PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: ۶۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- شمارش معکوس برای ادامه بازیهای تیم ملی فوتبال در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر آغاز شد ، ملی پوشان که تحت نظارت اسکوچیچ در اردوی کیش بسر می برند باید در تاریخ های 13 ، 17 ، 21 ، 25 خرداد دیدارهای دور برگشت خودرا به ترتیب برابر کشورهای هنگ کنگ ، بحرین ، کامبوج و عراق در کشور بحرین برگزار کنند . 
- «هانسی دیتر فلیک» مربی بایرن پس از کناره گیری از این تیم ، سرمربی تیم ملی آلمان شد. وی با قراردادی سه ساله به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال آلمان انتخاب شد او قرار است پس از مسابقات یورو  سکان هدایت ژرمن‌ها را از «یواخیم لو» تحویل بگیرد.
-  با توجه به برگزاری اردوی تیم ملی در جزیره کیش، سازمان لیگ برتر تصمیم گرفته بازی عقب افتاده استقلال با تیم پدیده را همزمان با سوپر جام برگزار کند چون فقط برنامه بازی ها در این روز جای خالی دارد.
- باشگاه استقلال مدعی است که تیم پیکان در زمان انجام بازی با این تیم بر خلاف مقررات چهار بار در زمان‌های مختلف اقدام به تعویض کرده است و باید نتیجه تساوی این دو تیم با برد انضباطی سه بر صفر آبی‌ها تغییر کند. این در حالی است که سازمان لیگ فوتبال، فرم گزارش بازی را طوری تنظیم کرده  که پنج تعویض پیکان، در سه زمان مختلف بوده و قوانین زیر پا گذاشته نشده است.
- پس از خداحافظی «سرجیو کونسیسائو» سرمربی پورتو با بازیکنان این تیم، رسانه‌های ایتالیایی خبر دادند این مربی جانشین «گتوزو» در تیم ناپولی می‌شود. «چیرو ونراتو» خبرنگار ایتالیایی خبر داده است که قرارداد کونسیسائو با ناپولی آماده شده  و توافقات لازم صورت گرفته است. این قرارداد دو ساله و شامل مبلغ سالانه ۵.۵ میلیون یورو خواهد بود. 
- سرمربی پیکان با انتشار یک پست اینستاگرامی به حکم کمیته انضباطی مبنی بر سه بر صفر شدن دیدار با سایپا طعنه زد و از سمتش کناره گیری ‌کرد.
- روز چهارشنبه در آغاز هفته 26 ، این بازیها در لیگ دسته اول فوتبال ایران برگزار خواهدشد : رایکا با هوادار ، ملوان با فجرسپاسی ، خیبر با گل ریحان ، آرمان گهر با شهرداری آستارا ، بادران با نود ارومیه ، استقلال ملاثانی با خوشه طلایی پنج شنبه : چوکا با شاهین ، جمعه : قشقایی با استقلال خوزستان و پارس جنوبی با مس کرمان
- چهارشنبه شب و در ساعت 23/30 دقیقه به وقت تهران ، مسابقه فینال لیگ فوتبال اروپا بین تیمهای منچستریونایتد از انگلیس و ویارئال از اسپانیا در کشور لهستان برگزار خواهدشد.
- سیروس دین محمدی بازیکن اسبق تیم ملی ، تراکتور و استقلال ، به عنوان مدیر فنی تیم دسته اولی نود ارومیه منصوب شد.
- با پیشنهاد رسمی از سوی فدراسیون فوتبال و موافقت مدیریت باشگاه پرسپولیس و با هماهنگی کادرفنی، کریم باقری برای مدتی کوتاه، در اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان حضور پیدا می‌کند تا در راه صعود به جام جهانی در کنار دراگان اسکوچیچ فعالیت کند. وی قبلا نیز با تیم ملی بود اما به خاطر پرسپولیس ، اردوی ملی پوشان راترک کرد.
- با استعفای حامد نجفی، یونس قربانی مالک جدید باشگاه، به عنوان مدیرعامل در ماشین سازی فعالیت خواهد داشت. ضمن اینکه سیدمحمد علوی، مدیر سابق تیم فوتبال ماشین سازی که سال گذشته در مقطعی وظایف مدیرعاملی را هم بر عهده داشت، جای کاظم محمودی را گرفت و قرار است مراسم معارفه مدیر جدید تیم نیز  در تمرین برگزار شود.
- مسابقات گروه B انتخابی جام جهانی 2022 با حضور تیم های استرالیا، اردن، چین تایپه، کویت و نپال از 13 تا 25 خردادماه به میزبانی کویت برگزار می شود و با اعلام فدراسیون جهانی فوتبال مسعود مرادی به عنوان ناظر تیم داوری این گروه انتخاب شده است. داورانی از کشورهای بحرین، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، عمان و قطر مسابقات این گروه را قضاوت می کنند.
- پرسپولیسی ها  پس از برتری دو بر یک برابر ذوب آهن در اصفهان،  با نظر کادر فنی، تمرینات خود را شش روز تعطیل کردند.
- اسکوچیچ سرمربی تیم ملی اعلام کرد نام سه بازیکن از جمع 26 بازیکن پس از پایان اردوی کیش از لیست تیم حذف خواهد شد و ایران با 23 بازیکن برای برگزاری دور برگشت بازیهای مقدماتی جام جهانی به بحرین خواهد رفت.
- الکس نوری سرمربی ایرانی الاصل سابق وردربرمن و هرتابرلین به کادر فنی تیم ملی فوتبال آمریکا اضافه شد.
- فدراسیون جهانی کاراته اعلام کرد پس از حمیده عباسعلی، بهمن عسگری و سارا بهمنیار که پیش از این سهمیه‌ خود را در المپیک توکیو قطعی کرده بودند، سجاد گنج زاده، به عنوان چهارمین کاراته‌کای ایرانی جواز حضور در المپیک را از طریق رده‌بندی بدست آورد.
- روبرتو دزربی سرمربی سابق ساسولو هدایت شاختار دونتسک اوکراین را برعهده گرفت.
- گنارو گاتوزو، سرمربی فصل قبل ناپولی، با قراردادی دو ساله هدایت فیورنتینا را برعهده گرفت .
- پپ گواردیولا از سوی اتحادیه مربیان حرفه ای لیگ (LMA) به عنوان بهترین سرمربی سال فوتبال انگلستان برگزیده شد و ″جایزه موسوم به سرالکس فرگوسن″ را بدست آورد.
- در مسابقات بوکس قهرمانی آسیا در امارات ، میثم شلاقی ، احسان روزبهانی ، امید احمدی صفا ، دانیال شه بخش از ایران  با غلبه بر حریفان در دور نخست به مرحله یکچهارم صعود کردند اما اشکان رضایی با شکست برابر سافیولین از قزاق حذف شد.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار