شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۶۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

 خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- با صعود تیمهای انگلیس و اوکراین ، مسابقات فوتبال یورو 2020 وارد مرحله یکچهارم نهایی شد. انگلیس در ورزشگاه ویمبلی باقضاوت داورهلندی با دوگل استرلینگ و هری کین ، 2 - 0 برآلمان پیروز شد ودر بازی دیگر تیم سوئد با نتیجه 2 - 1 مقابل اوکراین تن به شکست داد ، پس از تساوی یک بر یک ، گل دوم اوکراین در وقت های اضافی ، ثانیه های پایانی بازی و درست در دقیقه 120 رقم خورد.  
- در مرحله یکچهارم نهایی پیکارهای فوتبال یورو 2020 ، روز جمعه (11تیر) سوئیس با اسپانیا (20/30) و ایتالیا با بلژیک (23/30) و روز شنبه (12تیر) ، چک با دانمارک (20/30) و انگلیس با اوکراین (23/30) مسابقه خواهندداد.
- بازی با انگلیس ، آخرین روز مربیگری یوآخیم لو در تیم ملی آلمان بود چرا که بعد از حذف آلمان برابر انگلیس، او جای خود را به هانس دیتر فلیک ، مربی فصل گذشته بایرن مونیخ خواهد داد. «لو»ی 61 ساله از 2004 هدایت تیم ملی آلمان را برعهده گرفت و پس از 17 سال تیم را به فلیک تحویل داد.
- نکته مهم در پایان بازیهای مرحله یک هشتم نهایی یورو 2020 ، علاوه بر حذف پرتغال و فرانسه ، فینالیست های دوره قبل ، آلمان پرافتخارترین تیم این رقابتها هم از گردونه خارج شد.
- لیونل مسی ستاره نامدار فوتبال جهان با حضور در ترکیب آرژانتین مقابل بولیوی درپیکارهای کوپا آمریکا ، رکورد بیشترین بازی در تاریخ فوتبال کشورش را شکست.
- برنامه تیم فوتبال نوجوانان کشورمان در رقابتهای کافا با حضور تیم های تاجیکستان، ایران، ازبکستان، قرقیزستان و افغانستان اعلام شد. جمعه 11 تیرماه : قرقیزستان-تاجیکستان ( ساعت 18 ) ، ایران – افغانستان (ساعت 20:45) ، شنبه 12 تیرماه : تاجیکستان – افغانستان (ساعت 20:45) ، ایران –ازبکستان (ساعت 18) دوشنبه 14 تیرماه : افغانستان-قرقیزستان ( ساعت 18 ) ، تاجیکستان –ازبکستان ( ساعت 20:45 ) ، سه شنبه 15 تیرماه : ازبکستان- افغانستان ( ساعت 18 ) ، ایران قرقیزستان ( ساعت 20:45 ) ، پنجشنبه 17 تیرماه : قرقیزستان- ازبکستان ( ساعت 18) ، تاجیکستان- ایران (ساعت 20:45) بازی ها از 11 تا 17 تیرماه به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار می‌شود.
- سعیدرضا کیخا ملی پوش ژیمناستیک کشورمان که در جام جهانی قطر عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و توانست به مدال طلای این رقابت‌ها برسد در شرایطی که در رنکینگ انتخابی المپیک به ژیمناست ژاپنی رسیده بود اما در نهایت حضور در المپیک توکیو را از دست داد و سهمیه المپیک به ژیمناست ژاپنی داده شد.
- درآغاز مرحله یکچهارم نهایی پیکارهای یورو ، رونالدو با پنج گل زده در صدر جدول گلزنان است ، که به خاطر حذف پرتغال فرصت افزایش تعداد گلهای زده را ندارد ، نکته جالب اینکه ، کریم بنزه ما (فرانسه) و امیل فورسبرگ (سوئد) نیز با چهار گل زده و لواندوفسکی (لهستان) با همین مشکل مواجهند ، این وسط فرصت برای پاتریک شیک از جمهوری چک باقیست که با گلزنی در بازیهای آتی (درصورت صعود چک به مراحل بالاتر) از رونالدو سبقت بگیرد. لوکاکو از بلژیک ، صفراوویچ از سوئیس ، استرلینگ از انگلیس و ...با 3 گل زده نیز به صدرنشینی دل بسته اند.
- فرناندینیو قرارداد خود را یک فصل دیگر با تیم منچستر سیتی تمدید کرد.
- شماری از هواداران استقلال با حضور مقابل ساختمان قوه‌ قضائیه به روند مدیریت در این باشگاه اعتراض کردند. این هواداران با در دست داشتن بنرهایی به شیوه انتخاب مدیران در استقلال اعتراض کرده و از قوه قضائیه خواستار برخورد با عوامل انتخاب‌ها شدند. استقلالی‌ها همچنین علیه وزیر ورزش، علی‌نژاد معاون وی و مددی مدیرعامل استقلال موضع گیری و انتقاد کردند.
- رئیس فدراسیون فوتبال در احکامی جداگانه، اعضای کمیته های مختلف فدراسیون را منصوب کرد: ولی‌الله خسروی و قاسم کوهستانی به عنوان عضو کمیته جوانان، سیده شهره موسوی، احسان اصولی صفار، علی موقر، عباس حیدر نوری و حمید بیگی به عنوان کمیته موقت فوتبال مجازی، منصور بیک وردی، جواد ششکلانی، حسین جعفرزاده و آبختی سنجابی به عنوان عضو کمیته استانه‌ا، رضا رحمانی، غلامعلی هنرپیشه، علی طاهری و محمدرضا کافی به عنوان عضو کمیته فوتسال، فرشاد تفکری، صمد نوتاش به عنوان عضو کمیته بازی جوانمردانه و مسئولیت اجتماعی، پریا شهریاری، قاسم رنجبریان، قربانعلی الماسخاله، فرشاد فلاحت‌زاده به عنوان عضو کمیته فوتبال ساحلی، حمیدرضا مهرعلی و محسن سلاجقه به عنوان عضو کمیته بازاریابی و تلویزیون، حسین زرگر به عنوان عضو کمیته داوران.
- با اعلام باشگاه قرمز پوشان پایتخت ؛ اشپیتیم آرفی به عنوان سرمربی نونهالان پرسپولیس انتخاب شد.
- فرانک دی بوئر سرمربی تیم ملی هلند پس از حذف این کشور در مسابقات یورو 2020 از هدایت تیم ملی این کشور برکنار شد.
- مگوایر ، بازیکن تیم ملی انگلیس بهترین بازیکن زمین در دیدار این تیم مقابل آلمان در مسابقات یورو شد .
 - سازمان لیگ اعلام کرد؛ به دلیل بازسازی و تعمیرات  رختکن های ورزشگاه یادگار امام، تیم تراکتور تا پایان فصل در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز (بنیان دیزل) میزبان حریفان خود خواهد بود. تراکتور در هفته بیست و پنجم لیگ برتر ، روز چهارشنبه میزبان تیم ذوب آهن اصفهان است.
- محمدرضا اخباری، سنگربان تراکتور ، در روزهای گذشته به دلیل اختلاف با رسول خطیبی در تمرینات تیمش شرکت نمی کرد اما پس از جدایی خطیبی از تراکتور و انتخاب فیروز کریمی به عنوان سرمربی ، به تمرینات تراکتور بازگشت.
- نشریه «اکیپ» فرانسه خبر داد زین زیدان سرمربی سابق رئال مادرید مقصد بعدی اش را انتخاب کرد. زیدان بعد از فصل ناموفق به همراه رئال تصمیم گرفت تا از این تیم جدا شود. تنها دلیلی که زیدان رئال را ترک کرد مربیگری در تیم ملی فرانسه بود. با خداحافظی زودهنگام و غیر منتظره خروس ها از مسابقات یورو 2020 زیدان به هدف خود نزدیک شده است.
- احمد مددی مدیر عامل باشگاه استقلال اعلام کرد منتظر است تا گابریل پین ایتالیایی پیش قراردادی که از سوی باشگاه استقلال برایش ارسال شده امضا و سپس به باشگاه برگرداند. اعضای جدید هیات مدیره استقلال در اولین نشست خود روی حضور این مربی به جمع بندی رسیده و به همین دلیل مدیرعامل این باشگاه پیش قرارداد این مربی را برای وی ارسال کرد. مدت قرارداد پیشنهادی باشگاه استقلال برای گابریل پین برای حضور در نیمکت استقلال 13 ماهه که 3 ماه از این قرارداد برای فصل جاری و یک سال دیگر برای فصل آینده است . 
- سایت «mercado-azul» پرتغال به نقل از رسانه‌های روسی از احتمال انتقال سردار آزمون مهاجم ایرانی زنیت به پورتو خبر داد و اعلام کرد، پورتو همچنان به دنبال یک جایگزین برای جای خالی «موسی ماره‌گا» در خط حمله است هرچند «آلفردو مورلس» گزینه اصلی تیم پرتغالی است اما سردار آزمون هم به لیست خریدهای پورتو اضافه شد . 
- باشگاه زوریا اوکراین مراسم تولد چهار بازیکن خود را در تمرینات به شکل ویژه برگزار کرد. یکی از این بازیکنان اللهیار صیادمنش مهاجم سابق استقلال بود که 20 سالگی اش را جشن گرفت.
- رای دادگاه عالی ورزش صادر شد و باشگاه روبین کازان روسیه و رضا شکاری به پرداخت سیصد هزار یورو به اضافه خسارت تاخیر و هزینه دادرسی در حق باشگاه ذوب‌آهن محکوم شدند.
- در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات کوپا آمریکا ، روز جمعه (11تیر) پرو با پاراگوئه ، روز شنبه ، برزیل با شیلی و اروگوئه با کلمبیا و روز یک شنبه (13 تیر) ، آرژانتین با اکوادور مصاف خواهندداد.
- هفته بیست و پنجم پیکارهای لیگ برتر فوتبال ایران از چهارشنبه (9تیر) با برگزاری سه مسابقه : تراکتور با ذوب آهن (19/15) ، پرسپولیس با گل گهر (19/50) و سایپا با پدیده مشهد (19/50) آغاز خواهدشد.
- از گوشه و کنار شنیدیم ، به دنبال ضعف تیم ملی والیبال ایران در دریافت ، که در بازیهای لیگ ملت های جهان نمود بیشتری داشت ، الکنو مربی روسی ایران ، با پیشنهاد چند مربی وطنی ، فرهاد قائمی که به طور موقت از تیم ملی جدا شده بود را دوباره به اردو فراخواند.
- احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک ، که برای اعزام به المپیک توکیو با مشکل دیسک کمر مواجه شده بود ، پس از بهبودی ، نامش در لیست نفرات اعزامی ایران به ژاپن قرار گرفت.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها