PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۶۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
حداقل توقع جامعه ورزش از رئیس جمهور آینده

تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کمتر از دوهفته باقی مانده و چند روزی است که فعالیت ها و برنامه های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری در اینجا و آنجا ، خاصه رسانه ملی آغاز شده و هریک با استفاده از فرصت هایی که در اختیار دارند برای معرفی و ارائه برنامه ها و انتشار ایده های خود در باره حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاست خارجی و...تلاش می کنند.

اهالی ورزش هم مثل سایر اقشار و گروه های اجتماعی در گیرودار اظهارات و فعالیت های تبلیغاتی نامزدهای صندلی ریاست پاستور، به دنبال شنیدن و آگاه شدن از برنامه های این آقایان در حوزه ورزش هستند البته تاکنون نکته قابل توجه و موضوع جالبی در این باره از زبان نامزدهای محترم مطرح نشده و بیشتر بحث های ایشان حول موضوع اقتصاد و حل مشکلات معیشتی و مبارزه با فساد، می چرخد که الحق هم اولویت امروز کشور در همین جاست.داخل پرانتز عرض کنیم که حتی ریشه بسیاری از مشکلات ورزش در موضوع فساد همه جانبه و دلالی افسار گسیخته است که عمده گرفتاری های معیشتی مردم را سبب شده است.

با این همه این توقع اهالی ورزش هم انتطار بجا ودرستی است که افرادی که خود را برای ریاست وتکیه زدن بر منصب بسیار مهم و سرنوشت ساز ریاست جمهوری نامزد کرده اند، در افکار و برنامه های خود برای ورزش هم سهم و جایگاهی قائل شوند و به مطالبات و خواسته های طرفداران آن که بخش قابل توجهی( اکثریت) از مردم ایران را شامل می شوند، اعتنا کنند. راستی آن است که ورزش ایران از دوره های مختلف مدیریتی و در نزد اکثر دولت ها از اهمیت لازم و کافی بر خوردار نبوده و از رهگذر این واقعیت متاسفانه لطمات و خسارات زیادی نه فقط به ورزش که به روح واحساس وباور نسل جوان وارد آمده است. در حالی که دشمنان و بدخواهان این سرزمین برای پیشبرد اهداف شوم و خبیث خود در نسل جوان ما -که در میادین مردان و آوردگاه های مهیب ، بزرگترین مدافعان انقلاب اسلامی و سرزمین عزیز ایران بوده اند- طمع کرده اند و می خواهند از هر طریق - حتی ورزش- که شده این نسل را از هویت و فرهنگ وباور وایمان و مردم و وطن خود جدا کنند و میان آنها فاصله افکنند، واقعا جای تعجب و تاسف است که مسئولان رده بالای مملکت از این مهم، این نسل و این دشمنی ها و مخاطرات غافل بوده و برای ورزش، به سهم خودش، حداقل برنامه را نداشته باشند و آن را به دست نامدیران و عوضی آمده ها وباندهای دلالی و شارلاتان صفت ها و جریانات هرهری مسلک و... رها کنند، تا آنها هم با عملکرد غلط و منفعت جویانه خود باعث دلسردی و نومیدی و سرخوردگی اهالی ورزش به ویژه نسل جوان شوند و عملا مطابق میل و خواست بدخواهان خبیث این سرزمین بازی کنند.

این نشریه مثل اهالی ورزش در این مملکت زندگی می کند و مشکلات و اولویت های امروز جامعه ایران را- که به جرم عزتخواهی و استقلال طلبی و برپای خود ایستادن، زیر فشار خناسان قرار گرفته است- می داند، اما همانطور که بالاتر اشاره شد انتظار دارد دولت آینده در باره ورزش، منفعل عمل نکند و تماشاچی نباشد و طبق روال، به ویژه در این دوره، فقط پول و بودجه از کیسه بیت المال برای ورزش در نظر نگیرد بدون اینکه در این باره حساس باشد که این پول را به چه کسی می دهد و نظارتی هم در این باره نداشته باشد. حداقل توقع جامعه ورزش از رئیس جمهور و دولت آینده این است که در تعیین افراد برای تصدی مناصب حساس و بالای ورزش مثل" وزیر ورزش"، وسواس لازم را به خرج دهد و با احترام به جمعیت میلیونی حامی ورزش آن را دست " هرکسی" نسپارد و موازین و ملاک های مدیریتی را در باره وزیر آینده ورزش رعایت نماید. تردیدی نیست که اگر راس هرم ورزش درست و صادقانه عمل کند اثرات مثبت آن در کلیت جامعه ورزش سر ریز خواهد شد...

*سیدمحمدسعید مدنی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار