PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
کیهان ورزشی-

این روزها شاهد رقابت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هستیم و فردا شنبه آخرین مناظره زنده تلویزیونی این نامزدها برگزار می شود .
در دو مناظره برگزار شده و دیگر برنامه های تلویزیونی پر مخاطب هفت نامزد این دوره انتخابات ریاست جمهوری و بعضاً حضور در برخی برنامه های تبلیغاتی ایده ها و برنامه های خود را ارائه داده اند که اگر بخواهیم به طور دقیق به آنها نگاه کنیم بیشتر این برنامه ها رنگ و بوی شعاری داشته و فقط دو یا سه کاندید در کنار شعارها، برنامه‌های تقریبا مدون را ارائه کرده اند.
*اما نکته قابل تامل در این شعارها و برنامه ها این است که هنوز هچ کدام از نامزدها برنامه‌های خود را در حوزه ورزش ارائه نکرده اند حال آنکه ورزش یکی از مهمترین و موثرترین عامل در ایجاد نشاط، شادابی و موفقیت در عرصه های برون مرزی و بین‌المللی است.
 در حال حاضر ورزش نه فقط یک تفریح و سرگرمی به شمار می رود، بلکه به عنوان یک صنعت در دنیا مطرح است که تبادل تجربیات فنی و تکنیکی مربیان و ورزشکاران بین کشورها  کسب درآمد ارزی را نیز در پی دارد.
 ایران از جمله کشورهایی است که حدود نیمی از جمعیت آن را جوانان زیر ۳۱ سال تشکیل می‌دهند که البته حرکت جمعیتی کشور متاسفانه در چند سال گذشته به سمت پیری رفته .
با عنایت به این مسئله اما در میان این جمعیت استعدادهای زیادی در رشته های مختلف وجود دارد که نیازمند توجه و برنامه ویژه هستند.
در دنیایی که فضای مجازی و اینترنت سرگرمی بیشتر مردم شده، یعنی سلامت همه جامعه شامل کودکان ،نوجوانان ، جوانان و حتی بزرگسالان را به خطر انداخته، ضرورت داشتن برنامه مدون  را برای رئیس جمهور آینده کشور در حوزه ورزش دوچندان می‌کند.
*احیای فرهنگ و اخلاق اسلامی در ورزش ،خصوصی سازی ،اهمیت بیشتر به توانایی مربیان و ورزشکاران با هدف حفظ آنان و کسب افتخار برای کشور عزیزمان با پرچم پرافتخار ایران، فعال کردن دیپلماسی ورزش به منظور دستیابی صندلیهای بین المللی در کمیته بین المللی المپیک ،فدراسیون‌های جهانی و آسیایی، توجه به رشته های پایه، به کارگیری متخصصان ورزش در حوزه ستادی وزارت ورزش از اولویت‌های ورزش است که امیدواریم نامزدهای محترم ریاست جمهوری فردا و در آخرین مناظره تلویزیونی و دیگر برنامه های چند روزه تا قبل از انتخابات به این موضوع اشاره و برنامه‌های خود را در حوزه ورزش اعلام نمایند.

*حسن علیرضایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار