PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۶۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

-  تیم چلسی از لندن با برتری یک بر صفر مقابل منچستر سیتی ، فاتح رقابت های این فصل لیگ قهرمانان فوتبال اروپا شد. با حضور 16 هزار تماشاگر و به قضاوت تیم داوری اسپانیا تحت رهبری لاهوز ، دوتیم در ورزشگاه شهر پورتوی پرتغال فینال سراسر انگلیسی رابرگزار کردند که چلسی از یک فرصت در دقیقه 42  توسط هاورتز بهره برد و با حفظ این پیروزی برای دومین بار (2017،2021) قهرمان این جام شد.
- نشریه «تایمز» انگلیس خبر داد عربستان برای کاندیداتوری میزبانی جام جهانی 2030 وارد عمل شده و می خواهد به صورت جدی برای کسب میزبانی از این تورنمنت بزرگ فوتبالی اقدام کند. پیش از این عربستان برای میزبانی جام ملت های آسیای 2027 اقدام کرده بود ولی هنوز نتیجه اعلام نشده است. کشورمان، قطر و هند رقبای عربستان برای میزبانی جام ملت های آسیا بودند.
- سه بازیکن تیم ملی والیبال ایران به دلیل بالا بودن دمای بدن یا داشتن علائم سرماخوردگی قرنطینه شدند تا آزمایش کرونا را پشت سر بگذارند. سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران ، رضا عابدینی و محمدرضا حضرت‌پور ، سه بازیکن یادشده محسوب می شوند.
- سایت «diariolasamericas» نوشت: رونالدو با 36 سال سن به خداحافظی از تیم ملی پرتغال خیلی نزدیک است. قبل از خداحافظی، او به اندازه فاصله دو ابرو برای ثبت یک رکورد دیگر به نام خودش فاصله دارد. رونالدو به تنها 6 گل برای برابری با رکورد گل‌های ملی نیاز دارد. رکورد 109 گلی ملی در حال حاضر در اختیار علی دایی مهاجم بازنشسته فوتبال ایران است.
- باشگاه استقلال این روز‌ها به شدت دچار مشکلات مالی شده است، به طوری که پنجره نقل‌وانتقالات این تیم به دلیل عدم پرداخت طلب مربی صربستانی پیشین خود بسته است. از طرفی، بحث تمدید قراردادها، پرداخت مطالبات شیخ دیاباته و هروویه میلیچ نیز بار سنگینی روی دوش باشگاه گذاشته است. در این میان، وکیل میلیچ در نامه‌ای به باشگاه استقلال خواستار مبلغ قابل توجهی از مطالبات موکل خود به همراه سود ضرر و زیان آن شده است. این درخواست باعث تعجب مسئولان استقلال شده که چرا موکل میلیچ چنین درخواستی کرده است. وکیل میلیچ ادعا کرده که در صورت عدم پرداخت این پول به فیفا شکایت خواهند کرد. 
- استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد، باشگاه‌های ورزشی سالنی و مدارس فوتبال تا پایان 15 خردادماه سال جاری در 227 شهر کشور، مجوز فعالیت نخواهند داشت.
- تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در جریان رقابت های لیگ ملتهای جهان بانتیجه سه بر یک مغلوب روسیه شد . (17-25،25-20 ،20-25 ، 17-25) ، کشورمان در مسابقه اول سه بر صفر به ژاپن باخته بود.
- با اعلام مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ،اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان بدون بازیکن خط خورده راهی منامه خواهند شد. با توجه به پروتکل‌های در نظر گرفته شده لیست تیم ملی در منامه بسته می‌شود و تیم ملی در کیش بازیکن خط خورده نخواهد داشت.
- در دو دیدار معوقه از لیگ برتر فوتبال کشورمان ، تراکتور در دربی تبریز با دوگل نریمان جهان و فخرالدینی بر ماشین سازی غلبه کرد و سایپا نیز در مصافی سخت باگلهای علیاری و حیدری در برابر تنهاگل احمدزاده 2-1 بر فولاد پیروزشد.
- در تازه‌ترین رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال، ژاپن جای ایران را به عنوان بهترین تیم آسیا گرفت. ایران نیز با یک پله سقوط در رده نهم رنکینگ جهانی ایستاد.
- در پی بروز مشکلات بوجود آمده برای سقف سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی، مدیر این ورزشگاه از تعویض سقف این سالن خبر داد و گفت: در بازدیدی که نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه طی چند روز گذشته از این مجموعه و سالن 12 هزار نفری این ورزشگاه داشت، 200 میلیارد تومان برای بازسازی مجموعه آزادی اختصاص داده شد که با تصویب این بودجه بزودی سقف سالن پس از مشخص شدن پیمانکار تعویض خواهد شد.
- با پایان رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی بوکس قهرمانی آسیا، قرار است فینال این مسابقات روز دوشنبه برگزار ‌شود. شه‌بخش در وزن 60 کیلو و قشلاقی در وزن 81 کیلو دو فینالیست تیم  ایران هستند که با بوکسورهایی از قرقیزستان و ازبکستان مبارزه خواهندکرد.
- نتایج ضعیف مس کرمان در چند هفته اخیر باعث شده است تا مدیران این تیم دسته اولی درصدد تغییر سرمربی باشند. در حال حاضر چند مربی در فهرست گزینه‌های مس قرار دارند، ولی جدی‌ترین گزینه آنها مهدی تارتار است که چند روز پیش از هدایت پیکان استعفا کرد.
- لوچانو اسپالتی با امضای قراردادی دو ساله هدایت ناپولی را برعهده گرفت.
- علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی،  که به واسطه  درمان پای آسیب دیده خود در ماه مبارک رمضان، آنتی بیوتیک های قوی دریافت می کرد، با توجه به عوارض پیش آمده، دچار سنگ کلیه شد. بر این اساس با توجه فوریت موضوع، عمل جراحی کلیه علیرضا دبیر انجام شد و با خارج شدن چندین سنگ، این عمل با موفقیت به انجام رسید .
- اللهیار صیادمنش به عنوان بهترین بازیکن این فصل باشگاه زوریا لوهانسک انتخاب شد.
- محسن مهرعلیزاده، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری طی حکمی مهدی رسول‌پناه از مدیران سابق باشگاه پرسپولیس را به عنوان مشاور انتخاباتی‌اش منصوب کرد.
- پس از صدور رای کمیته انضباطی فدراسیون درباره تخلف تیم پیکان در استفاده از شش تعویض در جریان بازی با سایپا و سه بر صفر شدن نتیجه این مسابقه به سود شاگردان فراز کمالوند، مهدی تارتار از سرمربیگری پیکان کناره گیری کرد. البته دستیار اول سرمربی پیکان از در تمرینات این تیم حاضر شد و ظاهرا خود تارتار همچنان برای بازگشت به تمرینات تیمش منتظر اعلام رای کمیته استیناف است.جلسه این کمیته سه شنبه این هفته برگزار می‌شود.
- تیم کلن که برای بقا در بوندسلیگای آلمان در مرحله پلی‌آف به مصاف هولشتاین کیل رفته بود با پیروزی 5 بر 2 در مسابقات سطح اول فوتبال  المان ماندگار شد.
- در دیداری تدارکاتی تیم ملی فوتبال عراق به مصاف نپال رفت و به پیروزی پرگل 6 بر 2 دست یافت.
- تیم ملی فوتبال ایران ساعت 15 روز دوشنبه جزیره کیش را به مقصد منامه بحرین ترک خواهد کرد. اردوی چند روزه تیم ملی فوتبال ایران ظهر روز دوشنبه به پایان می‌رسد و بازیکنان برای برگزاری دیدارهای خود در انتخابی جام جهانی به بحرین سفر می‌کنند.
- مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتسال  روز سه شنبه 11 خرداد در مقر فیفا در شهر  سوئیس و از ساعت 19.30 به وقت ایران ایران آغاز خواهد شد. البته فیفا هنوز به صورت رسمی سیدبندی مسابقات جام جهانی فوتسال را اعلام نکرده است اما طبق اعلام رسانه‌های معتبر جهان، ایران در سید دوم با تیم‌های پاراگوئه، کاستاریکا، تایلند، مصر و جمهوری چک حضور دارد. این مسابقات به میزبانی لیتوانی با حضور 24 تیم و در دو گروه 6 تیمی در شهریور و مهر 1400 برگزار می‌شود.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار