PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۶۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- درآغاز دور برگشت رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2022 در آسیا و از گروه سوم به میزبانی بحرین دو مسابقه برگزارشد که در اولین بازی تیم ایران باگلهای قلیزاده ، امیری و انصاری فرد با نتیجه سه بر یک از سد هنگ کنگ گذشت تا از پنج بازی 9 امتیازی شود. بحرین نیز با هشت گل کامبوج را شکست داد تا با 12 امتیاز صدرنشین شود. عراق با 11 امتیاز استراحت داشت. بازی بعدی ایران روز 17 خرداد با بحرین خواهد بود . 
- علی قلی زاده زننده گل نخست ایران در برابر هنگ کنگ به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.
- به دنبال جدایی مهدی پاشازاده از سمت مربیگری چوکا که به صورت توافقی انجام شد ، تیم تالشی بار دیگر به دست گلزن اسبق تیم ملی افتاد ، فرشاد پیوس که سال قبل توانسته بود چوکایی ها را پس از بیست سال به لیگ یک برساند حالا در ماموریتی جدید و دشوار در هفت بازی باقی مانده باید برای حفظ و بقای تیم گیلانی در لیگ یک تلاش کند. او در ابتدای فصل در ویستاتوربین بود که پس از برکناری جای خودرا به اکبر میثاقیان داد . 
- اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از برتری سه بر یک کشورمان برابر هنگ کنگ در کنفرانس خبری گفت : از نتیجه بازی برای شروع این تورنمنت خیلی راضی هستم. حریف اکثر بازی را در یک سوم دفاعی‌اش پشت سر گذاشت و این روش بازی کردن کار را برای ما سخت کرده بود، انتظار داشتم شرایط مسابقه برای همه یکسان باشد. ما و عراق در این زمین بازی می‌کنیم، اما تیم‌های دیگر (بحرین) در این زمین بازی نمی‌کنند.
- در دو بازی دیگر از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر ، تیم های بنگلادش و افغانستان در گروه پنجم یک بر یک شدند و در دیگر مسابقه فلسطین سه بر صفر سنگاپور را شکست داد.
- با تائید باشگاه بارسلونا، رونالد کومان هلندی برای فصل آینده هم سرمربی این تیم باقی ماند.
- از سری بازیهای فوتبال زیر 21 سال یورو تیم پرتغال با برتری یک بر صفر مقابل اسپانیا به فینال راه یافت.
- کریم انصاری فرد مهاجم ایران همچون بازی رفت مقابل هنگ کنگ گلزنی کرد و با 6 گل در کنار علی مبخوت اماراتی، الدر شاهمرادوف ازبک و المعز علی قطری در رده سوم جدول گلزنان انتخابی جام جهانی در قاره آسیا قرار گرفت.  تاکومی مینامینو و یویا اوساکو هر دو از ژاپن با 8 گل زده و عمر خربین از سوریه با 7 گل در رده های اول و دوم قرار دارند. 
- لاپورتا مدیر باشگاه بارسلونا دیگر قبول کرده که نمی‌تواند جانشینی برای رونالدکومان به عنوان مربی پیدا کند و از این رو قصد دارد به ناچار به مربی هلندی خود اعتماد نماید . از طرف مسی نیز با این تیم با قرارداد 2 ساله به توافق رسیده است. 
- به نقل از سایت اسپورت باکس روسیه، طبق آخرین آمار ترانسفرمارکت قیمت سردار آزمون با افزایش 2 میلیون یورویی به 25 میلیون یورو رسید. او اکنون گرانترین بازیکن تیم زنیت سن‌پترزبورگ و دومین بازیکن گرانقیمت لیگ برتر روسیه پس از نیکولا ولاسیچ 30 میلیون یورویی است. قیمت آزمون البته دریک سال اخیر با افزایش 10.5 میلیون یورویی مواجه شده است.
- در 2 روز گذشته باشگاه بارسلونا 3 خرید به ثبت رساند و نشان داد می‌خواهد ترکیب خود را برای فصل آینده قوی‌تر کند. از انتقال سرخیو آگوئرو و اریک گارسیا آغاز شد و روز گذشته نیز دفاع راست بتیس را به تیم اضافه کرد و اکنون قصد دارد 2 خرید دیگر را رسمی و ستاره‌های هلندی را به تیم اضافه کند. طبق گفته رسانه‌های اروپایی حضور جینی واینالدوم از لیورپول و ممفیس دپای از لیون به بارسلونا قطعی شده و تا هفته آینده این انتقال رسمی خواهد شد.
- دو تیم فوتبال پیکان و گل‌گهر در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند که حسین حیدری و محمد خدابنده لو 2 بار برای پیکان در این مسابقه گل زدند.
- لاپورتا مدیر بارسلونا ، در اقدامی جالب ، جوردی کرویف فرزند یوهان کرایف فقید را به باشگاه بارسلونا فراخواند تا مدیریت فنی تیم را در دست گیرد. لاپورتا که یکی از وفاداران به الگوی کرویف است، می‌خواهد در این راه از پسر ستاره فقید بارسلونا نیز استفاده کند.
- مت لاو خبرنگار تلگراف مدعی شد تاتنهام در آستانه انتصاب آنتونیو کونته به عنوان سرمربی جدید خود است.
- کشورهای صاحب فوتبال اسپانیا و پرتغال به طور رسمی درخواست خود برای میزبانی جام جهانی 2030 را اعلام کردند.
- طبق اعلام مقامات لیگ ، دیدار سوپر کاپ انگلیس موسوم به جام خیریه، روز شنبه 16 مرداد ساعت 20/30 (به وقت ایران) بین تیم های منچستر سیتی و لستر سیتی برگزار خواهد شد.
- با اعلام فدراسیون فوتبال فرانسه ، از فصل 2024-2023
 رقابت های لوشامپیونا از 20 تیم به 18 تیم کاهش خواهد یافت.
- تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در لیگ ملت های جهان در حالیکه یک بر صفر از کانادا عقب بود با نتیجه سه بر یک به برتری رسید ( 22۰25 ، 21-25 ، 22-25 ، 22-25) .
- سیمونه اینزاگی با قراردادی 2 ساله هدایت اینتر ، قهرمان فصل را بر عهده گرفت.
- تیم ملی فوتسال ایران در جدیدترین رنکینگ جهانی همچنان با کسب 1609 امتیاز، در جایگاه ششم جهان و اول آسیا ایستاده است. ایران فاصله 10 پله‌ای خود با تیم دوم قاره یعنی ژاپن 1368 امتیازی را حفظ کرده است.
- رحیم تبریزی استاد و مربی بزرگ کشتی ایران و مازندران، مردی که قهرمانان بزرگی را تعلیم و به جامعه ورزش تحویل داد، چهره در نقاب خاک کشید. حاصل سالها تلاش به بار نشستن درختان پر ثمری چون عسگری محمدیان، مجید ترکان، مراد محمدی، قهرمانان ارزنده جهان و المپیک و مدال آوران و افتخار آفرین بیشمار دیگر بود. یاد و نامش جاودان.
- ناصر فریاد شیران استعفای خود را از سمت مديريت آکادمی باشگاه استقلال به احمد مددی مدیرعامل تیم ارائه کرد و این استعفا از سوی مددی پذیرفته شد.
- در ادامه دیدارهای لیگ ملتهای والیبال جهان به میزبانی ایتالیا ، روسیه و صربستان با نتایج مشابه 3-1 ، به ترتیب از سد تیمهای آمریکا و ژاپن گذشتند ، لهستان و فرانسه سه بر صفر بر استرالیا و برزیل فائق آمدند و ایتالیا میزبان رقابتها سه بر دو بر بلغارستان غلبه کرد.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار