PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۶۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

 خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- تیم والیبال ایران در جریان رقابتهای ملت های جهان به میزبانی ایتالیا پس از پنج پیروزی و دوشکست ، در هشتمین مسابقه خود مقابل صربستان تن به سومین باخت داد، کشورمان ، در یک مبارزه نفس گیر و پنج گیمه ، نتیجه را 3-2 به حریف واگذار کرد (25-23 ، 15-25 ، 28-26 ، 22-25 - 8-15)
- با تشخیص کادر فنی سرخپوشان پایتخت، تمرین روز جمعه این تیم تعطیل شد و پرسپولیسی ها برنامه‌های تمرینی خود را از روز شنبه مرور خواهند کرد.
- شیخ دیاباته و هروویه میلیچ، بازیکنان خارجی تیم فوتبال استقلال قرار بود با دریافت روادید کاری، راهی تهران و به تمرینات تیمشان اضافه شوند. طبق هماهنگی‌ها قرار است میلیچ امشب و دیاباته جمعه شب به تهران بازگردند.
- علیرضا بیرانوند سنگربان تیم ملی با کلین شیت در بازی مقابل بحرین به رکورد 25 کلین شیت رسید و حالا تنها کافیست در 11 بازی دروازه تیم ملی را بسته نگه دارد تا رکورد دار کلین شیت تیم ملی در طول تاریخ شود.
- بر اساس اعلام سازمان لیگ فوتبال ، گرفتن آزمایش دوپینگ از بازیکنان طی هفته‌های پایانی جدی‌تر خواهد شد. ماموران مبارزه با دوپینگ همچنین در بازی‌های لیگ یک حاضر خواهند شد.
- سعید عزیزیان مربی دروازه بانهای تیم استقلال در زمان هدایت محمود فکری به طور رسمی از این باشگاه به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال شکایت کرد که این شکایت رسما به ثبت رسید.
- باشگاه صنعت‌نفت آبادان با ارائه پیشنهادی به مسعود شجاعی بازیکن فعلی تراکتور ، به دنبال جذب وی به عنوان سرمربی است.
- در دور سوم از مرحله برگشت رقابتهای مقدماتی جام جهانی فوتبال ، 2022 قطر ، روز جمعه تیم ملی کشورمان در گروه سوم به مصاف کامبوج خواهد رفت و در دیگر مسابقه این گروه عراق با هنگ کنگ روبرو می شود. کیم جونگ هیئوک با کمک کانگ دونگ هو از کره جنوبی و احمد مونس نادی الرواله از اردن دیدار ایران با کامبوج را قضاوت خواهند کرد.
- تاکنون صعود تیمهای چین ، قطر ، ژاپن ، استرالیا ، کره جنوبی و سوریه به جام ملتهای 2023 چین حتمی شده است ، با صعود 18 کشور دیگر ، پرونده تیمهای صعود کننده به این رقابت ها بسته خواهد شد . 
- پس از مثبت شدن تست کرونای بوسکتس و یورنته، فدراسیون فوتبال اسپانیا در نظر دارد برای جلوگیری از ابتلای سایر بازیکنان خود به بیماری کووید 19 ، تمامی اعضای کاروان تیم ملی را با واکسن "جانسون اند جانسون" که تنها نیاز به تزریق یک دوز دارد، واکسینه کند.
- تیم منتخب کشتی آزاد ایران با کسب 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز و عنوان نایب قهرمانی به کار خود در رقابت‌های بین‌المللی جام زیلکوفسکی لهستان پایان داد. مصطفی حسین‌خانی، محمدحسین محمدیان، امیرحسین زارع به سه مدال طلا ، علی شعبانی به مدال نقره و علیرضا کریمی به مدال برنز دست یافتند.
- جوکوویچ و نادال دو تنیس باز مطرح جهان این بار در نیمه‌نهایی جام رولان گاروس 2021 به هم رسیدند ، نواک جوکوویچ با غلبه بر متئو برتینی ایتالیایی برای یازدهمین بار به مرحله نیمه‌نهایی اوپن فرانسه راه یافت.
- با موافقت مارکوس زودر ، نخست وزیر ایالت باواریا ، چهارده هزار تماشاگر اجازه ورود به ورزشگاه آلیانز آرنا در زمان برگزاری مسابقات یورو 2020 را در این استادیوم خواهند داشت.
- پیام حیدری از داوران توانمند کشورمان ، دیدار دوستانه فوتبال بین دو تیم ژاپن و صربستان را سوت خواهد زد. این دیدار ساعت 14:55 فردا در ژاپن برگزار خواهد شد.
- در یک مسابقه تدارکاتی فوتبال در تهران ، تیم استقلال با دوگل رمضانی و مطهری در برابر تنها گل کوشکی ، دو بر یک از سد تیم پیکان گذشت . این بازی را همرنگ سوت زد .
- بارسلونا برای فصل بعد دنبال دروازه بانی ذخیره و البته مطمئن بود. این باشگاه تصمیم داشت جیان لوئیجی بوفون ایتالیایی را به خدمت بگیرد. طبق اعلام روزنامه اسپورت اسپانیا، کاتالان ها حتی پیشنهاد هم دادند که مورد پذیرش دروازه بان 43 ساله قرارنگرفت. بوفون اکنون در پایان دومین دوره حضورش در تیم یوونتوس، بازیکن آزاد محسوب می شود. 
- انتظار به سر رسید؛ سرانجام جام ملت‌های اروپا با دیدار ایتالیا و ترکیه از روز جمعه آغاز می‌ شود، افتتاح گران جام شانزدهم در شرایطی به میزبانی شهر رم، پایتخت ایتالیا، به مصاف یکدیگر می‌روند که تعداد محدودی تماشاگر در ورزشگاه حضور خواهند داشت. 
- در دومین روز دور سوم مسابقات لیگ ملتهای والیبال جهان ، تیم ایران درساعت 12/30 با آلمان روبرو می شود. در اولین روز دور سوم این نتایج رقم خورد : ایران 2 - صربستان 3 ، روسیه 3 - کانادا یک ، فرانسه 2 - اسلوونی 3 ، آرژانتین 3 - استرالیا صفر ، آمریکا 3 - آلمان صفر ، برزیل 3 - بلغار صفر ، ژاپن 3 - ایتالیا 2 ، لهستان 3 - هلند صفر
- بررسی‌ها حاکی از آن است که اعضای تیم ملی فوتبال ایران بابت برد سه بر صفر برابر بحرین پاداش ویژه ای بعد از بازی با کامبوج دریافت خواهند کرد . تیم ملی در صورت پیروزی مقابل کامبوج و همچنین عراق دوباره پاداش خواهد گرفت . با یک حساب سر انگشتی تیم ایران به احتمال زیاد بیش از 200 میلیون تومان پاداش دریافت می دارد.
- علی‌نژاد ازمقامات وزارت ورزش گفت : مشکل امضا‌های باشگاه استقلال حل شد و آصفی در دو روز گذشته چک‌ها را امضا کرده‌ است.
- مسابقات گزینشی المپیک توکیو به میزبانی پاریس طی روز های 21 الی 23 خرداد با حضور 500 ورزشکار از 98 کشور برگزار می شود و تیم ملی کاراته کشورمان با چهار نماینده عازم این مسابقات شده است. در کاتای انفرادی بانوان ، فاطمه صادقی ، در کومیته انفرادی بانوان رزیتا علیپور ، در کاتای انفرادی آقایان، ابوالفضل شهرجردی و در کومیته انفرادی امیر مهدی زاده با حریفان به رقابت خواهند پرداخت.
- پس‌از برکناری رضا نظرزاده از سمت سرمربیگری شاهین بندرعامری مدیران باشگاه محمود آرامش را جایگزین وی کردند و این مربی رسماً در تمرین شاهین معارفه شد.
- کمال کامیابی نیا بازیکن پرسپولیس اعلام کرد به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا 2 هفته از میادین دور خواهد بود و بدین ترتیب دیدار سوپرجام برابر تراکتور را از دست خواهد داد. وضعیت وحید امیری دیگر بازیکن این تیم که در مسابقه ایران با بحرین مصدوم و تعویض شد هم هنوز مشخص نیست .
- کریستیانو رونالدو کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال در جریان پیروزی 4 بر صفر تیمش، مقابل رژیم اشغالگر قدس گلزنی کرد تا در بازی‌های ملی 104 گله شود. او تنها 5گل تا رسیدن به رکورد علی دایی فاصله دارد.
- به نقل از استاد الدوحه، شجاع خلیل زاده در فصل نخست حضورش در الریان عملکرد بسیار خوبی داشت. سران الریان از عملکرد این مدافع ایرانی راضی هستند و از بین 5 بازیکن خارجی تنها شجاع و یاسین براهیمی در تیم باقی خواهند ماند. به این ترتیب خلیل زاده قطعا فصل بعد هم در فهرست تیم قرار خواهد گرفت.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها