PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۶۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- تیم ملی فوتبال ایران در گروه سوم مرحله مقدماتی جام جهانی ، منطقه آسیا ، با سه گل سردار آزمون (2گل) و مهدی طارمی ازسد تیم بحرین گذشت و به آینده امیدوار شد در دیگر بازی این گروه تیم ملی عراق در مصاف با کامبوج  4 -1 به برتری رسید.
- مهند علی در ثانیه 18 بازی برابر کامبوج اولین گل عراقی ها را به ثمر رساند تا سریع ترین گل مقدماتی جام جهانی 2022 در منطقه آسیا  به نامش  ثبت شود.
-  با اعلام دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران  در نشست خبری، وحید امیری به دلیل مصدومیت شدید در بازی با بحرین ، به احتمال زیاد نمی تواند در دو بازی آتی، تیم ملی را مقابل کامبوج و عراق همراهی کند.
- وحید امیری هافبک چپ پا و توانمند تیم فوتبال ایران در مسابقه با بحرین بهترین عملکرد را داشت ، او در تمام دقایقی که در میدان بود با حرکات پابه توپ و دوندگی های بی امان ، بیشترین تلاش را کرد و حتی پایه گذار گل اول و پاس به طارمی بود تا با همراهی او سردار آزمون گلزنی کند ، نوراللهی هم در مرکز زمین هرچه در توان داشت ، رو کرد. فراخوانی سامان قدوس در شروع نیمه دوم هم ، از تعویض های خوب اسکوچیچ حکایت دارد.
- درتنها مسابقه روز اول هفته بیست و هشتم لیگ دسته اول فوتبال ایران  ، مصاف دوتیم گیلانی ، شهرداری آستارا و ملوان در انزلی ، 3-0 به سود ملوان خاتمه یافت ، سایر دیدارهای این هفته روز سه شنبه انجام خواهدشد.
- تیم ملی فوتبال سوریه با سه گلی که به گوام زد سند صعودش به مرحله نهایی منطقه آسیا برای راهیابی به جام جهانی به امضا رسید.
- با انصراف لورنزو موزتی در میانه ست پنجم، مرد شماره یک تنیس جهان یعنی نوواک جوکوویچ  به مرحله یک‌چهارم پایانی تنیس آزاد فرانسه راه یافت.
- دیه‌گو شوآرتسمن آرژانتینی با برتری سه بر صفر مقابل یان لنارد اشتروف برای سومین بار طی چهار سال گذشته به مرحله یک‌چهارم نهایی تنیس آزاد فرانسه صعود کرد.
- در دور دوم از مرحله برگشت مسابقات منطقه آسیا برای راهیابی به جام جهانی این نتایج به دست آمد : ایران 3 - بحرین صفر ، عراق 4 - کامبوج یک ، ویتنام 4 - اندونزی صفر ، امارات 3 - تایلند یک ، قرقیزستان صفر - مغولستان یک ، ژاپن 4 - تاجیکستان یک ، هندوستان 2 - بنگلادش صفر ، قطر یک - عمان صفر ، عربستان 3 - یمن صفر ، ازبکستان 5 - سنگاپور صفر ، نپال صفر - اردن 3 ، استرالیا 5 - تایوان یک ، سوریه 3 - گوام صفر ، چین 2 - فیلی پین صفر
- امجد عطوان بازیکن عراق ، بادریافت کارت زرد ازداور مسابقه با کامبوج ، از همراهی تیم ملی کشورش در پیکار بعدی محروم شد.
- "فلوید می‌‌ودر"، بوکسور سرشناس آمریکایی و پردرآمدترین مشتزن جهان ،  از دنیای ورزش حرفه‌ای کناره‌گیری کرد.او در مبارزه‌اش با مانی پاکیائو، بوکسور فیلیپینی در دوم می 2015 رکورد تاریخی 210 میلیون دلار درآمد را ثبت کرد.
- هفته گذشته فدراسیون جهانی ژیمناستیک از کمیته ملی المپیک کشورمان خواست ، انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ایران را برگزار نکند گویا خبر ماجرای رد صلاحیت زهرا اینچه درگاهی به اطلاع فدراسیون جهانی رسیده و این نهاد در نامه‌ای برای کمیته المپیک ایران خواستار ارائه توضیح در این مورد شده است.  هفته گذشته وزارت ورزش از رد صلاحیت مدیریتی زهرا اینجه درگاهی، رئیس فعلی فدراسیون ژیمناستیک خبر داده بود.
- نشریه «مارکا» اسپانیا خبر داد کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال برزیل روگیر کابوکلو رئیس این سازمان را به دلیل اتهام آزار جنسی نسبت به یکی از کارمندان برای مدت یک ماه از منصبش محروم کرد.
- پس از پیروزی یک بر صفر آلمان مقابل پرتغال و قهرمانی ژرمن ها ، فابیو ویرا هافبک تیم ملی زیر 21 سال پرتغال به عنوان بهترین بازیکن این رقابتها انتخاب شد.
- سایت رسمی فدراسیون جهانی کاراته (WKF) در گزارشی پیرامون تورنمنت کاراته پاریس به عنوان میزبان قهرمانان جهانی و قاره ای، از امیر مهدی زاده به عنوان یکی از کاراته های نُخبه حاضر در این رقابت ها به همراه "دوروتا باناسژیک" از لهستان، "اِلنی چاتزیلیادو" از یونان، "الکساندرا رکیا" از فرانسه، الیسا بوچینگر از اتریش و "جوردن توماس" از انگلیس نام برد.
- طبق اعلام رسانه‎های سعودی، فدراسیون فوتبال عربستان برای میزبانی 9 ساله بازی‎های سوپرکاپ اسپانیا مبلغ 320 میلیون یورو، معادل 9 میلیارد تومان  به فدراسیون اسپانیا پرداخت خواهد کرد.
- مهند علی در ثانیه 18 بازی برابر کامبوج اولین گل عراقی ها را به ثمر رساند تا سریع ترین گل مقدماتی جام جهانی 2022 در آسیا به نامش  ثبت شود .
- نشریه« تایمز» انگلیس خبر داد نزدیک به 10 بازیکن اصلی رئال مادرید با حضور آنتونیو کونته در مادرید مخالفت کردند تا پرس مجبور شود از قرارداد با سرمربی سابق اینتر منصرف شود. کونته فصل گذشته موفق شد اینتر را قهرمان ایتالیا کند ، از طرفی راموس در راس مخالفان حضور کونته در رئال بود.
- سازمان لیگ فوتبال با ارسال نامه‌ای به ستاد مقابله با کرونا، خواستار برگزاری چند هفته پایانی لیگ برتر با حضور محدود تماشاگران شد.
- به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، طبق اعلام قبلی پاداش پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر هنگ‌کنگ به ملی‌پوشان پرداخت شد.
- رسانه abc اسپانیا گزارش داد که راموس پس از 16 فصل، رئال را ترک خواهد کرد و در روزهای پیش رو جلسه‌ای با پرز خواهد داشت تا در خصوص مراسم خداحافظی از مادرید صحبت کند. راموس 16 فصل درخشان در رئال مادرید به ثبت رسانده و توانسته با کسب 22 جام یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ این باشگاه لقب بگیرد.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار