PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۶۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- با پیروزی دانمارک و انگلیس و حذف تیمهای جمهوری چک و اوکراین ، چهره چهارتیم مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال یورو 2020 مشخص شد . در دوبازی باقی مانده از مرحله یکچهارم ، دانمارک با نتیجه 2-1 از سد تیم چک گذشت و انگلیس نیز بانتیجه پرگل 4-0 بر اوکراین غلبه کرد.
- در مرحله نیمه نهایی پیکارهای یورو 2020 ، روز سه شنبه (15تیر) اسپانیا با ایتالیا و روز چهارشنبه (16تیر) انگلیس با دانمارک روبرو خواهندشد، هردو مسابقه در ورزشگاه ویمبلی لندن انجام می شود.
- با حکم احمد مددی، محمدرضا مهران‌پور به عنوان سرپرست آکادمی باشگاه استقلال منصوب شد.
- توماس اسکات کاراته‌کای آمریکایی و نفر ششم رنکینگ المپیکی وزن 75 - کیلو، جایگزین بهمن عسگری شد که اخیرا به دلیل ارتکاب دوپینگ، از سوی فدراسیون جهانی کاراته محروم شده است. اسکات در مسابقات کاراته وان 2021 لیسبون پرتغال در رتبه هفتم قرار گرفته بود.به این ترتیب سجاد گنج زاده تنها کاراته‌کای تیم مردان ایران به همراه سارا بهمنیار و حمیده عباسعلی دو نماینده کاراته بانوان ایران در المپیک توکیو خواهند بود.
- ترکیب تیم ملی بسکتبال برای حضور در المپیک توکیو مشخص شد: صمد نیکخواه بهرامی- حامد حدادی- محمد حسن زاده- بهنام یخچالی- آرون گرامی پور- مایک رستم پور- محمد جمشیدی- ارسلان کاظمی- محمد سینا واحدی- پویان جلال پور- سعید داورپناه- نوید رضایی فر
- لیست 12 نفره بازیکنان تیم ملی ایران برای المپیک توکیو 2021 اعلام شد . پاسورها: سعید معروف، جواد کریمی ، قدرتی‌زن ها : میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، مهدی مرندی ،  سرعتی‌زن ها: محمد موسوی، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد ،  پشت‌خط‌زن ها : امیر غفور، صابر کاظمی ،  لیبرو : آرمان صالحی
- خوش‌خبر سرپرست تیم ملی والیبال گفت : این لیست اولیه‌ای بوده که اعلام شده و لیست نهایی نیست؛ تا روز قبل از اعزام می‌توانیم در صورت نظر سرمربی تیم ملی، حداکثر سه تغییر در لیست داشته باشیم. هیچ تغییری در بین اعضای کادر فنی و دستیاران نخواهیم داشت و با همین کادر فنی فعلی راهی توکیو خواهیم شد. در اردوی پیش‌رو تمامی بازیکنان مورد بررسی قرار می‌گیرند و قائمی و میرزاجانپور هم برای همین بررسی‌های دوباره دعوت شده‌اند.
- کاروان‌ کشورمان با نام ستارگان ایران زمین در بازی های المپیک توکیو 2020 حضور می یابند و نماد کاروان کشورمان جام ارجان است. سرود کاروان ایران با عنوان میهنم با اجرای گروه کر و ترانه عبدالجبار کاکایی معرفی شد و رونمایی از لباس کاروان کشورمان همراه با بدرقه قهرمانان، چهارشنبه برگزار می شود‌.
- افشین نوروزی راکت به دست قدیمی ایران پس از انتخاب و دعوت به تیم ملی برای اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی ، قبل از تشکیل اردو با حضور 12 بازیکن ، اعلام انصراف داد.نوروزی علت این اعلام انصراف را تصمیم گیری های ناصحیح فدراسیون در خصوص معرفی نفرات اعزامی به پیکارهای جهانی دانست . 
- هروویه میلیچ ، بازیکن خارجی استقلال، گویا 11 ماه است که مطالبات خودرا که 500 هزار دلار تخمین زده را دریافت نکرده و این احتمال وجود دارد که پس از بازی با تراکتور اردوی باشگاه را ترک و به کشورش برگردد.
- تیم ملی بدنسازی ایران پس از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام با تاخیر یک روزه ساعت 22 پنج شنبه عازم تورنمنت بین المللی اسپانیا شد. در حالی که رئیس فدراسیون می توانست یکی از نفرات کادر اجرایی در کمیته روابط بین‌الملل را به عنوان مترجم عازم این سفر کند، فرزند باجناق خود را تحت عنوان مترجم عازم اسپانیا کرده است.
- عبدالعزیر المریسل خبرنگار عربستانی در برنامه تلویزیونی «الحصاد الریاضی» اعلام کرد : لئوناردو ژاردیم سرمربی جدید الهلال به موسی مارگا همبازی طارمی در پورتو و گومیس اعتقادی ندارد و می خواهد این دو مهاجم را رد کند.
- گفته می‌شود برای دیدار پرسپولیس و استقلال در جام حذفی ،  زاهدی‌فر شانس اول قضاوت است و بعد از وی، بنیادی‌فر قرار دارد. برادران حیدری نیز در خارج از کشور به‌سر می‌برند و سه چهار روز قبل از بازی شهرآورد به ایران بازخواهند گشت که در این صورت شاید بازگشت آنها این معادله را برهم‌زده و اتفاقات دیگری را درخصوص انتخاب داور این مسابقه رقم بزند.
- درهفته بیست و ششم مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور ، مهران موسوی، زبیر نیک‌نفس، لوسیانو پریرا، ایوب والی، عارف غلامپور مصدومان قطعی فولاد برای بازی با پرسپولیس هستند که در دیدار پیش رو غایب خواهند بود.
- علیرضا رضایی دروازه بان تیم پیکان در جریان بازی تیمش مقابل نساجی از زاهدی فر، داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد. بعد از این مسابقه شایعاتی درباره چهار اخطاره شدن و محرومیت این دروازه بان مطرح شد ، مسئولان پیکان برای آنکه شک و شبهه ای باقی نماند کتبا از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال استعلام گرفتند و مشخص شداین بازیکن تاکنون سه کارت زرد دریافت کرده است .
- اکبر ایمانی، مهدی تیکدری، میلاد فخرالدینی و میثم تیموری؛ محرومان تیم فوتبال تراکتور در دیدار مقابل استقلال هستند و محمدرضا خانزاده نیز به دلیل مصدومیت قادر به همراهی شاگردان فیروز کریمی نخواهند بود.
- با اعلام دولت ساموآ مبنی بر عدم اعزام سه وزنه‌بردار به بازیهای المپیک توکیو، سهمیه فوق سنگین وزنه برداری به پریسا جهانفکریان از کشورمان رسید این در حالی است که این بانوی وزنه برداری کشورمان زمانی که از کسب سهمیه المپیک ناامید شد ماه‌هاست در تمرینات تیم ملی شرکت نکرده است. جهانفکریان به دلیل آسیب‌دیدگی نتوانست در تمرینات اردوی آخر تیم ملی وزنه‌برداری شرکت کند ، همین موضوع و عدم آمادگی جسمانی این وزنه‌بردار ابهاماتی را در خصوص اعزام به المپیک ایجاد کرده است.
- به دروغ یا راست شنیدیم ، آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق تیم استقلال با عقد قراردادی رسما هدایت الغرافه قطر را عهده دار شد.
- در ادامه بازیهای مرحله حذفی کوپا آمریکا ، کلمبیا 4-2 درضربات پنالتی بر اروگوئه غلبه کرد و آرژانتین سه بر صفر اکوادور را ازپیش روی برداشت ، مسی گل سوم را زد و دو پاس گل هم داد.
- دالبرگ از دانمارک ، هری کین از انگلیس با سه گل زده به اتفاق یکی دو گلزن اسپانیا و ایتالیا فرصت دارند با افزایش گلهای زده خود در دو بازی باقی مانده یورو 2020 ، برای تصاحب کاپ بهترین گلزن جام شانزدهم ازرونالدوی 5 گله سبقت بگیرند.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها