PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۶۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- پس از مصدومیت جدی وحید امیری ، بازیکن تیم ملی در مسابقه با بحرین ، اسکوچیچ سرمربی ایران میلاد سرلک و عارف غلامی را به اردوی تیم ملی فراخواند.
- برخی رسانه‌ها از وصول نامه محکومیت استقلال در پرونده استراماچونی تا دو هفته آینده خبر داده‌اند،اما در تماس با مدیران باشگاه این مورد تکذیب شد. باتوجه به شکایت چند روز قبل باشگاه استقلال به cas و درنظر گرفتن روند رسیدگی در این نهاد،صدور رأی نهایی پرونده استراماچونی حداقل 3 تا 4 زمان برده و پس از آن نیز باشگاه استقلال حدود 2 ماه فرصت پرداخت این مبلغ را دارد.
- با اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران، مراسم قرعه کشی برای تعیین میزبانی سوپرجام فصل ، با حضور محمدرضا کشوری فرد دبیر سازمان لیگ، سهیل مهدی مدیر مسابقات، افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس واسماعیل گودرزی معاون حقوقی باشگاه تراکتور تبریز برگزار شد و بر اساس قرعه قرار شد که این مسابقه در روز یکشنبه 30 خرداد در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود.
- باشگاه پرسپولیس اعلام کرد، در ادامه تلاش‌های خود برای دریافت پاداش آسیایی، بار دیگر با کنفدراسیون فوتبال آسیا، نامه‌نگاری کرد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا بار دیگر تاکید کرد که کشور ایران تحت تحریم‌ است و آنها نمی‌توانند این پاداش را به حساب باشگاه واریز کنند.
- یاسوشی وریا 52 ساله مدیر امور مالی المپیک 2020 با پریدن مقابل قطار مترو خودکشی کرد.این مقام ژاپنی را به بیمارستان انتقال دادند ولی دو ساعت بعد در اثر شدت جراحات وارده درگذشت. علت خودکشی او در دست بررسی است.
- لوکاس مورا با مبلغ قرارداد 30 میلیون دلار با تیم عربستانی الهلال رقیب استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به توافق رسید.
- چهارمین اردوی تیم ملی فوتسال بزرگسالان از  چهارشنبه در مرکز ملی فوتبال آغاز می‌شود. اسامی 20 بازیکن حاضر در اردو بدین شرح است :  سالار آقاپور ،  سپهر محمدی، محمدحسین درخشانی ، محسن منتظمی ، علیرضا صمیمی ، مهدی جاوید، محمدرضا سنگ سفیدی، باقر محمدی ، فرهاد توکلی، بهزاد عظیمیّ ، محمد نجف زنگی ،  علی اصغر حسن‌زاده ، طا‌ها نعمتیان ، میثم خیام ، مسلم اولاد قباد ،  سعید احمد عباسی، کیانوش شیرپور، سینا پرکاس ، محمد شجری و رضا سپندار
- اسکوچیچ ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با 5 برد از 5 بازی بهترین شروع تاریخ ایران را در نیم قرن اخیر داشته است.  قبل از این تنها کسی که چنین شروعی در تیم ملی ایران داشت، مرحوم محمد رنجبر در سال 1351 بود. البته تیم اسکوچیچ می‌تواند جمعه در دیداری که انتظار برد ایران برابر کامبوج بسیار زیاد است، به رکورد 6 برد از 6 مسابقه برسد . 
-  در مسابقات تور قاره‌ای دو و میدانی جهان که در شهر هنگلو هلند برگزار شد،‌ «سیفان حسن» 10 هزار متر را در 29 دقیقه و 6 ثانیه و 82 صدم ثانیه دوید تا رکورد جدیدی در این ماده از ورزش زنان به جا بگذارد. رکورد پیشین این ماده، 29 دقیقه و 17 ثانیه و 45 صدم ثانیه بود که آلماز آیانا از اتیوپی در المپیک 2016 ریو به نام خود ثبت کرد. حسن چند ماه پیش رکورد اروپا را هم به نام خود کرده بود. این دونده 28 ساله متولد اتیوپی است اما در حال حاضر تابعیت هلند را دارد.
- رافائل نادال با پیروزی سه بر صفر برابر یانیک سینر برای پانزدهمین بار به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات تنیس آزاد فرانسه راه یافت.
- در چند مصاف دوستانه فوتبال ، جهت ارزیابی نیروها برای شرکت در پیکارهای یورو 2020 ، آلمان 7-1 لتونی را شکست داد ، فرانسه با سه گل بر بلغار فائق آمد ، اسپانیا 4-0 خودرا به لیتوانی تحمیل کرد ، چک سه بر یک آلبانی را برد و ایرلند با مجارستان تن به تساوی صفر - صفر داد . لهستان با ایسلند به تساوی 2-2 رضایت داد.
- در بازیهای دور هشتم مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در منطقه آمریکای جنوبی این نتایج به دست آمد : شیلی یک - بولیوی یک ، ونزوئلا صفر - اروگوئه صفر ، اکوادور یک - پرو 2 ، کلمبیا 2 - آرژانتین 2 (رومرو ، پاره دس) ، پاراگوئه صفر - برزیل 2 ( نیمار و پاکوئتا)  
- با صدرنشینی قطعی قطر در گروه E مرحله مقدماتی جام جهانی ،  شانس تیم‌های دوم افزایش یافت. با توجه به اینکه این تیم به دلیل میزبانی جام، در دور بعد حضور نخواهد داشت، حالا پنج تیم دوم برتر در میان 8 تیم به مرحله بعد صعود خواهند کرد.
- سردار آزمون، احسان حاج صفی، محمد حسین کنعانی ‌زادگان و مهدی ترابی 4 بازیکنی هستند که در صورت دریافت کارت زرد برابر کامبوج ، دیدار حساس ایران و عراق را از دست خواهند داد. آزمون و حاج صفی در بازی رفت مقابل بحرین،مهدی ترابی در دیدار با هنگ‌کنگ و کنعانی‌ زادگان در بازی برگشت مقابل بحرین از داوران کارت زرد دریافت کرده‌اند.
- در مسابقات وزن 97 کیلوگرم تورنمنت بین‌المللی کشتی آزاد جام زیلکوفسکی در ورشو، محمدحسین محمدیان مقابل نماینده آمریکا قرار گرفت که با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد و در ادامه مقابل سریک بختیخانوف از قزاقستان  با برتری 10 بر صفر راهی نیمه‌نهایی شد. علیرضا کریمی دیگر آزادکار کشورمان در این وزن در مبارزه نخست خود مقابل آبراهام کونیدو از ایتالیا رفت که 11 بر یک پیروز شد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. بر این اساس در مرحله نیمه‌نهایی محمدیان و کریمی به مصاف هم خواهند رفت.
- قرار است اردوی تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران با حضور مهشید اشتری ، شیما صفایی ، نداشهسواری و مریم فرعی با مربیگری حمیده ایرانمنش از 24 خرداد تا چهارم تیرماه در آکادمی احتشام زاده مجموعه انقلاب برگزارشود. تیم بانوان قراراست دهم تا هجدهم شهریور در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی دوحه قطر حضوریابد.
- تیم ملی والیبال ایران پس از دو باخت پیاپی و چهار پیروزی متوالی قرار است در ادامه رقابتهای جام ملتهای جهان به میزبانی ایتالیا ساعت 20/30 روز چهارشنبه هفتمین مسابقه خودرا برابر تیم آمریکا انجام دهد.
- فدراسیون جهانی پینگ پنگ ، لیست نهایی شرکت کنندگان خود درماده انفرادی  المپیک را منتشر کرد و در نهایت ، در بخش آقایان 65 بازیکن و در بانوان 70 راکت به دست ، در توکیو مبارزه خواهند کرد . نیما عالمیان تنها نماینده کشورمان در المپیک محسوب می شود.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار