PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۶۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

 خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- در آغاز هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران این نتایج به دست آمد : مس رفسنجان صفر - پرسپولیس یک ، استقلال 2 - گل گهرسیرجان صفر ، صنعت نفت آبادان یک - سایپا صفر ، ماشین سازی صفر - نساجی 2 ، ذوب آهن یک - آلومینیوم یک 
- در سه بازی باقی مانده از هفته بیست و چهارم رقابتهای لیگ برتر ، روز شنبه پدیده با تراکتور و روز یک شنبه پیکان با نفت مسجدسلیمان و فولاد با سپاهان مصاف خواهندداد.
- پس از برتری دو بر صفر استقلال برابر گل‌گهر، فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در رختکن تیم ، ضمن تشکر از زحمات بازیکنان اعلام کرد طبق وعده‌ای که قبل از بازی به آن‌ها داده بود، روز شنبه از حساب شخصی خود به هر یک از بازیکنان 20 میلیون تومان به عنوان پاداش پرداخت خواهد کرد.
- سعید رضا کیخا، ملی‌پوش ژیمناستیک ایران توانست با اقتدار در فینال «خرک حلقه» جام جهانی قطر با نمره 15/200 قهرمان شود. با این نتیجه امتیازات کیخا و ژیمناست ژاپنی در رنکینگ کسب سهمیه المپیک برابر شد و تکلیف سهمیه‌ المپیک کیخا در رقابت‌های روز شنبه مشخص خواهد شد.
- پس از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ یکی از کاراته‌کاهای المپیکی کشورمان، نمونه اولیه تست دوپینگ یکی از دختران تکواندو ایران نیز مثبت شده است. این ورزشکار خانم قرار بود در مسابقات المپیک 2020 توکیو در ترکیب مسابقات تیمی برای تیم کشورمان به میدان برود. با این اتفاق و با توجه به اینکه این ورزشکار در میان نفرات رسمی المپیک ایران نیست، ورزشکار دیگری جایگزین خواهد شد . 
- قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران گفت : از زمان مثبت شدن دوپینگ تا تایید نهایی، ممکن است چند ماه طول بکشد و به همین دلیل اسم هیچ ورزشکاری مطرح نمی‌شود و ما هم نمی‌توانیم در این برهه زمانی نام ببریم. اگر یک ورزشکار به صورت تعمدی از مواد ممنوعه استفاده کند، 4 سال محرومیت و در صورت غیرعمد بودن با 2 سال محرومیت مواجه می‌شود.
- سرمربی تیم ملی کاراته درخصوص مثبت اعلام شدن تست دوپینگ ورزشکار المپیکی کشور گفت : ورزشکار مورد نظر به تجویز پزشک خانوداگی از ماده ای استفاده کرده که در لیست مواد دوپینگ نیست. این نامه مربوط به 8 روز گذشته و خیلی محرمانه بوده است اما با بی اخلاقی در فضای مجازی منتشر شد. از دست دادن سهمیه المپیک هنوز قطعی نیست، اگر مستندات ما مورد قبول واقع شود، سهمیه ما حفظ می‌شود.
- وزارت ورزش اعلام کرد : قبل از اینکه انتخاب مظلومی به عنوان عضو هیات مدیره قطعی شود، با چهار پیشکسوت دیگر باشگاه استقلال (جباری ، قربانی ، مومنی و زرین چه ) نیز وارد مذاکره شده بودیم تا یکی از این چهار نفر به عضویت هیات مدیره در بیاید اما هیچکدام از این نفرات حاضر به قبول مسئولیت نشدند.
- مددی ، مدیرعامل استقلال گفت : نامه‌ای مبنی بر میزبانی ما برابر الهلال در زمین بی‌طرف، از سوی AFC به باشگاه رسیده است. ابتدا تلاش می‌کنیم که این مسئله منتفی شود و در تهران میزبان الهلال باشیم اما اگر این اتفاق روی ندهد، از الهلال در دبی میزبانی خواهیم کرد. 
- در شرایطی که تنها 2 روز از انتخاب اعضای هیات مدیره جدید باشگاه استقلال گذشته اما داریوش دلفانی از سمت خود در این باشگاه کناره گیری کرد.
- از روز شنبه در آغاز بازیهای مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای فوتبال ، یورو 2020 ، ولز با دانمارک در ساعت 20/30 و ایتالیا با اتریش در ساعت 23/30 به مصاف هم خواهند رفت . 
- در پیکارهای انتخابی شنای المپیک توکیو ، مهرشاد افقری از اصفهان ، درماده 100 متر پروانه مرحله مقدماتی مسابقات بلغارستان ، اول شد وبه دورنهایی راه یافت .
- تیم ملی بسکتبال ایران که برای کسب آمادگی بیشتر چند مسابقه تدارکاتی را در ژاپن برنامه ریزی کرده ، برابر ملی پوشان این کشور ، ابتدا 85 - 57 شکست خورد اما در دومین مبارزه ، 72-67 به برتری رسید . 
- تیمهای برزیل و آمریکا با برتری مقابل ژاپن (3-1) و ترکیه (3-0) به فینال مسابقات والیبال زنان در لیگ ملتهای جهان راه یافتند.در مرحله نیمه نهایی رده مردان ، روز شنبه فرانسه با برزیل و اسلوانی با لهستان به میدان خواهند رفت.
- اعضای تیم ملی والیبال ایران که برای برپایی 15 بازی در لیگ ملت های جهان به ایتالیا سفر کرده بود ، با پنج پیروزی، ده شکست و کسب عنوان دوازدهم از بین 16 تیم، به کشورمان برگشتند.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار