PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۶۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- در اولین روز مسابقات لیگ والیبال ملت های جهان این نتایج به دست آمد: فرانسه سه بلغار صفر ، آلمان سه استرالیا صفر ، صربستان سه اسلوانی یک ، روسیه سه هلند صفر ، آمریکا سه کانادا صفر ، لهستان سه ایتالیا صفر ، برزیل سه آرژانتین صفر
- تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود از سری دیدارهای لیگ والیبال ملت های جهان در میان ناباوری سه بر صفر مغلوب ژاپن شد . ژاپن در سه ست متوالی 25 - 19 ، 25 - 22 ،  26-24  ،  بر ایران غلبه کرد. غایب بزرگ این پیکار سعید معروف پاسور ایران بود . 
- فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه‌ای درباره کمک 52 میلیاردی سازمان برنامه و بودجه، تکذیبیه وزارت ورزش را تکذیب کرد. فدراسیون فوتبال توانست پس از رایزنی از سازمان برنامه و بودجه، بودجه خوبی برای حمایت از تیم‌های ملی بگیرد، اما وزارت ورزش اعلام کرد بخش اعظم این مبلغ را پرداخت نمی‌کند. 
- رسانه سعودی اسپورت از موافقت سه سرمربی برای قبول هدایت تیم الهلال خبر داد. طبق ادعای سعودی اسپورت، مدیران الهلال به سرپرستی فهد بن نافل موفق شدند تا موافقت اولیه لئوناردو ژاردیم، مارکو سیلوا و لوئیس کاسترو را به دست بیاورند و اکنون هیات مدیره الهلال در پی انتخاب بهترین گزینه از میان سه فرد ذکر شده است.
- نشریه «lastampa» ایتالیا در خبری جنجالی مدعی شد ژوزه مورینیو سرمربی جدید آ.اس رم با کریستیانو رونالدو فوق ستاره یوونتوس و هموطنش تماسی را برقرار کرد.طبق ادعای این رسانه ایتالیایی، آقای خاص در این تماس تلفنی از آینده رونالدو پرس و جو کرد و او را برای آمدن به آ.اس رم تشویق. رونالدو این روزها در اردوی تیم ملی کشورش حضور دارد و طبق گزارش های رسیده، از همبازی هایش خداحافظی  و جدایی از یووه را قطعی کرده است.
- فابریتزیو رومانو خبرنگار سرشناس ایتالیایی مدعی شد قرارداد ماسیمیلیانو آلگری با یوونتوس امضا شده و بزودی رسما این خبر اعلام خواهد شد. قرارداد آلگری با بانوی پیر تا سال 2025 اعتبار دارد و این مربی ایتالیایی سالیانه 9 میلیون یورو دستمزد دریافت خواهد کرد.
- فدراسیون فوتبال ایران در دوران کرونا نتوانسته از کمک مالی فیفا بهره‌مند شود و از کمک یک میلیون و 500 هزار دلاری فدراسیون جهانی محروم مانده است.
- مقامات آمریکایی اعلام کردند بانک جولیوس بائر سوئیس اعتراف کرد که در پولشویی ۳۶ میلیون دلاری در رسوایی فیفا بر سر حق پخش تلویزیونی شرکت کرده است.
- عمر القحطان خبرنگار عراقی الاصل شبکه الکاس قطر  نوشت: بعد از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد حذف نتایج تیم های بالانشین با تیم های قعرنشین گروه خود، تیم ملی فوتبال ایران متضررترین خواهد شد چون مقابل کامبوج قعرنشین گروه سوم ، 14 گل زده است. به همین خاطر اگر ایران بخواهد به مرحله بعد صعود کند باید در تمام بازی های پیش رو را برنده شود در غیر این صورت از رقابت های انتخابی خداحافظی خواهدکرد.
- در دو پیکار باقی مانده از هفته بیست و ششم لیگ دسته اول فوتبال ایران ، قشقایی شیراز و پارس جنوبی جم در منزل خود با نتایج مشابه یک بر صفر ، بر استقلال خوزستان و مس کرمان پیروز شدند.
- به دنبال تصمیمات اخیر گروه پزشکی ملی بحرین در راستای مبارزه با ویروس کووید 19 ، فدراسیون فوتبال این کشور اعلام کرد که رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 و جام ملت‌های 2023 پشت در‌های بسته و بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.
- احمد جمشیدیان که به جای پایان رافت مربی تیم دسته اولی فوتبال شهرداری آستارا شده بود به خاطر کسب نتایج ضعیف به صورت توافقی از تیم مرزنشین گیلانی جدا شد.
گویا رافت بار دیگر به این تیم بر می گردد. همچنین شنیدیم که علی لطیفی مربی تیم نود ارومیه شده است . 
- طبق ادعای منبع پرتغالی O Jogo؛ باشگاه تاتنهام انگلیس امکان جذب مهدی طارمی را از پورتو جویا شده است، طارمی در فصل گذشته پرتغال موفق به ثبت 16 گل و 11 پاس گل شد. پورتو هیچ تمایلی به فروش مهاجم آماده خود ندارد و بر سر فروش او حاضر به مذاکره با سایر باشگاه ها نیست. بنابراین تنها راه خروج طارمی از پورتو، فعال کردن بند خرید 60 میلیون یورویی او است.
- در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات وزن 81کیلو گرم بوکس قهرمانی آسیا به میزبانی دبی، میثم قشلاقی در مقابل ارکین عادیل‌بک از قرقیزستان به برتری رسید و فینالیست شد. وی در مسابقه پایانی با برنده ازبکستان و تاجیکستان مبارزه خواهد کرد. همچنین در نیمه‌نهایی  وزن 75 کیلو این رقابت ها سید شاهین موسوی بوکسور المپیکی ایران در مقابل آبیلخان آمانکول شکست خورد و به مدال برنز بسنده کرد.
- در آغاز مرحله برگشت دور مقدماتی جام جهانی 2022  قطر از منطقه آسیا تیم ملی ژاپن با ده گل تیم میانمار را شکست داد و صعودش را حتمی کرد.
- پنجمین روز از رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا جمعه 7 خرداد با برگزاری رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی در دوبی پیگری شد و دانیال شه‌بخش ملی‌پوش المپیکی بوکس ایران با برتری مقابل بوکسوری از هند (3-2)، فینالیست شد. دانیال برای کسب مدال طلا به مصاف اردنبات از مغولستان می رود.
- تیم سایپا به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به تیم استقلال، قهرمان لیگ برتر فوتبال جوانان تهران شد .
- علاوه بر داگلاس که به گرمیو پیوست داوید آلابای بلژیکی با انتقالی آزاد و پنج ساله از بایرن مونیخ به رئال مادرید رفت . 
- باشگاه ترابزون اسپور با انتشار بیانیه از 5 بازیکن خود که قراردادشان به پایان رسیده، ضمن تقدیر و تشکر  برای آنها در آینده آرزوی موفقیت کرد. مجید حسینی مدافع ملی پوش کشورمان یکی از بازیکنانی است که ترابزون جدایی این بازیکن را اعلام کرد. پیش از این مدیر برنامه این بازیکن از اختلاف طرفین برای تمدید قرارداد خبر داده بود. بنا به گزارش های رسیده، حسینی از بلژیک و قطر پیشنهاداتی دارد.
-  در مسابقات انتخابی المپیک بسکتبال سه نفره بانوان در اتریش ، تیم دختران ایران با شکست برابر ژاپن ، استرالیا ، اوکراین و تایلند ، از دور رقابت‌ها کنار رفت ، ملی‌پوشان بسکتبال سه نفره ایران برای کسب سهمیه المپیک ، مسابقات مجارستان را هم پیش رو دارند که 14 تا 16 خرداد برگزار می شود.
- رضا عابدینی والیبالیست کشورمان  در ابتدای ست دوم بازی ایران – ژاپن به دلیل بالابودن دمای بدنش (38 درجه) تا مشخص‌شدن نتیجه تست کرونا به اتاق ایزوله رفت. نتیجه تست آنتی‌ژن او که در ابتدای بازی گرفته شده بود، منفی بوده ولی به دلیل داشتن تب 38 درجه روانه اتاق ایزوله شد تا تحت آزمایش PCR قرار بگیرد.
- شکایت باشگاه پیکان تهران درباره رای جنجالی کمیته انضباطی برای بازی این تیم مقابل سایپا به کمیته استیناف ارسال شد.
- ابراهیما کوناته با عقد قراردادی پنج ساله از لایپزیگ به لیورپول پیوست؛ لیورپول برای این انتقال 35 میلیون یورو می پردازد.
-  مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام قهرمانان ترکیه از  در استانبول ترکیه آغاز شد ، محمدمهدی جواهری ، امیررضا ده بزرگی ، ایمان محمدی ، امیر عبدی ، محمد ناقوسی و مرتضی الغوسی ملی پوشان ایران در این رقابت ها هستند.
- ساعت 23/30 دقیقه روز شنبه  مسابقه  فینال فصل اخیر  لیگ قهرمانان فوتبال اروپا بین دو تیم انگلیسی منچستر سیتی و چلسی به قضاوت لاهوز ، داور اسپانیایی در ورزشگاه شهر پورتوی کشور پرتغال برگزار خواهد شد . درفینال لیگ اروپا ، ویارئال اسپانیا پس از تساوی یک بر یک ،  با ضربات پنالتی 11-10 منچستریونایتد را برد و برتخت قهرمانی تکیه زد .
- تیم ملی والیبال ایران روز شنبه در دومین بازی خود در رقابت های لیگ ملت های جهان (2021) به مصاف روسیه خواهد رفت ، این دیدار  ساعت 14/30 برگزار خواهد شد.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار