PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۶۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

-  در یک برآورد بدهی و جریمه فوتبال ایران اعم از باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال در 10 سال گذشته به بازیکنان و مربیان خارجی، رقمی معادل 48 میلیون دلار اعلام شد.
- تاریخ پیشنهادی شروع و پایان مسابقات و همچنین نقل و انتقالات لیگ های کشور  از سوی سازمان لیگ فوتبال ایران به فدراسیون فوتبال جهت ارایه به فیفا بدین شرح اعلام شد : شروع مسابقات : 2 مهر 1400 ، پایان مسابقات : 30 خرداد 1401 ، زمان نقل و انتقالات ابتدای فصل( تابستانی) مسابقات حرفه ای : 23 مرداد تا 16 آبان 1400 ، زمان نقل و انتقالات نیم فصل ( زمستانی) : 16 دی  تا 13 بهمن 1400
- بازیکنان تیم پدیده که پس از پیروزی مقابل تیم گل گهر سیرجان به استراحت رفته بودند، از روز دوشنبه ، تمرینات خود را در مشهد از سر گرفتند. اعضا تیم پدیده خراسان همچنین در حاشیه تمرین تست کرونا هم دادند. این تیم قرار است چند بازی تدارکاتی با تیم های مختلف برگزار کند ، که اولین آن روز 15 خرداد با ذوب آهن در اصفهان خواهدبود.
- با اعلام باشگاه بارسلونا ، سرخیو آگوئرو از منچستر سیتی در انتقالی آزاد با قرادادی 2 ساله تا تابستان 2023 به بارسلونا پیوست.
- زیدان سرمربی رئال‌مادرید گفت : باشگاه را ترک کردم چون احساسم این بود سران باشگاه اعتماد به نفس لازم را به من نمی‌دهند و پشتیبانی لازم برای ساختن اهدافی بلند مدت را نخواهند داشت .
- مراسم قرعه کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی روز پنجشنبه 24 ژوئن( 3 تیرماه) به میزبانی مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور برگزار می شود. تیم ملی فوتبال کشورمان روزدوشنبه عازم منامه است تا ادامه مسابقات مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 را انجام دهد و در صورت کسب مجوز صعود منتظر این قرعه کشی است تا رقبایش در مرحله پایانی مشخص شود.
- روملو لوکاکو مهاجم بلژیکی اینتر میلان به عنوان بهترین بازیکن این فصل لیگ فوتبال ایتالیا انتخاب شد.
- دانیال شه‌بخش بوکسور المپیکی ایران با شکست مقابل نماینده مغولستان در رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا به میزبانی امارات، به مدال نقره دست یافت.
- بیژن مقانلو سرمربی تکواندو در خصوص حضورش در اردوی تیم ملی کاراته گفت :  هروی سرمربی تیم ملی کاراته از دوستان نزدیک من است. کاراته از زمان حضور وی افتخارات زیادی کسب کرده است و موفقیت‌های تیم ملی کاراته با هروی، مرا یاد تیم ملی تکواندو در زمان خودم می‌اندازد. اگر خانواده کاراته از تجربیاتی که پیش ازالمپیک 2016 ریو برای تکواندو افتاد ، استفاده کند می تواند در توکیو موفق باشد.
- وب سایت رویک ،  از کشور جمهوری چک مدعی شد که سپاهان ایران به دنبال جذب مارتین هاچک، هافبک سابق اسپارتا پراگ است.
- مسابقات گروه J ، لیگ قهرمانان فوتبال آسیا از 3 لغایت 18 تیرماه به میزبانی تایلند در شهر بوریرام در حالی برگزار می شود که بیژن حیدری به عنوان داور و علیرضا ایلدروم به عنوان کمک داور برای قضاوت این گروه انتخاب شده اند. از طرفی موعود بنیادی فرد به‌همراه علی میرزابیگی و سعید قاسمی قضاوت دیدارهای  دو گروه H و I را برعهده دارند. پیکارهای این دو گروه از تاریخ 4 لغایت 19 تیرماه به میزبانی ازبکستان در تاشکند برگزار می شود. دیدارهای گروههای F و G لیگ قهرمانان آسیا  نیز به میزبانی تایلند از 31خرداد لغایت 20 تیرماه در شهر بانکوک انجام خواهد شد که فغانی به همراه ابوالفضلی و منصوری مسابقات این دو گروه را قضاوت خواهند کرد. 
- دوشان ولاهوویچ مهاجم جوان فیورنتینا به عنوان بهترین بازیکن زیر 23 سال این فصل سری آ انتخاب شد.
-  به نقل از سیرو لوپز ، سرخیو راموس کاپیتان رئال‌مادرید ، پس از 16 سال حضور در این تیم تابستان امسال کهکشانی ها را ترک خواهد کرد.
- بدلیل شیوع موج جدید ویروس کرونا، میزبانی کوپا آمه‌ریکا علاوه بر کلمبیا از آرژانتین هم گرفته شد. گویا به طور ناگهانی این میزبانی به کشور برزیل تعلق گرفت . 
- تیم زنان بارسلونا با پیروزی 4 – 2 مقابل لوانته ، قهرمان جام حذفی فوتبال اسپانیا شد. این تیم قبل از این فاتح لیگ اسپانیا هم شده بود.
-  با پیگیری‌های فدراسیون فوتبال باشگاه‌ها می‌توانند برای مسابقات مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از پنجره نقل و انتقالات سوم استفاده کنند.
- فدراسیون فوتبال چین اعلام کرد از میزبانی دیدارهای گروه A انتخابی جام جهانی 2022 و جام ملت های آسیا 2023 انصراف داد. براین اساساس برگزارکنندکان قصد دارند این مسابقات را به دلیل شرایط کرونا ،  در امارات و به میزبانی دبی برگزار کنند. پیش از این، AFC چین را برای میزبانی از گروه A انتخاب کرده بود.
- الهلال رقیب استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2021 ، قهرمانی در فصل 2020-2021 لیگ عربستان را جشن گرفت. الهلال با این قهرمانی به اولین باشگاه تاریخ لیگ برتر عربستان تبدیل شد که در 3 فصل متوالی بیش از 60 امتیاز در فصل کسب کرده است. دیدار استقلال با الهلال شهریورماه آینده برگزار می شود.
- یک نابینای چینی به عنوان نخستین مرد نابینای آسیایی به قله اورست صعود کرد. او سومین مرد نابینا در جهان است که بر قله اورست پا می‌گذارد.
- سهم تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی در لایحه اصلاحی دولت تغییری نکرد تا با لحاظ بدهی 15 میلیارد تومانی سازمان صدا و سیما به وزارت ورزش که مربوط به سال 99 است، میزان طلب ورزش از این سازمان در سال 1400 به 60 میلیارد تومان برسد.
- پس از ورود تیم ملی فوتبال به فرودگاه منامه از تمامی اعضا تست PCR گرفته شد و پس از آن همگی عازم هتل شدند. طبق پروتکل‎‌های درنظر گرفته شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، کادرفنی و بازیکنان در اتاق‌های تک نفره اسکان پیدا کردند و تا مشخص شدن پاسخ تست‌ها در قرنطینه به سر خواهند برد.
- هتلی که تیم ملی فوتبال ایران در منامه بحرین  مستقر شد ، دیپلمات ردیسن بلو هتل نام دارد که یکی از هتل های معروف و پنج ستاره محسوب می‌شود. این هتل یکی از ساختمان های بلند منامه نیز به حساب می‌آید.  در وبسایت های رزرو هتل، اتاق های «دیپلمات ردیسن» با ارقامی در حدود 150 دلار در اختیار متقاضیان قرار گرفته که چیزی حدود 4 میلیون تومان است.
- کاروان تیم فوتبال نساجی مازندران به‌منظور آماده‌سازی مضاعف در تعطیلات لیگ برتر و برپایی اردوی 8 روزه به استانبول ترکیه رفت . 
- دادگاه عالی ورزش درخواست باشگاه پرسپولیس برای فرجام‌خواهی در پرونده مربی آرژانتینی این تیم را رد کرد و حالا سرخ‌ها فقط 30 روز فرصت دارند تا مطالبات کالدرون را بپردازند.
- مدیران تیم استقلال با توجه به سابقه بد فوتبال ایران در کمیته انضباطی فیفا و قدرت وکلای اروپایی در فدراسیون جهانی با شکست احتمالی درپرونده استراماچونی باید حداکثر طی شش ماه رقم موردنظر را بپردازند، در غیر این صورت دردسرهای بسیار بزرگی برای استقلال ایجاد خواهد شد. نکته قابل توجه این که لایحه شکایت استراماچونی طوری تنظیم شده که در آن به دستمزد تیم حقوقی مربی هم تأکید شده. بنابراین اگر استقلال در این پرونده شکست بخورد، قسمتی از هزینه وکلای استراماچونی را نیز باید بپردازد! رقم دستمزد وکلای این مربی ایتالیایی حداقل 30 هزار یورو می‌شود.
- خلیل زاده عضو هیات مدیره باشگاه استقلال که چند روز قبل استعفای خود را به وزارت ورزش و جوانان ارسال کرده بود، با موافقت وزیر ورزش و جوانان از این هیات مدیره کنار رفت. جانشین خلیل زاده در هیات مدیره استقلال به زودی معرفی می شود.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار