PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۶۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

 خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- درچهار مسابقه باقی مانده مرحله مقدماتی از گروه های پنجم و ششم پیکارهای یورو 2020 ، تیم سوئد 3-2 از سد لهستان گذشت ، اسپانیا با پنج گل خود را به اسلواکی تحمیل کرد و دو دیدار حساس گروه ششم بین آلمان با مجارستان و فرانسه با پرتغال هم با نتایج مشابه 2 - 2 به پایان رسید.
- پس از خاتمه بازیهای مرحله گروهی یورو 2020 ، تیمهای ایتالیا ، ولز و سوئیس از گروه اول ، بلژیک و دانمارک ازگروه دوم ، هلند ، اتریش و اوکراین از گروه سوم ، انگلیس ، کرواسی و چک از گروه چهارم ، سوئد و اسپانیا از گروه پنجم ، فرانسه ، آلمان و پرتغال از گروه ششم با کسب امتیازات لازم ، جواز حضور در مرحله حذفی این رقابتها را به دست آوردند.
- برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا به این شرح است . 5 تیر : ولز - دانمارک (20:30) ایتالیا - اتریش (23:30) ، 6 تیر : هلند - چک (20:30) ، بلژیک - پرتغال (23:30) 7 تیر : اسپانیا - کرواسی (20:30) ، فرانسه - سوئیس (23:30) 8 تیر : انگلیس - آلمان (20:30) ، سوئد - اوکراین (23:30) 
- باشگاه پدیده مشهد به دنبال مسابقه با استقلال درتهران ، طی نامه ای از کمیل غلامی داور این دیدار شکایت کرد.
- علی دایی ، آقای‌گل جهان فوتبال در سفر اخیر خود به زادگاهش،به دعوت سازمان انتقال خون اردبیل در محل این سازمان حاضر شد و در اقدامی نمادین با امضاء پیراهن تیم‌ملی فوتبال کشورمان به پویش اهداء خون فوتبالی‌ها پیوست.
- موضوع بازگشت دیاباته به تهران جهت حضور در تمرینات تیم استقلال برای این باشگاه دردسرساز شده است ، چراکه وی حتی از فرانسه تا ترکیه هم پیش آمد اما عدم هماهنگی و مهمتر از همه با توجه به تعطیلی روز جمعه و زمان انتخابات ریاست جمهوری ، دیاباته دوباره به فرانسه برگشت اما حالا وی برای بازگشت دوباره با مشکل تست کرونا مواجه شده که استقلالی ها سخت به تکاپو افتادند تا او را هرچه زودتر به کشور برگردانند.
- نه تنها تیم ملی ایران بلکه اغلب کشورهای آسیایی که به مرحله نهایی مسابقات ورودی به جام جهانی 2022 صعود کرده اند ممکن است به خاطر عدم برگزاری پیکارهای فیفادی ، تا زمان شروع رقابتهای نهایی ، از برپایی بازیهای تدارکاتی محروم شوند . طبق برنامه اولین مسابقه تیم‌ها در روز 11 شهریور ماه ، دومین مسابقه در 16 شهریور ماه برگزار می‌شود اما تا آن زمان «فیفا دی» هیچ مسابقه ای نخواهد داشت . 
- کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از بررسی تخلف مهرداد حسن پور و پارسا کریمی به دلیل پرتاب مواد محترقه و محرز شدن تخلف این افراد در تاریخ بازی پرسپولیس در اصفهان ، اعلام کرد که هر کدام به مدت 2 سال از ورود به ورزشگاه های فوتبال و فوتسال کشور و جبران خسارات مالی وارده محکوم شدند و رای صادره قابل اجرا بوده و ظرف مهلت 7 روز از تاریخ این ابلاغ، قابل اعتراض نزد کمیته استیناف است.
- باشگاه یوونتوس ایتالیا هفت روز به رونالدو مهاجم پرتغالی خود مهلت داده تا تصمیم نهایی خودرا در مورد آینده اش بگیرد . قرارداد کریستیانو با یووه تا سال 2022 اعتبار دارد. دوتیم پاری سن ژرمن و منچستر یونایتد سخت خواهان مهاج ملی پوش پرتغال هستند.
- به نقل از روزنامه Abola پرتغال، په په، مهاجم تیم گرمیوی برزیل ، این کشور را به مقصد پرتغال جهت پیوستن به باشگاه پورتو ترک کرد. په په با قرارداد 15 میلیون یورویی از گرمیو به پورتو پیوست. پورتو که در خط حمله‌اش طارمی را هم در اختیار دارد می‌خواهد غیر از په په ، یک مهاجم دیگر نیز جذب کند.
- بار دیگر باشگاه استقلال در کوران بازیهای آسیایی ، لیگ و حذفی با تغییر اعضای هیات ، دچار بحران تازه ای شد و این احتمال وجود داردکه با توجه به صحبت های سرمربی تیم علیه مدیرعامل باشگاه و آمدن مظلومی به هیات مدیره شاهد تغییر و تحولات جدی به ویژه در کادر فنی تیم باشیم و این چیزی است که استقلال سالها با آن دست به گریبان می باشد . 
- باشگاه استقلال با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مهدی عبدیان و حجت نظری در مدت حضور خود در هیات مدیره با استعفای آنها موافقت و در مقابل پرویز مظلومی، اصغرملکیان وداریوش دلفانی را به عنوان اعضای جدید هیات مدیره تیم منصوب کرد.
- فرهاد مجیدی و نامداری وقتی دیدند از باشگاه استقلال در خصوص پرداخت مطالبات بازیکنان خبری نیست تصمیم گرفتند به‌صورت شخصی تا چند روز آینده 10 درصد از قرارداد بازیکنان را به آنها پرداخت کنند تا به این ترتیب روحیه بازیکنان افزایش پیدا کند.طبق شنیده‌ها این امر تا قبل از دربی جام‌حذفی اتفاق خواهد افتاد تا انگیزه آبی‌پوشان برای دیدارحساس مقابل پرسپولیس بیشتر شود.
- سیامک نعمتی، هافبک تیم فوتبال پرسپولیس که گفته می شد به دلیل مصدومیت قادر به بازی نیست گویا با تلاش پزشکان تیم به دیدار با استقلال در رقابت های جام حذفی می رسد و مشکلی برای این مسابقه نخواهد داشت.
- تیم والیبال ایران در آخرین بازی خود در لیگ ملت های جهان با نتیجه سه بر یک مقابل آرژانتین شکست خورد تا پرونده اش با پنج برد و ده باخت و کسب عنوان دوازدهمی بسته شود. ایران در مصاف با آرژانتین تنها در گیم سوم 32 - 30 پیروز شد اما در سه گیم دیگر با نتایج 31 - 33 ، 23 - 25 و 18 - 25 نتیجه را واگذار کرد.
- رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو گفت : برای برگزاری این بازی‌ها نباید جشنی برگزار شود. تماشاگران باید ماسک بزنند و اجازه نخواهند داشت به صورت کلامی ورزشکاران را تشویق کرده و فریاد بزنند.
- نشریات عربستانی قبل از اعلام برنامه بازیهای مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا توسط کنفدراسیون فوتبال ، در تحلیلی جداگانه برنامه دیدارهای مرحله آتی را بدین شرح اعلام کردند . 22 شهریور : استقلال با الهلال در زمین بی طرف ، شارجه با الوحده در ورزشگاه شارجه ، 23 شهریور : النصربا تراکتور در زمین بی طرف ، استقلال تاجیکستان با پرسپولیس در زمین شهر دوشنبه تاجیکستان
- سهیل مهدی از دست اندرکاران فوتبال لیگ گفت : فینال جام حذفی در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود البته هنوز فینالیست‌ها مشخص نیستند، باید تکلیف دو تیم پایانی مشخص شود. قاعدتاً فینال جام حذفی باید در زمین بی طرف برگزار شود. همکاران من در سازمان لیگ برنامه‌ریزی اهدای جام را خواهند داشت.
- فدراسیون جهانی کاراته به مناسبت سالروز جهانی المپیک، تصاویر تمامی کاراته کاهایی را که جواز حضور در المپیک توکیو کسب کرده اند منتشر و این روز را تبریک گفت.
- با کمال تاسف و تاثر باخبر شدیم قاسم خورشیدی سنگربان اسبق تیمهای شاهین و راه آهن ، دار فانی را وداع گفته است ، مصیبت وارده را به جامعه فوتبال و به ویژه خانواده معزی تسلیت می گوییم . روحش قرین رحمت الهی 
- باشگاه ام صلال قطر ، قطع همکاری با روزبه چشمی بازیکن ایرانی را اعلام کرده است.
- فدراسیون جهانی فوتبال ، فیفا ، از توپ مرحله پایانی مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا رونمایی کرده است.
- تنها 30 روز تا آغاز مسابقات تکواندو در المپیک توکیو باقی مانده است و ایران با آرمین هادی پور در وزن 58 - کیلو، میرهاشم حسینی در وزن 68 - کیلو و ناهید کیانی در وزن 57 - کیلو به مصاف حریفان می رود . پیکارهای تکواندوی بازی های المپیک از روز دوم مرداد به مدت چهار روز در سالن "ماکوهاری مسه" توکیو برگزار می شود.
- در ادامه پیکارهای کوپا آمریکا به میزبانی برزیل این نتایج به دست آمد : آرژانتین یک - پاراگوئه صفر ، اکوادور 2 - پرو 2 ، کلمبیا یک - برزیل 2 (فرمینو و کاسمیرو)

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار