PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۶۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی-

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- در سه بازی معوقه لیگ برتر فوتبال ایران ، پرسپولیس در اصفهان 2 - 1بر ذوب آهن غلبه کرد ، مصاف تراکتور با فولاد یک بر یک به پایان رسید و استقلال در آبادان با گل وقت های اضافی آرمان رمضانی یک بر صفر از سد صنعت نفت آبادان گذشت . 
- افرادی که در جریان بازی با ذوب آهن به اتوبوس‌ کاروان پرسپولیس در مسیر هتل به ورزشگاه فولادشهر نارنجک پرتاب کرده بودند و با موتور سیکلت قصد فرار از منطقه را داشتند، دستگیر شدند.
- در هفته بیست و پنجم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال ایران این نتایج رقم خورد : شهرداری آستارا یک - چوکا تالش یک ، خیبر 3 - رایکا یک ، هوادار تهران 2 - آرمان گهر صفر ، نود ارومیه یک - خوشه طلایی ساوه یک ،استقلال خوزستان صفر - پارس جنوبی صفر ، فجرسپاسی 2 - استقلال ملاثانی یک ، گل ریحان البرز 2 - ملوان انزلی یک ، شاهین بوشهر 2 - بادران یک ، مس کرمان صفر - قشقایی شیراز 3
- امید نورافکن هافبک سپاهان یکی از نفرات ثابت اردوهای پیشین تیم ملی به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا 4 هفته از میادین فوتبال دور خواهد بود و با این وضعیت اردوی تیم ملی در کیش و دیدارهای مقدماتی جام جهانی را از دست داد.  ، علی کریمی دیگر بازیکنی است که به دلیل آسیب دیدگی اردوی تیم ملی را از دست داد. 
-  وحید هاشمیان و ماریو توت، دستیاران ایرانی و کروات اسکوچیچ سرمربی ایران  به همراه مسئولان فدراسیون فوتبال راهی جزیره کیش شدند تا در دومین بازدید از محل اردوی تیم ملی، شرایط محل تمرین و اقامت اعضای ایران را ارزیابی کنند.
- باشگاه پرسپولیس 5 درصد دیگر از قرارداد اعضای این تیم را به حساب هایشان واریز کرده و تا فردا به دست بازیکنان و کادرفنی خواهد رسید. با واریز این پول میزان پرداختی های باشگاه به بازیکنان به 60 درصد می رسد. 
- مسابقات گروه F انتخابی جام جهانی 2022 با حضور تیم های ژاپن، قرقیزستان، تاجیکستان، میانمار و مغولستان از 13 تا 25 خردادماه به میزبانی ژاپن در شهر اوزاکا برگزار می شود و با اعلام فدراسیون جهانی فوتبال حسن کامرانی فر به عنوان ناظر تیم داوری این گروه انتخاب شده است. داورانی از کشورهای لبنان، عمان، قطر، چین تایپه و امارات مسابقات این گروه را قضاوت می کنند.
- پس از بازی ذوب آهن با پرسپولیس ، بنا بر ادعای باشگاه ذوب آهن کنعانی زادگان از تیم تهرانی به رختکن ذوبی ها حمله کرده که با دخالت نیروی انتظامی  به بیرون هدایت شد.
-  آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون  جودو درباره آخرین وضعیت تعلیق این رشته ورزشی گفت: تعداد زیادی از افراد که دل‌شان با نظام نیست از جمله برخی از مسئولان، از تعلیق جودوی ایران خوشحال هستند.
- با اعلام  اسامی بازیکنان تیم ملی اسپانیا برای شرکت در پیکارهای یورو 2020 از سوی لوئیز انریکه ، سرمربی ، نه تنها سرجیو راموس بلکه نام هیچ بازیکنی از رئال در این لیست دیده نمی شود . 
- تخلفاتی در بازی دو تیم استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه آزادی از جانب دو تیم صورت گرفت که براین اساس تیم اصفهانی به دلیل تخلف سوءرفتار تیمی (5کارت زرد) طبق ماده 58 مقررات انضباطی به پرداخت مبلغ 100میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. همچنین فرزاد مجیدی ، عوامل منتسب به باشگاه استقلال به دلیل اعتراض به مقام رسمی مسابقه طبق ماده 64 به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. 
- پیکارهای قهرمانی بوکس آسیا  در دوبی  آغاز شد و طی آن پنج ملی پوش کشورمان رودر روی حریفان خود قرار گرفتند. مراسم قرعه‌کشی با حضور 103 ورزشکار در بخش مردان برگزارشد و طی آن هفت بوکسور کشورمان حریفان خود را شناختند.
- تیم فوتبال زنان یوونتوس،توانست با نتیجه 5-0اینتر را شکست دهد و با 22 پیروزی از 22 بازی، علاوه برکسب عنوان قهرمانی آمار خیره کننده‌ای از خود بجا بگذارد. در پایان این فصل، ریتا گوارینو، سرمربی راه‌راه پوشان پس از 4سال از جمع تورینی‌ها جدا شد. نکته جالب این که دو تیم مردان  یوونتوس و بارسلونا درفصل اخیر ناکام بودنداما در عوض تیم های زنان این دو باشگاه به رکورد های جالب توجهی  دست‌ یافتند . 
- در دیداری دوستانه فوتبال ،  تیم‌های اوکراین و بحرین در خارکیف به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. در این دیدار بحرین توسط سعید ضیا از روی نقطه پنالتی در دقیقه 74 از میزبانش پیش افتاد اما در ادامه اوکراینی‌ها در واپسین دقایق توسط تسیگانکوف در دقیقه 90 بازی را به تساوی کشاندند. بحرین حریف ایران در رقابت‌های مقدماتی راه‌یابی به جام جهانی است. تیم ملی فوتبال ایران 17 خردادماه به مصاف بحرین خواهد رفت.
- سایت «فوتبال ایتالیا» خبر داد که آنتونیو کونته سرمربی اینتر که در این فصل از سری آ موفق شد به رکوردهای متوالی یوونتوس در قهرمانی سری آ پایان برد، گزینه رئال مادرید برای فصل آتی شد.
 - دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اسامی ملی پوشان کشورمان برای شرکت در اردوی کیش و حضور در دور برگشت  انتخابی جام جهانی در بحرین را اعلام کرد.
دروازه بان : بیرانوند، عابدزاده،نیازمند، اخباری
مدافعان : خلیل زاده، کنعانی زادگان،پورعلی گنجی، مجید حسینی ، محرمی، میلاد محمدی، جعفر سلمانی، اسماعیلی فر
هافبک ها : حاج صفی، نوراللهی،عزت اللهی، کامیابی نیا، وحید امیری، قلی زاده، قدوس، جهانبخش، ترابی
مهاجمان : آزمون، طارمی، انصاری فرد و قایدی
- مهدی پاشازاده که به بیماری کرونا مبتلا شده بود، بهبود پیدا کرد. تست دوم پیشکسوت استقلال بعد از دو هفته درمان منفی شد تا او بتواند در تمرینات تیمش حاضر شود.
-  ادوارد مندی دروازه بان چلسی، در جریان دیدار برابر استون ویلا در هفته آخر لیگ جزیره دچار مصدومیت شد و در ابتدای نیمه دوم جای خود را به که پا داد تا در آستانه فینال لیگ قهرمانان اروپا 2021  یک شوک بزرگ به آبی‌های لندن وارد شود.
- کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی جلسه ای شکایت باشگاه سایپا علیه پیکان را مورد بررسی قرار داد و نتیجه مسابقه را از پیروزی 2-1 پیکان به برتری سه بر صفر سایپا تغییر داد. درجریان مسابقه سایپا با پیکان ، از سوی تیم پیکان ، یک تعویض اضافی (ششمین تعویض) صورت گرفت که با شکایت سایپا همراه بود.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار