PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۶۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- در سومین روز از مسابقات فوتبال انتخابی المپیک 2022 ناشنوایان و در گروه A , تیم ایران با نتیجه 2 - 0 برابر تیم عراق پیروز شد . در گروه دوم , تیم ازبکستان با نتیجه پرگل 10 بر صفر تیم افغانستان را شکست داد و تیم کره جنوبی 5 بر یک از سد تیم تایلند گذشت.
- فدراسیون فوتبال ارژانتین تایید کرد تیم ملی این کشور در کوپا آمریکا 2021 شرکت خواهد کرد.
- مهدی واعظی یکی از مجریان صداوسیما که اخیرا در برنامه ای زنده مدعی شده بود قهرمانی‌های پرسپولیس در لیگ برتر حاصل حمایت های خاص است ممنوع الکار شده است.
- تیم پرسپولیس در غیاب شش بازیکن ملی پوش خود در حال برگزاری تمرینات آماده سازی برای قهرمانی مجدد در سوپرجام و سپس انجام بازی‌های باقی مانده تا پایان لیگ بیستم است. پرسپولیس چهارشنبه همین هفته 19 خرداد در تهران به مصاف تیم صنعت نفت آبادان خواهد رفت. 
- تیم کشتی آزاد ایران در مسابقات بین‌المللی جام زیلکوفسکی لهستان حضور می‌یابد، «رضا اطری»، «یونس امامی»، «مصطفی حسین خانی»، «محمدحسین محمدیان»، « علی شعبانی»، «علیرضا کریمی»، « امیرحسین زارع» و «امین طاهری» افراد اعزامی به مسابقات هستند.
- سرخی روبرتو بازیکن بارسلونا ، در یک مهمانی بزرگ بدون رعایت پروتکل های بهداشتی شرکت کرده و در نهایت توسط پلیس بازداشت شده است. در این مهمانی بیش از 100 نفر شرکت داشته اند، اما در حال حاضر در یونان برگزاری چنین تجمعاتی غیرقانونی محسوب می شود.
- اخبار حاکی از احتمال جدایی سرخی روبرتو از بارسلونا در فصل تابستان است. کاتالان ها برای خرید آیمریک لاپورت، مدافع میانی منچسترسیتی اقدام کرده اند و ممکن است در هفته های پیش رو روبرتو به عنوان بخشی از قرارداد او راهی ترکیب سیتیزن ها بشود.
-  استکی سرمربی تیم ملی بوکس ادعا کرد شاید اگر مثل تیم‌های دیگر لابی‌ می‌کردیم و زیر میزی می‌دادیم، در آسیایی طلا هم می‌گرفتیم؛ با زور بازو این‌ مدال‌ها را گرفتیم که تقدیم به جامعه بوکس است و در باد آن‌ها هم نمی‌خوابیم.
- قبل از دومین دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر بحرین و با توجه به اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و ستاد برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 در بحرین، ملی پوشان تست PCR دادند.
- سعید ویسین فوتبالیست اهل اتیوپی که در آکادمی جوانان تیم‌های میلان و بنونتو بازی می‌کرد، به زندگی خود پایان داد تا از شر تحقیرهای نژادپرستانه خلاص شود. وی  در بخشی از یادداشت قبل از خودکشی نوشته است : هر جا که می‌روم، مردم با بدبینی و با نفرت مرا نگاه می کنند. این موضوع را  مانند یک تکه سنگ روی خود احساس می‌کنم... حتی وقتی شغلی پیدا کردم، بسیاری از آنها به این دلیل که جوانان سفیدپوست ایتالیایی بیکارند مرا سرزنش می‌کردند.
- تیم  بسکتبال سه نفره زنان کشورمان  در رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو که به میزبانی مجارستان برگزار می‌شود، به ترتیب با تیم‌های ملی چین تایپه و ایتالیا مبارزه کرد ، ملی پوشان کشورمان دیدار با چین تایپه را با نتیجه 16 بر 10  به پایان رساندند و پس از آن مقابل تیم ایتالیا با نتیجه 21 بر 5 مغلوب شدند.  به این ترتیب، تیم  بسکتبال  زنان کشورمان شانس حضور در بازی‌های المپیک را از دست داد.
- روز دوشنبه ، 17 خرداد ، ساعت 21 ، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی  به مصاف بحرین میزبان گروه سوم خواهد رفت . در دیگر مسابقه این گروه ، عراق و کامبوج به میدان می روند.
- مرحله جدید تمرینات تیم تراکتور تبریز ، یاران خطیبی ، بعد از استراحت یک هفته‌ای، از روز - دوشنبه - 16 خرداد ، 
 آغاز شد. از تمامی اعضای تیم فوتبال تراکتور هم تست PCR گرفته شد که براساس نتایج اعلام شده جواب تست تمامی اعضای منفی است. 
- تیم ملی فوتبال هلند که برای یورو 2020 آماده می شود پس از تساوی 2-2 با اسکاتلند ، یک شنبه شب گذشته در بازی تدارکاتی دیگر با سه گل از سد گرجستان گذشت . انگلیس نیز برابر ج رومانی یک بر صفر برنده شد.
- تست کرونا سرخیو بوسکتس هافبک تیم ملی اسپانیا در فاصله یک هفته مانده به یورو مثبت اعلام شد.
- تیم فوتبال نساجی با تعطیلی مسابقات لیگ برتر، هفته 
گذشته راهی ترکیه شد تا اردویی تدارکاتی را در این کشور برگزار کند. آنها قرار است روز سه‌شنبه با پرواز ساعت 14 به ایران برگردند تا تمرینات‌شان را در تهران پیگیری کنند.
 - اسکوچیچ ،  سرمربی تیم ملی فوتبال ایران قبل از مصاف با بحرین گفت :  بازی مقابل بحرین حیاتی است و اهمیت زیادی برای ما دارد. بحرین تیم خوبی است و ما احترام زیادی برای آنها قائلیم. آنها را مثل کف دستم می‌شناسم، مطمئنم می‌توانیم نتیجه بگیریم .
- به دنبال انصراف استرالیایی ها از مرحله پلی آف لیگ آسیا ، کمیته فرعی کووید 19 ،تعیین شده برای رسیدگی به این موضوع تصمیم گرفت تا دیدار پلی آف مابین تیم‌های دائگو چین و چیانگرای تایلند را لغو و قهرمان جام حذفی تایلند را جایگزین سیدنی اف‌سی استرالیا در گروه هشتم کند؛ ضمن اینکه تیم دائگو نیز به طور مستقیم راهی گروه نهم می‌شود. در این بین، دیدار پلی‌آف مابین تیم‌های ملبورن سیتی و سرزو اوساکا نیز لغو شده و تیم ژاپنی به طور مستقیم جواز حضور در گروه دهم را کسب کرده و با گوانگژو چین، کیچی هنگ کنگ و پورت اف‌سی تایلند هم گروه خواهد شد.
- فرهاد مجیدی ،  سرمربی استقلال در آخرین سفرش به دبی با رضا قوچان نژاد و یک بازیکن دو تابعیتی ایرانی دیگر وارد مذاکره شده است. علاوه بر این‌ها علی کریمی که یکی از ستاره‌های دو فصل پیش استقلال بود، به نظر می‌رسد بازگشتش به استقلال چندان دور از ذهن نباشد.
- تیم آلمان با برتری یک بر صفر مقابل پرتغال ، قهرمان رقابتهای فوتبال زیر 21 سال اروپا شد. در این پیکار که با قضاوت سه داور گرجستانی در اسلوانی برگزار شد ، ژرمن ها از گل دقیقه 49 لوکاس نمه چا برای کسب سومین عنوان قهرمانی این رقابتها بهره بردند. اسپانیا و ایتالیا با پنج قهرمانی ، پیشتاز این مسابقات هستند.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار