PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۶۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- با اعلام مهدی علی‌نژاد؛ از مسئولان وزارت ورزش ، احمد مددی در سمت خود در باشگاه استقلال ماندگار شد. پیش از این اعضای هیات مدیره استقلال خواهان برکناری مدیر عامل این تیم شده بودند.
 - به دنبال جدایی کاارلو آنچلوتی ، دیوید مویس برای سه فصل سرمربی جدید اورتون خواهد شد.
- کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، سرمربی و کاپیتان تیم استقلال را 15 هزار دلار جریمه کرد. فرهاد مجیدی به دلیل عدم حضور در مصاحبه پیش از بازی با الدحیل مبلغ 10 هزار دلار و وریا غفوری به دلیل مصاحبه بعد از بازی مقابل الشرطه و بی‌اعتبار کردن مسابقه، 5 هزار دلار جریمه شدند.
- کنفدراسیون فوتبال آسیا رای مربوط به حاشیه سفر سرخپوشان پایتخت به شهر گوا و انتشار پستی تاریخی در مورد فتح هندوستان توسط ایران را صادر کرد. پرسپولیس به پرداخت 17 هزار و 500 دلار جریمه نقدی و برگزاری یک بازی بدون حضور تماشاگر بعد از اتمام پاندمی کرونا محکوم شد.
-  به دنبال جدب آگوئروی آرژانتینی ، اریک گارسیااسپانیایی  مدافع 20 ساله منچسترسیتی هم  با قراردادی آزاد به بارسلونا پیوست ، او در منچستر ذخیره بود اما به تیم ملی اسپانیا برای یورو دعوت شد.
 - علیرضا رباط مرادی آزادکار سابق کشتی ایران در دهه 80 بر اثر ایست قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد ، مرادی مدال‌های نقره جام دانکلوف، برنز تورنمنت ایتالیا و برنز جایزه بزرگ باکو در سال 2008 را در کارنامه خود داشت
 او در رقابت‌های انتخابی تیم ملی در سال 84 با شکست حمید سیفی  و طهماسبی و در غیاب علیرضا حیدری به عنوان قهرمانی وزن  96 کیلو کشتی آزاد رسید.
- در شب پایانی رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا، میثم قشلاقی در فینال وزن 81 کیلو در مقابل روزمتوف دیلشودبک از ازبکستان نتیجه را واگذار کرد و صاحب مدال نقره شد. پیش از این در فینال وزن 60 کیلو نیز دانیال شه‌بخش بوکسور المپیکی ایران در مصاف با اردنبات از مغولستان نتیجه را واگذار و به مدال نقره دست یافت. پرونده تیم ایران در رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا با دو مدال نقره و دو برنز بسته شد.
- در پنج بازی لیگ دسته اول فوتبال ایران این نتایج به دست آمد : هوادار 2 - ملوان صفر ، گل ریحان البرز 2 - رایکابابل 3 ، فجرسپاسی 2 - چوکا تالش صفر ، خوشه طلایی 2 - بادران صفر ، شاهین بوشهر 2 - آرمان گهر سیرجان یک 
- تیم فوتبال صنعت نفت آبادان از روز یکشنبه اردوی آماده‌سازی خود را برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر در تهران آغاز کرد و تمرینات این تیم در حال حاضر در ورزشگاه نفت تهرانسر برگزار می‌شود و تا 22 خرداد ادامه خواهد داشت . آبادانی‌ها 15 خرداد در دیداری تدارکاتی در کردان کرج به مصاف سپاهان می‌روند، آنها در تلاشند  یک بازی دوستانه دیگر در تهران به احتمال زیاد با  پرسپولیس داشته‌ باشند.
- پیشنهادی برای برگزاری یک تورنمنت 4 جانبه در شهر مشهد و به میزبانی تیم پدیده مطرح شده که تاریخ آن از 22 تا 26 خرداد است. تیم‌های گل‌گهر سیرجان، ذوب‌آهن اصفهان و پیکان تهران، مهمانان احتمالی این تورنمت هستند -  با توجه به تخلفات صورت گرفته از سوی علی اصغر مدیر روستا، سرپرست تیم پیکان در دیدار برابر سایپا از هفته 23 لیگ برتر فوتبال، با اعلام کمیته انضباطی جلسه رسیدگی به این پرونده روز پنجشنبه 13 خردادماه برگزار می شود.
- بازیکنان پرسپولیس پیش از آغاز تمرین روز گذشته در آزمایش مربوط به تشخیص کووید 19 شرکت کردند. با اعلام نتایج تست‌ها به کادر پزشکی مشخص شد که جواب آزمایش همه اعضای تیم منفی بوده است. پرسپولیس دور جدید تمرینات آماده‌سازی خود را بدون ملی پوشان برگزار کرد .
- از باشگاه بارسلونا خبر رسید که لیونل مسی با بارسلونا برای تمدید قرارداد 2 ساله به توافق رسید ، همه چیز حاکی از آن دارد که فوق ستاره فوتبال جهان  فصل آینده هم در نیوکمپ خواهد بود.
- سامان قدوس هافبک ملی پوش ایران به دلیل دیر اضافه شدن به کاروان تیم ملی، در دیدار با هنگ کنگ حضور نخواهد داشت. 
-  اسکوچیچ سرمربی تیم ملی مجبور شد یک پرسپولیسی را در لیست تیم خط بزند ، قرار است چهار بازیکن از لیست اصلی تیم ملی حذف شوند و فقط تماشاگر بازی‌های تیم ملی در منامه خواهندبود.
 - باشگاه رئال بتیس اسپانیا، طی مراسمی از گابریل کالدرون، سرمربی اسبق خود تقدیر کرد. 
- نشست هیات مدیره باشگاه استقلال در وزارت ورزش برگزار خواهد شد تا در خصوص مدیریت این باشگاه تصمیم گیری های نهایی گرفته شود. 
- مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتسال برگزار شد و ایران با آرژانتین، صربستان و آمریکا در یک گروه قرار گرفت . گروه بندی این مسابقات به شرح زیر است: گروه اول - لیتوانی، کاستاریکا، قزاقستان، ونزوئلا ، گروه دوم - روسیه، مصر، گواتمالا، ازبکستان ، گروه سوم - پرتغال، تایلند، جزایر سلیمان، مراکش، گروه چهارم -  برزیل، جمهوری چک، پاناما، ویتنام ،  گروه پنجم - اسپانیا، پاراگوئه، ژاپن، آنگولا ، گروه ششم - آرژانتین، ایران، صربستان، آمریکا
- ملی پوشان فوتبال ایران پس از ورود به منامه طبق پروتکل‎های بهداشتی مورد تست PCR قرار گرفتند و سپس راهی هتل دیپلمات ردیسن بلو شدند. محل استقرار چهار تیم ایران، عراق، کامبوج و هنگ کنگ در این هتل است اما تیم میزبان در هتل دیگری بسر می برد .

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها