیگ برتر انگلیس بدین شرح شد :  لیگ قهرمانان اروپا ( منچستر سیتی، منچستر یونایتد، لیورپول و چلسی ) ،  لیگ  اروپا(لسترسیتی، وستهام) - لیگ کنفرانس اروپا ( تاتنهام)
- آگوئرو مهاجم آرژانتینی منچستر سیتی با به ثمر رساندن 184 گل برای سیتی زن ها در لیگ برتر، از رکورد وین رونی با 183 گل برای منچستریونایتد عبور کرد.
-- قرار است مسابقات فوتبال سوپرکاپ اسپانیا ژانویه 2022 با حضور چهارتیم طبق برنامه زیر  در عربستان سعودی انجام شود : رئال مادرید _ بارسلونا ، اتلتیکو مادرید _ اتلتیک بیلبائو
- برای گرامیداشت سالگرد مرحوم ناصرحجازی ، سنگربان اسبق فوتبال ایران و باشگاه استقلال ، جمعی از هواداران به همراه همبازی ها بر مزار وی حاضر شدند و برای شادی روح آن مرحوم صلوات فرستادند و فاتحه خواندند.
- طی جلسه ای با حضور نماینده محمدرضا زنوزی مالک باشگاه ، نمایندگان اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی ، امتیاز تیم فوتبال  لیگ برتری ماشین سازی تبریز به  یونس قربانی مالک جدید واگذار شد.
- پس از صدور رأی تعلیق چهار ساله فدراسیون جودوی ایران توسط کمیته انضباطی فدراسیون بین‌المللی جودو، IJF سهمیه کسب شده توسط محمد محمدی بریمانلو برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو را حذف کرد.
- با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با ستاد ملی مبارزه با کرونا، مسابقات کاراته قهرمانی کشور با عنوان "جام امام علی(ع)"  به منظور شناسایی ورزشکاران نخبه برای ورود به اردوی تیم ملی رده های سنی نوجوانان و جوانان، تیر ماه سالجاری برگزار می‌شود.
- در حالیکه فدراسیون شطرنج درخواست کرده بود که برق ساختمان محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در این فدراسیون قطع نشود اما باردیگر باقطع شدن برق شاهد بی نظمی در برگزاری بودیم نکته جالب اینکه بلافاصله پس از قطع برق در مرتبه دوم ، شطرنج‌‌بازان با موتور برق کار خود را ادامه دادند . 
- باشگاه استقلال در نامه اخیر خود برای کنفدراسیون فوتبال آسیا درخصوص میزبانی از الهلال آمادگی صد درصدی خود را اعلام و صراحتا تاکید کرده  باتوجه به اینکه این باشگاه طبق تصمیم اخیر AFC ، برای مرحله گروهی رقابت‌ها در کشور عربستان به میدان رفته، پس این حق باشگاه استقلال است تا در این مرحله از الهلال میزبانی کند.
- شهاب‌الدبن عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال ایران با دفاع از عملکرد 70 روزه در سمت جدید می‌گوید: تصمیاتی مدبرانه‌ و متهورانه اتخاذ شد که در 70 سال گذشته سابقه نداشت و در تصمیماتم حضور خدا را حس می‌کنم ! 
- مربی ایتالیایی مورد درخواستی استقلال ، که سابقه نشستن روی نیمکت تیم ملی این کشور را دارد به زودی به ایران می آید و به عنوان مشاور فنی فعالیتش را آغاز می کند. در این بین هنوز توافق نهایی با این مربی ایتالیایی انجام نشده و مذاکرات برای حضور او در ایران همچنان ادامه دارد.
- گروهی از هواداران پرسپولیس در اعتراض به احکام تازه کمیته انضباطی، تجمعی را مقابل فدراسیون فوتبال برگزار کردند.
- رسول خطیبی سرمربی تراکتور گفت : تا تراکتور به ثبات نرسد به هیچ تیم دیگری نمی روم ، قبل از شروع فصل تا همین امروز این صحبت ها بوده و پیشنهادات مختلفی داشتم، اما واقعا قلبا به تراکتور آمدم. با اینکه در اراک و همراه با بازیکنان آلومینیوم شرایط خوبی همراه با کادر فنی‌ام داشتم ولی برای کمک به تراکتور و خوشحالی آذری های سراسر کشور این انتقال را در نیم فصل رقم زدم.
- شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال، روز یک شنبه رسما طی حکمی خداداد افشاریان را به عنوان سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال منصوب کرد.
-  تغییر ساعت دو بازی تیم ملی ایران در لیگ ملت های والیبال اعلام شد ، در برنامه اولیه، تیم ملی باید از ساعت 22 مقابل ایتالیا و از ساعت 18/30 مقابل آمریکا صف آرایی می‌کرد که طبق لیست جدید باید به ترتیب از ساعت 19 و 20/30 مقابل ایتالیا و آمریکا قرار بگیرد.
- روز دوشنبه ، محمدرضا خانزاده، میلاد فخرالدینی، حبیب‌ فر عباسی، سعید واسعی، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه 6 بازیکن تیم فوتبال تراکتور در دیدار معوقه هفته بیستم مقابل فولاد حضور ندارند.
- مهدی مهدی‌پور هافبک تیم استقلال در جریان تمرین روز گذشته دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه مچ پا شد و قرار است پزشکان در خصوص حضور یا عدم حضور وی در دیدار روز دوشنبه مقابل صنعت نفت آبادان تصمیم‌گیری کنند.این دیدار یکی از بازیهای معوقه لیگ برتر فوتبال به حساب می آید.
-  اینفانتینو رئیس فیفا خبر داد؛ قانون آفساید تغییر می کند!
وی ادامه داد: بررسی قانون آفساید، قوانین 2 پنالتی و 3 پنالتی در دست بررسی است. تاریخ آفساید بلند و طولانی است و VAR هم شرایط بهتری برای داوران ایجاد کرده است، آفساید یک قانون است و می تواند تغییر کند. در حال آزمودن روش‌‌های جدید هستیم چرا که حیف است زیبایی گل را با آفساید از بین ببریم.
- در یکی از بازیهای معوقه لیگ برتر فوتبال که روز دوشنبه انجام خواهد شد ، استقلال برای مقابله با صنعت نفت ، بدون احمد موسوی تنها بازیکن مصدوم خود رهسپار آبادان شد. 
- باشگاه پرسپولیس چند روز پیش از هواداران خود درخواست کمک مالی کرد تا بتواند بخشی از مشکلات مالی را حل کند. ابراهیم شکوری، سخنگوی باشگاه پرسپولیس در این باره گفت: "ریال به ریال مبالغی که در این شرایط کرونایی و با هر درآمدی، با قلبتان واریز می‌کنید، روی چشم ما جا دارد و قدردان آن هستیم. تا ساعت 17 روز شنبه مبلغ 1/289/300/000 واریزی هواداران است.
-برنامه تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های جهان بدین شرح اعلام شد :  ایران – ژاپن 7 خرداد – ساعت 15/30، ایران – روسیه 8خرداد – ساعت 14/30 ، ایران – هلند 9 خرداد – ساعت 14/30 ،  ایران – کانادا  13 خرداد – ساعت 14/30،  ایران – ایتالیا  14 خرداد – ساعت 22 ، ایران – بلغارستان 15 خرداد – ساعت 22 ،  ایران – آمریکا  19  خرداد – ساعت 18/30 ، ایران – صربستان  20 خرداد – ساعت 12/30 ، ایران – آلمان 21 خرداد – ساعت 12/30 ، ایران – استرالیا  265 خرداد – ساعت 14/30 ، ایران – برزیل 26 خرداد – ساعت 23/30 ،  ایران – اسلوونی 27 خرداد – ساعت 18/30 ،  ایران – فرانسه 31 خرداد – ساعت 15/30 ،  ایران – لهستان اول تیر – ساعت 17۰30 ، ایران – آرژانتین 3 تیر – ساعت 18/30
- با عقد قرارداد تازه عیسی آل نعمه ، مربی تیم دسته اولی استقلال خوزستان شد.
- تمرینات اعضای تیم پیکان تهران که بعد از دیدار با سایپا که با برد دو بر یک شاگردان مهدی تارتار همراه بود، با توجه به توقف  مسابقات لیگ برتر، 5 روز تعطیل شده بود از روز یک شنبه دوباره آغاز شد.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار