PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۶۵۶۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
زبان سرخ /آقای قاسمی، خسته نشدی؟

پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا هم (طبق سنوات گذشته) برای بسکتبال ایران بیحاشیه نبود و قطعا همان طور که در شبکههای اجتماعی رصد کردهاید، یک هفتهای است که مدیر تیمهای ملی دوباره نُقل محافل شده است. همان طور که در تصویر میبینید شماره حامد حسین زاده بر عکس روی پیراهنش چاپ شده و این اشتباه حتی تعجب رسانههای خارجی را هم در پی داشت. بررسی کردن شماره پیراهن بازیکنان قبل از مسابقه از وظایف اولیه سرپرست یک تیم است که متاسفانه مسعود قاسمی در رعایت مسائل پیش پا افتاده اینچنینی هم عاجز است. جالب است بدانید که شماره فیلیپ جلال پور هم با پاک کردن شماره 22 روی پیراهنش به چاپ رسیده بود که از بخت خوب (با عدم حضور او در زمین مسابقه ) این قضیه از چشم رسانهها پنهان ماند و...

آقای قاسمی، خداوکیلی از این همه اشتباه خسته نشدی؟! شما که در این سه سال واندی و از جیب بیتالمال، حسابی این ور آن ور بودهای و مثل مارکوپولو تمام دنیا را گشته ای! بس است دیگر، اگر نخواهیم به بسکتبال این مملکت خدمت کنی(!) باید چه کسی را ببینیم؟!

ارسلان جواب اعتماد کادر فنی را داد

ارسلان کاظمی فوروارد قدرتی تیم ملی بسکتبال ایران بعد از دوری دوساله از تیم ملی در پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا دست به توپ شد و اتفاقا جزو بهترین بازیکنان ایران بود. ارسلان در دومسابقه مقابل تیمهای قطر و عربستان مجموعا57 دقیقه و 26 ثانیه بازی کرد و آمار خوبی را از خودش برجای گذاشت. خواستیم بگوییم آن زمانی که نسبت به عدم دعوت او در اردوی تیم ملی معترض بودیم، برای این بود که میدانستیم ارسلان میتواند، بار فنی تیم ملی را بالاببرد. حالا او پاسخ اعتماد کادر فنی را داد و ثابت کرد که میتواند مهرهای کارساز برای بسکتبال ایران باشد.

رفتارهای ضد و نقیض!

ایران رده 23 رنکینگ فدراسیون جهانی بسکتبال است و در پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا با قطر (رده 73) و عربستان (رده 93) دیدار کرد. قطر را با اختلاف شکست دادیم و میلیمتری هم از سد عربستان گذشتیم و توانستیم جواز حضور در رقابتهای کاپ آسیا (که از 25 مرداد تا 6 شهریور ماه با حضور 16 تیم در شهر جاکارتایاندونزی برگزار میشود) را کسب کنیم اما اهالی بسکتبال واقف هستند که تیم ملی ایران٬ تازه برای این رقابتها، qualify شده و تا درخشش و قهرمانی فاصله بسیار است اما امیدواریم جشن ملی و کوس و کرنایی که صدا و سیما برای شکست دادن تیمهای دسته چندم آسیا راه انداخته، ما را دچار غرور کاذب نکند و...بهتر بود مدیران صدا و سیما به جای پخش آهنگهای حماسی برای صعود تیم ملی بسکتبال ایران ترتیبی اتخاذ میکردند تا بازی تیم ملی از شبکه سوم سیما و به جای دیدار سوئیس- ولز روی آنتن میرفت، اتفاقی که صدای کاپیتان تیم ملی را هم در آورد و...این رفتارهای ضد و نقیض آدم را دیوانه میکند! راستی پیام سلطانی فر هم به نوبه خود بسیار جالب بود. وزیری که باید عصاره ورزش این مملکت باشد آن قدر بیخبر و به اصطلاح پیاده است که دیگر حرفی برای نقد باقی نمیگذارد. خدا را شکر چیزی از پایان عمر این دولت باقی نمانده و آقایان یکی یکی باید غزل خداحافظی را بخوانند!

شاخصهای آماری!

در پایان پنجره سوم که با صعود تیم ملی بسکتبال کشورمان به دور نهایی مسابقات همراه شد، متاسفانه در هیچ یک از شاخصهای آماری، اعم ازEfficiency (کارآیی)، امتیاز آوری، ریباند و پاس منجر به گل موفق عمل نکردیم و بازیکنان تیم ملی کشورمان جایگاه ویژهای را کسب نکردند.در عرصه امتیاز آوری و میانگین امتیاز به دست آمده در یک بازی در میان پانزده نفر اول آسیا نمایندهای را نداریم!محمد جمشیدی هجدهم، نوید رضایی فر بیست و دوم و بهنام یخچالی بیست و نهم هستند.سعید داورپناه در جایگاه شصت و دوم، محمد حسن زاده در ردیف هفتاد و سوم، مایک رستم پور در جایگاه نودم و آرون گرامی پور در جایگاه نود و هفتم حضور دارند.محمد سینا واحدی در رتبه یکصد و سی و پنجم و حامد حسین زاده نیز در جایگاه یکصد و چهل و هشتم آسیا قرار دارند! این در حالی است که بسکتبالیستهایی از فلسطین، عراق،اندونزی، اردن، قزاقستان و... در صدر جدول شاخصهای آماری هستند.

*کامران خطیبی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رحیم آذربویه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
0
0
درود بر آقای‌کامران خطیبی با‌جرات ترین نویسنده بسکتبال.خوب حقشان را کف دستشان‌میگذارید.مرسی مرسی مرسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار