PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۶۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- درآغاز هفته بیست و ششم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران دوتیم پایین جدولی ذوب آهن و سایپا برای فرار از مهلکه سقوطی ها به مصاف هم رفتند که این پیکار با تساوی یک بر یک همراه بود. ذوب آهن درست در دقایق پایانی با ضربه سر محمدزاده به گل مساوی دست یافت ، برای سایپا ، صادقی در دقیقه 59 گل زده بود.
- گروه بندی نهایی ورزش بسکتبال در رقابت‌های المپیک توکیو مشخص شد . گروه A: ایران، فرانسه، آمریکا و جمهوری چک ،  گروه B: استرالیا، نیجریه، آلمان و ایتالیا ، گروه C: آرژانتین، اسپانیا، ژاپن و اسلوونی
- تیم ملی والیبال ایران در المپیک توکیو با کشورهای ژاپن ، لهستان ، کانادا ، ایتالیا و ونزوئلا در گروه قرار دارد.
- مرحله نیمه نهایی یورو 2020 سه شنبه شب ساعت  23:30 دقیقه به وقت ایران با رویارویی تیم‌های ایتالیا و اسپانیا درورزشگاه ویمبلی لندن آغاز می‌شود و سپس روز چهارشنبه با مصاف دانمارک و انگلیس در همین ساعت و همین مکان به پایان می رسد.
- ولادیمیر آلکنو سرمربی روسی تیم ملی والیبال ایران  در تمرین نوبت عصر ملی‌پوشان حضور پیدا کرد و روی نام چهار بازیکن یعنی فرهاد قائمی، بردیاسعادت ، امیرحسین  اسفندیار و محمدطاهر وادی خط قرمز کشید تا ترکیب تیم ملی برای اعزام به المپیک بیش از پیش مشخص شود. 
قرار است امیرحسین اسفندیار در تیم ملی جوانان به تمرینات خود ادامه دهد تا در صورت نیاز به تیم بزرگسالان بازگردد . 
- فرهاد مجیدی سرمربی استقلال جهت افزایش انگیزه و بالا بردن روحیه بازیکنان تیمش پیش از مصاف با تراکتور، مبلغ 5 میلیون تومان به هر یک از اعضای تیمش از حساب شخصی خود پرداخت کرد.
- با اعلام کمیته ملی پارالمپیک ایران، زهرا نعمتی و نورمحمد آرخی به عنوان پرچمداران کاروان سردار دلها، اعزامی به بازی‌های پارالمپیک توکیو 2020، انتخاب شدند.
- طبق اعلام AFC قرار بود بازی‌های لیگ قهرمانان از مرحله یک‌چهارم نهایی به صورت رفت‌وبرگشت برگزار شود ولی به دلیل تداوم شرایط کرونایی تصمیم گرفته شد تمام مراحل به صورت تک‌بازی و متمرکز برگزار شود. فینال هم تک‌بازی و در غرب آسیا برگزار خواهد شد.
- سخنگوی شورای نگهبان خبر داد فدراسیون فوتبال ایران یک نهاد دولتی نیست و یک موسسه خصوصی در نظر گرفته می‌شود تا بر این اساس خطر تعلیق فیفا در این مورد از بین برود.
-  شهاب گردان از دروازه بانان خوب فوتبال کشورمان با دستور موقت کمیته انضباطی از کلیه فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم شد.
-  با اعلام صالح مصطفوی مربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار برابر تراکتور، فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته دیدار  این تیم برابر سرخ‌پوشان تبریزی را از دست دادند.
- با اعلام سازمان لیگ ساعت آغاز سه مسابقه از هفته بیست و ششم لیگ برتر ، روز سه شنبه 15 تیر، به شرح زیر تغییر کرد : استقلال – تراکتور تبریز به جای ساعت 19/45 در ساعت 19/15 آغاز می شود. بازی فولاد خوزستان - پرسپولیس هم به جای ساعت 21/35  در ساعت 21/10 انجام خواهدشد. (ساعت این دو مسابقه به درخواست شبکه سه سیما و به جهت پوشش مسابقه  نیمه نهایی جام ملت های اروپا بین دو تیم اسپانیا و ایتالیا تغییر کرد). دیدار گل گهر - آلومینیوم اراک هم به جای ساعت 19/15 در ساعت 20/20 برگزار می شود.
- کمال کامیابی نیا هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل مصدومیت، تقابل تیمش با فولاد و شاگردان جواد نکونام را از دست داد.
- امیر قلعه نویی سرمربی گل گهر سیرجان به دلیل مسمویت غذایی راهی بیمارستان شده و این مربی با سابقه در آستانه بازی با آلومینیوم اراک در بخش اورژانس بستری شده است.  پزشکان به او دستور داده اند چند روزی باید استراحت کند ، هنوز وضعیت او برای حضور در بازی این تیم در برابر آلومینیوم اراک مشخص نیست.
- با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال ، دیدار دو تیم سرازا اوزاکاژاپن و گوانگژو چین از بازیهای لیگ قهرمانان در منطقه شرق در حالی روز سه‌شنبه 15 تیرماه برگزار می‌شود که اسامی داوران این مسابقه بدین شرح است . داور : بیژن حیدری ، کمک داور اول : علیرضا ایلدرم ، کمک داور دوم: اسمانوف علی شر از کشور ازبکستان ، داور چهارم : علی صباح از کشور عراق
- صادق محرمی در جریان آخرین دیدار تدارکاتی تیمش در اسلوونی دچار مصدومیت شد و ظاهرا از ناحیه لیگامنت زانو آسیب دیده است. این همان مصدومیت زانوست که در فصل قبل باعث شد این مدافع ایرانی حدودا نیمی از فصل را از دست بدهد.
- خورخه مندس مدیر برنامه ها و نماینده رونالدو ،  به سران باشگاه یوونتوس اعلام کرد ، این فوق ستاره با تمدید قرارداد با این باشگاه تا سال 2023 موافقت خواهد کرد .
- در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران ، روز سه شنبه شاهد برگزاری این بازیها خواهیم بود : ماشین سازی – مس رفسنجان(حسین زیاری) گل گهر - آلومینیوم ( کوپال ناظمی ) استقلال – تراکتور  ( پیام حیدری) پیکان - سپاهان (میثم حیدری) پدیده  - نفت مسجد سلیمان(روح اله شریفی) صنعت نفت  - نساجی  (محمد رضا اکبریان) فولاد  - پرسپولیس (سید وحید کاظمی) 
- تیم برزیل با گل دقیقه 35 پاکوئتا حاصل پاس نیمار یک بر صفر پرو را شکست داد و به بازی فینال کوپا آمریکا راه یافت . آرژانتین و کلمبیا دیگر بازی نیمه نهایی را برگزار خواهند کرد.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار