PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۶۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- تیم ملی والیبال ایران در ادامه مسابقات جام ملت های جهان به میزبانی ایتالیا سه بر صفر بر بلغارستان غلبه کرد (25-20 ، 33-31 ، 25-22). این چهارمین برد متوالی والیبال کشورمان بود. 
- بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در سالن تمرینی هتل محل اقامت خود زیر نظر کادر فنی تمرین با وزنه را پشت سر گذاشتند.دراگان اسکوچیج، وحید هاشیمان، کریم باقری، ماریوتات و سایر اعضای کادرفنی در سالن وزنه حضور داشتند و به مدت یک ساعت فعالیت‌های تمرینی مربوط به وزنه را انجام دادند.
- در سه بازی دوستانه فوتبال باشگاهی در کشورمان ، سپاهان با صنعت نفت در کمپ تمرینی کردان یک بر یک شد ، آلومینیوم و مس رفسنجان هم در اراک به همین نتیجه رضایت دادند اما در بازی ذوب آهن با پدیده در اصفهان ، تیم ذوب آهن سه بر دو فاتح شد ، قرار است روز چهار شنبه (19خرداد) پرسپولیس با صنعت نفت به میدان بروند.
- در ادامه بازیهای مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 ، تیم کره جنوبی با نتیجه پر گل 5-0 از سد تیم ترکمنستان گذشت .
- پپ گواردیولا مربی اسپانیایی منچستر سیتی به عنوان بهترین مربی فصل لیگ برتر انگلیس انتخاب شد.
- محمد نصرتی بازیک اسبق تیم ملی فوتبال ایران ، از سمت سرمربیگری پارس جنوبی جم برکنار شد.
- تیم ملی فوتسال کشورمان یک هفته قبل از شروع جام جهانی در تورنمنتی چهار جانبه به مصاف اسپانیا، بلاروس و اسلواکی خواهد رفت. هنوز محل دقیق برگزاری این مسابقه ها مشخص نشده است.
- ستاد مقابله با کرونا در ورزش درخواست برگزاری مسابقات فصل آینده لیگ برتر فوتبال ایران با ظرفیت 20 درصدی ورزشگاه‌ها را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کرده و باید منتظر ماند و دید پس از گذشت 19 ماه، این امکان فراهم خواهد شد یا خیر؟
- در دومین روز از رقابت‌های سامبوی قهرمانی آسیا که در تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است، سامبیست ایران با شکست حریفان خود در جمع چهار ورزشکار برتر این رقابت‌ها قرار گرفت. مدنی در مسابقات وزن 82 کیلو ابتدا حریفی از قزاقستان را شکست داد و در دور بعد با برتری برابر ورزشکاری از افغانستان به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ایران با دو نماینده در این رقابت ها شرکت کرده است که علیرضا چراغی در وزن 64 کیلو با شکست برابر حریفی از تاجیکستان از دور مسابقات حذف شد.
- سرپرست کمیته بازاریابی و تلویزیون فدراسیون اعلام کرد پس از رایزنی و مکاتبات متعدد، در نهایت حق پخش بازیهای تیم ملی فوتبال ایران در بحرین به حساب فدراسیون فوتبال واریز شد.
- قانون جدید خطای «هند» با شروع دیدارهای یورو 2020 اجرایی می شود ، برخورد "اتفاقی" توپ با دست بازیکن "تیم مهاجم" هنگام حمله منجر به گل ، خطا نبوده و جریمه ای در پی نخواهد داشت.
- تیم ملی والیبال ایران در رده بندی جهانی موفق شد در جایگاه ششم جهان بایستد؛ ایران برای اولین بار موفق شده به رتبه ششم جهان صعود کند.
- سایت رسمی فدراسیون جهانی کاراته در آستانه تورنمنت کسب سهمیه المپیک به میزبانی پاریس نوشت: این رقابت ها طی روزهای 11 الی 13 ژوئن (21 - 23 خرداد) در سالن پیر دو کوبرتن به روی چهار تاتامی برگزار و در پایان، 24 سهمیه المپیک مشخص خواهد شد. نزدیک‌ به 500 ورزشکار از 98 کشور جهان برای نبرد رویای المپیک، ثبت نام کرده اند تا در نهایت، سه کاراته کای برتر هر بخش، بلیت المپیک را برای خود رزرو کنند.
- از بحرین خبر می رسد که تست کرونای علی فائز، مدافع تیم ملی عراق مثبت شد و این بازیکن باید در هتل منامه در قرنطینه به سر ببرد. 
- علی عاشور مربی تیم الرفاع بحرین در کارشناسی دیدار روز دوشنبه ایران با بحرین در برنامه تلویزیونی این کشور عنوان کرد: این بازی برای هر دو تیم سخت و سرنوشت ساز است. جزئیات در این رقابت تعیین کننده خواهد بود. به نظرم تیم ملی بحرین می تواند با دفاع بی نقص ، ایران را با نتیجه یک بر صفر با گلزنی کمیل الاسود شکست دهد.
- اللهیار صیادمنش مهاجم ایرانی لیگ اوکراین تنها بازیکنی‌ست که از تیمی جز دیناموکیف و شاختاردونتسک در ترکیب تیم منتخب فصل قرار می‌گیرد ، او 19 بار برای زوریا به میدان رفت و 5 گل و 3 پاس گل را به نام خود به ثبت رساند.
- بابت حق پخش بازیهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2022 در بحرین، مبلغ 68 هزار دلار از سوی صدا و سیما به حساب فدراسیون فوتبال واریز شد. این موضوع به طور رسمی از سوی فدراسیون فوتبال اعلام گردید. با احتساب هر دلار 23.500 تومان فدراسیون فوتبال بابت حق پخش بازی های تیم ملی در بحرین نزدیک به 1 میلیارد و 600 میلیون تومان دریافتی داشته است.
- عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال در بحرین گفت: فدراسیون صرفا در جهت منافع ملی گام بر می دارد. ما از هرگونه رفتار جانبدارانه پرهیز کرده و برای شادی ملت عزیز تلاش می کنیم. تیم‌ملی از لحاظ موقعیت فعلی در یک تلاطم پیچیده تاریخی قرار دارد. فصل حاضر فصل عبور از بحران است .
- باشگاه الهلال قصد دارد در اردوی اتریش 5 بازی دستگرمی برگزار کند و بعد از بازگشت از اردوی یک ماهه دو بازی تدارکاتی دیگر نیز انجام دهد . تیم عربستانی این روزها خود را برای دیدار با استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2021 آماده می‌کند.
- تیم ملی فوتبال برزیل بامداد روزشنبه در دور پنجم رقابت های انتخابی جام جهانی 2022 قطر به مصاف اکوادور رفت و با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید. گل های برزیلی ها در این بازی را به ترتیب ریچارلیسون(65) و نیمار از روی نقطه پنالتی(90+3)  به ثمر رساندند. برزیل با این پیروزی 15 امتیازی شد و در صدر جدول رده بندی قرار گرفت. آرژانتین هم با 11 امتیاز در رده دوم جدول ایستاد. آرژانتین در این مرحله با شیلی یک بر یک کرده بود.
- طبق اعلام روزنامه الاقتصادیه عربستان ژاردیم از سران باشگاه الهلال خواسته یک دروازه بان و مدافع خارجی به همراه یک هافبک بازیساز شماره 10 را جذب کنند.جووینکو نقش بازیکن شماره 10 را در الهلال بازی می کرد که او در نهایت از تیم جدا شد و به همین خاطر ژاردیم از سران الهلال خواسته که جایگزین خوبی برای این بازیکن انتخاب کنند.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار